antonio Geplaatst 17 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 Ik wil een stuur kopen in Duitsland en daar hebben ze het over ABE. Weet iemand wat dat is, ik dacht zelf aan een keuring of. Hieronder het antwoord van hem. So.Ihr Lenkrad im Passat ist tauschbar mit diesem.Der Airbag passt.Nur das Lenkrad hat keine ABE für den Passat.Aber in Holland ist das ja egal,oder?
passatvw Geplaatst 17 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 Jah wie soll es sagen? Maar eh het is volgens mij wel een keuring, zoiets als APK. Maar kan het ook aan onze duitsche Freundin vragen, SieMone(klik maar op de naam )
dieseltje Geplaatst 17 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 ABE is zover ik het op Google Duitsland kan nazoeken een vorm van type goedkeuring. Zonder een ABE keurmerk mag een onderdeel niet in een auto ingebouwd worden. Dit geldt zowel voor sturen als voor stoelen ed.
Bigdog Geplaatst 17 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 ABE is Algemeine Betriebs Erlaubnis , dus als het ware een "algemene vergunning" om dit onderdeel te "gebruiken".In goed Nederlands een goedkeuring om te gebruiken in een auto op de openbare weg. Groeten,Ralph.
vwfrits2005 Geplaatst 17 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 In Duitsland moeten bepaalde aanpassingen "aangemeld worden / eingetragen zijn". Voor bepaalde onderdelen is dit kennelijk niet te realiseren waardoor je bij de TUV (de duitse APK) moeilijkheden zult hebben. Ik kan me verder voorstellen als er geen "aangemelde aanpassingen" en je krijgt een ongeluk, dat je er ook voor aansprakelijk gesteld kunt worden omdat je auto niet zo is als de papieren doen vermoeden.....beetje vergelijkbaar als het verhaal met de winterbanden.
antonio Geplaatst 17 februari, 2007 Auteur Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 Ok dat is duidelijk maar kan ik het dan wel in Nederland gebruiken zonder problemen. Bij de apk zullen ze er niet naar kijken.
vwfrits2005 Geplaatst 17 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 Volgens mij moet het geen probleem zijn. Wanneer je auto voldoet aan alle eisen voor de APK moet het volgens mij geen probleem. Maar misschien kan onze forumagent uitkomst bieden.
Jee13 Geplaatst 17 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 Niet drukmaken om die ABE, hierheen halen dat stuur !! gr Jee
The Master Geplaatst 17 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 Idd wanneer de auto aan de apk eisen voldoet is het geen probleem. Zaken welke aan je auto veranderd moeten voorzien zijn van een E-nummer of een NL-nummer. Staat dat er niet op dan kun je een bon krijgen. Dan voldoe je namelijk niet meer aan de inrichtingseisen van het Voertuigregelement.
antonio Geplaatst 17 februari, 2007 Auteur Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 Niet drukmaken om die ABE, hierheen halen dat stuur !! gr Jee Binnenkort mini meeting
Groovejunk Geplaatst 17 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd wat voor stuur je besteld hebt
dieseltje Geplaatst 17 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 maar wat voor stuur heb je dan besteld??? Ben niet nieuwsgierig hoor.....
Groovejunk Geplaatst 17 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 Precies. Plaatje! Link!
dieseltje Geplaatst 17 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 R32 stuur? vet lekker dik...
antonio Geplaatst 17 februari, 2007 Auteur Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 R32 stuur? vet lekker dik... Yes R32.. Lekker dik
dieseltje Geplaatst 17 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 Ik ben al blij met mijn Highline stuur. Was al een hele verbetering t.o.v. de 4 spaak plastic. Maar R32..... kwijl...
Groovejunk Geplaatst 17 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 Da's een mooi stuurtje!! Zitten die flippers er ook aan? Mag ik vragen wat dat kost?
antonio Geplaatst 17 februari, 2007 Auteur Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 Die flippers zitten niet aan. € 249
Groovejunk Geplaatst 17 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 17 februari, 2007 Valt mee Volgende maand eens de spaarpot breken en de auto verwennen. thnx!
Aanbevolen berichten