Ga naar inhoud
  • 0

water onder bijrijdersstoel


vw-jan

Vraag

Ik heb veel water onder de bijrijdersstoel staan. Je ziet het door de vloermat heen. Ik heb al wat info gevonden hier op het forum en ga er mee aan de slag. Info en reactie zijn welkom om mijn gevalletje waterschade te verhelpen.

 

Het gaat om een VW passat 2L 20v comfortline uit 2003

 

Gr. Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk ook het interieurfilterhuis, voel eens achter je dashboardkastje (Waar je dasboardkastje en de vloerbekleding bij elkaar komen)

Is het daar zeiknat tien tegen een je interieurfilterhuispakking.

In tegenstelling tot wat Fopperr zegt zit de comfortmodule niet aan die kant, als je een handgeschakelde versnellingsbak hebt zit er onder de vloerbekleding alleen een stuk piepschuim ter opvulling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit ook op de zelfde lijn met Maurice en Upseel

Zelf rij ik niet met een 3b - BG maar zie dit met regelmaat terug komen.

Hoop dat je hier iets aan hebt viewtopic.php?f=155&t=24550

 

Regengoot met regelmaat uitkuisen zeker in de herfst en bosrijkgebied en door spoelen zodat de doppen terug vrij zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb net de vloer een beetje los en voorin ligt ook een bak water ( had daar niets gevoeld en dacht dus aan het achterportier ) Verder naar voren gevoeld en inderdaad is het naar boven ook zeikie nat. Gaat dus toch richting het interieurfilterhuis. Alvast bedankt mensen voor de snelle reacties !

 

En geen module tegengekomen gelukkig, wel een stuk piepschuim zoals upseel al zei.

 

Eerst nu even dweilen en dan bekijken hoe we het interieurfilter gaan aanpakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Interieurfilterhuis verwijderen, goed schoon en droog maken en dan met een goede siliconenkit weer terugplaatsen. Scheurt niet en is goed waterdicht. (Nieuwe pakking kan weer scheuren, ter zijner tijd.)

 

Daarna zou ik de bijrijderszijde goed openmaken en met een mobiel kacheltje goed verwarmen en drogen. Met dit weer droogt het niet snel vanzelf en voor je het weet heb je de stinkende schimmels in je vloerbekleding staan.

 

Succes !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

eindelijk de nieuwe interieurfilterpakkingen gemonteerd samen met een nieuw interieurfilter, maar wat mij erg opviel was dat het leek alsof het deksel van de interieurfilterbak totaal niet geschikt was voor bovenop het filter. Nu alles weer gemonteerd zit kan ik aan de rechterkant ook gewoon open en bloot een klein hoekje van het filter zien zitten. RAAAAAAR!!!

 

heeft iemand een duidelijke foto van hoe het origineel bij een 3B hoort te zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De ruitenwissers zijn wel speciale dingen voor. Maar is op zich niet nodig. De wisserarmen zitten bevestig op conische asjes. Hierdoorkomen ze vaster te zitten wanneer je ze vastdraait. Je kunt met een hoop gewroet en gewiebel ze los krijgen. Kijk alleen wel uit dat je je voorruit niet sloopt... (mij de laatste keer gebeurd, dag voordat ik naar Belgie moest...)

 

Maar gewoon even goed wroeten, dan is het los te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gevoelig puntje bij dit type passat, plaat achter je deurbediening kan lekken, je afwatering van de airco kan verstopt zitten waardoor het water zich in je kachelhuis ophoopt of je interieurfilterbak kan lekken. en inderdaad de afwatering bij je parafan, waar je accu enzo ook staat kan verstoppen.

 

bij mijne heb ik het allemaal al gehad, en ook nog de pech dat door de verstopte afwatering bij de parafan de rembooster water binnen heeft gekregen en ook nog es vast ging zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen weekend maar weer eens verder gegaan met mijn lekkage probleem. De vloerbekleding en isolatie zijn weer droog. Ik heb water in de accu bak gegoten en er bleef wel water in staan. Ik heb 1 afwatering dop gevonden die verstopt zat ( naast de accu ongeveer in het midden ) . Daarna nog door de wasstraat gereden en gekeken voor lekkage maar niets te zien. De ruitenwissers heb ik ook los gekregen dmv kruipolie er op te spuiten en goed wrikken, ging wel lastig maar eindelijk los. Nu weet ik niet of ik mijn parafan nog moet verwijderen om het interieurfilterhuis te bekijken omdat ik nu geen lekkage meer heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@vw-jan. Om te beginnen, er zitten twee afwateringspluggen in je accubak. Eentje zit er onder je accu (accu eruit halen en rubber verwijderen) en de tweede zit verder weg geschoven, om je remleiding heen. Deze zou ik allebei verwijderen om problemen te verhelpen/voorkomen.

 

Je hoeft je parafaan in eerste instantie niet te verwijderen. Je kunt je interieurfilter er zo uit halen, dan kun je met je vingers, van binnenuit in het filterhuis voelen. Als je hierbij vocht voelt, dan moet je je filterhuis verwijderen om de boel te herstellen. Volgens mij is dit ook mogelijk zonder je parafaan te verwijderen. Je kunt dit trouwens met je vingers voelen, of met iets anders waarmee je zeker kan weten dat er water tussen zit of niet. Je moet wel echt goed er tussen voelen met je vingers, goed rondom aan het schuimrubber voelen (van binnenuit)

Ik weet dit niet zeker, bij mij was de parafaan er al af namelijk ivm andere werkzaamheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden