Ga naar inhoud
  • 0

airco.


Asprojo

Vraag

Hallo vrienden,

Ik heb een vraag over de airco niet zo actueel op dit moment met al die kou,maar toch.

Ben hier met een griek die ook meent verstand te hebben van airco,s niet helemaal uit gekomen.

Mijn vraag is wat je periodiek aan onderhoud moet doen om een goed funcionerende airco te houden ,is dat net zo als

met olieverversen aan gereden km gebonden?

Graag van de deskundigen hier een antwoord.

MVG.

Jo Krebbers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat het een beetje afhankelijk van het klimaat is. Bij jullie zal je hem allicht meer gebruiken dan wij hier wat wel beter is voor de airco. Toch zou ik minimaal 1x per jaar (net voor de warmste periode aan) het ding opnieuw laten afvullen want een Airco systeem lekt toch altijd een beetje. Als je niet genoeg druk hebt kan je van alles kapot maken door hem toch te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

off topic, moet dit topic niet ergens anders staan???

 

over onderhoud van airco's zijn vele meningen.

feit blijft dat je zonder onderhoud geld bespaard en bij een defecte compressor heel veel euro's kwijt bent.

grootste probleem is dat een airco systeem van welke auto dan ook lekt, en dus je kan rijden zonder goede vulling.

dit heeft grote gevolgen aan het systeem.

 

Ik laat mijn airco nooit nakijken en heb in 10 jaar nog geen probleem gehad.

Maar ik neem zelf dat risico en weet uit ervaring (werk zelf in de koeltechniek) wat de gevolgen kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb bij mijn 3C samen met nog wat andere forumleden het filter laten vervangen..........dat filter wat eruit kwam was knap ranzig. Dan bedoel ik niet het interieur filter maar het filter in het airco leidingwerk.

Om daar zonder vorm van onderhoud mee te blijven rijden.............lijkt mij niet verstandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb bij mijn 3C samen met nog wat andere forumleden het filter laten vervangen..........dat filter wat eruit kwam was knap ranzig. Dan bedoel ik niet het interieur filter maar het filter in het airco leidingwerk.

Om daar zonder vorm van onderhoud mee te blijven rijden.............lijkt mij niet verstandig.

 

Nooit geweten dat er een filter in zit. Waar zit dat filter?

Ik laat trouwens elke 2 jaar mijn airco controleren/bijvullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aan de zijkant in de airco condensor radiator achter de grill.

Als je er voor staat links.

Moet wel eerst je grill/bumper eraf of er recht boven een gat maken in het plastic.

Zit een grote zwarte dop, daaronder zit dat filter. (een buis net zo lang als de hoogte van de radiator)

Circlip verwijderen en dan er uit draaien.

Matthijs heeft er misschien nog wel foto's van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Matthijs heeft ook een duidelijke poster gepost, http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=147&t=41721

In special topic genaamd Airco http://www.vwpassat.nl/viewforum.php?f=147

 

@ Rolf, probeer alleen maar mensen te laten nadenken hoor... geen onderhoud = hoge reparatie kosten. neem je die gok dan moet je ook niet klagen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden