Ga naar inhoud
  • 0

Leg het me maar eens uit...


FredRaket

Vraag

Gisteren, tijdens het schoonmaken van het inwendige van de auto ( :mrgreen: oftewel stofzuigen en zo) een best wel verbijsterende en ook wel gevaarlijke ontdekking gedaan: de 4 bouten van de bijrijderstoel zaten niet vast!!! De stoel stond dus eigenlijk min of meer los in de auto!!!

Je wilt er niet aan denken wat er gebeurt als je een ongeluk krijgt. Goede kans dat de bouten breken en de stoel inclusief passagier een eigen leven gaat leiden :blink:

Uiteraard direct naar de garage gereden en ondanks het tijdstip (15.15 op zaterdagmiddag) ben ik keurig geholpen en zijn de bouten vast gedraaid. Ze hebben zelfs het stadslicht nog voor me verwisseld :angel: Dat was intussen ook kapot gegaan.

 

Mijn grote vraag is nu (want die konden ze bij de garage ook niet beantwoorden): Hoe is het mogelijk dat bij een auto van nog geen 3 jaar oud de bouten los zitten van een stoel die het grootste deel van de tijd niet wordt gebruikt? Of misschien iemand die dezelfde ervaring heeft? Ik hoor het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Net gaan zien dat je die nieuw gekocht hebt.

Zou die mss van fabriek uit al vrij los gestaan hebben? Als er iemand meereed, ondervond die dan niet dat er wat 'beweging' in de stoel zat?

Blijft alleszins bizar dat dit kan loskomen, en dan nog alle 4?

Het enigste wat ik zou kunnen bedenken is: ofwel van fabriek uit, ofwel bij onderhoud in de garage?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar los getrild? Het kan, maar dan alle 4 mooi tegelijk?

Wrs productie en dit door de controle geglipt?

Blijft sowieso raar! Maar als de 4 bouten van een stoel al kunnen losstaan bij nieuwe wagen, want kan er dan nog losstaan...

 

Gelukkig dat je het op tijd gezien hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou goed dan, zal ik het even uitleggen...

 

waarschijnlijk hebben jij en je vrouw binnenkort een feestje, waarbij je vrouw aanbied om te rijden zodat jij een pilske kan pakken.

Hoogst waarschijnlijk heb je een goede levensverzekering..

 

iets minder waarschijnlijk maar doch mogelijk heeft U lieftallige echtgenote al vast wat voorbereidend werk gedaan en de moeren vast los te draaien zodat het op de bewuste avond niet veel werk meer is om deze in zijn geheel te verwijderen. en om er voor te zorgen dat de stoel nog blijft staan op de heen weg als zij op dezen stoel zit.

 

Plannen is van levensbelang alleen vervelend dat je die planning in de war hebt gestuurd...

 

maw.. hoe is je huwelijk? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nou goed dan, zal ik het even uitleggen...

 

waarschijnlijk hebben jij en je vrouw binnenkort een feestje, waarbij je vrouw aanbied om te rijden zodat jij een pilske kan pakken.

Hoogst waarschijnlijk heb je een goede levensverzekering..

 

iets minder waarschijnlijk maar doch mogelijk heeft U lieftallige echtgenote al vast wat voorbereidend werk gedaan en de moeren vast los te draaien zodat het op de bewuste avond niet veel werk meer is om deze in zijn geheel te verwijderen. en om er voor te zorgen dat de stoel nog blijft staan op de heen weg als zij op dezen stoel zit.

 

Plannen is van levensbelang alleen vervelend dat je die planning in de war hebt gestuurd...

 

maw.. hoe is je huwelijk? :mrgreen:

 

Kun je makkelijk controleren, dan heeft ze de airbag waarschijnlijk ook uitgezet.

Dan moet je haar gewoon terugpakken en de stuurkolom losschroeven. Had Senna ook last van. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden