Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wil een stuur kopen in Duitsland en daar hebben ze het over ABE.

Weet iemand wat dat is, ik dacht zelf aan een keuring of.

Hieronder het antwoord van hem.

So.Ihr Lenkrad im Passat ist tauschbar mit diesem.Der Airbag passt.Nur das

Lenkrad hat keine ABE für den Passat.Aber in Holland ist das ja egal,oder?

Geplaatst

ABE is zover ik het op Google Duitsland kan nazoeken een vorm van type goedkeuring. Zonder een ABE keurmerk mag een onderdeel niet in een auto ingebouwd worden. Dit geldt zowel voor sturen als voor stoelen ed.

Geplaatst

ABE is Algemeine Betriebs Erlaubnis , dus als het ware een "algemene vergunning" om dit onderdeel te "gebruiken".In goed Nederlands een goedkeuring om te gebruiken in een auto op de openbare weg.

Groeten,Ralph.

Geplaatst

In Duitsland moeten bepaalde aanpassingen "aangemeld worden / eingetragen zijn". Voor bepaalde onderdelen is dit kennelijk niet te realiseren waardoor je bij de TUV (de duitse APK) moeilijkheden zult hebben. Ik kan me verder voorstellen als er geen "aangemelde aanpassingen" en je krijgt een ongeluk, dat je er ook voor aansprakelijk gesteld kunt worden omdat je auto niet zo is als de papieren doen vermoeden.....beetje vergelijkbaar als het verhaal met de winterbanden.

Geplaatst

Idd wanneer de auto aan de apk eisen voldoet is het geen probleem.

Zaken welke aan je auto veranderd moeten voorzien zijn van een E-nummer of een NL-nummer. Staat dat er niet op dan kun je een bon krijgen.

Dan voldoe je namelijk niet meer aan de inrichtingseisen van het Voertuigregelement.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden