Ga naar inhoud
  • 0

Sloten probleem Passat 3C


Grayson

Vraag

Zoals aangekondigd heb ik één van de sloten uit elkaar gehaald om te kijken waarom/hoe het slot defect kan raken.

 

Dit is het probleem, geen weerstand meer op de deurgreep en de deur opent niet meer

Cjt04.jpg

 

Er zitten nu nieuwe sloten in beide deuren, omdat kort na elkaar beiden kapot zijn gegaan.

Tnksw.jpg

 

Zijaanzicht van het slot met het palletje voor de deurgreep, de schroefjes zien er goed verroest uit

mJec6.jpg

 

Hier de mechanica zonder de aanstuurmotoren, als je de deur nu zou openen, mist deze het plastic palletje;

QRbxk.jpg

 

En blijft het metalen palletje hangen, waardoor je geen weerstand meer hebt op je deurhendel;

nLY2Z.jpg

 

Zo hoort het plastic palletje te zitten;

UQ9K4.jpg

 

Om het metalen palletje nu op dezelfde plek te houden moet je kracht blijven zetten, vandaar de schroevendraaier boven;

4dyeS.jpg

 

Het elektradeel van het slot, Het linkerasje stuurt de vergrendeling van de binnenhendel en het rechterasje stuurt de vergrendeling van de buiten (en dus het plastic palletje), zoals je ziet mist het motortje van het rechterasje, deze zit vast in de deksel van de elektronica;

tJdKu.jpg

 

Alle bedrading zit gegoten in het créme deel en is goed beschermd tegen vocht. Wat gaat er dan stuk? Geen idee, maar ik zag wel dat één van de pinnetjes smerig was;

t7nve.jpg

 

De deksel met bijbehorend motortje, ik gok dat schoonmaken van de pinnetjes en wat contactspray wonderen doet, ook zie je dat het vrij weinig zin heeft om de boel te gaan föhnen, of kruipolie in het slot te spuiten, dit heb ik gedaan en kon dit niet terugvinden bij het motortje;

R8EuI.jpg

 

Ik heb de boel weer in elkaar gezet wat een enorm priegelwerk is, je moet namelijk een veertje op een positie vasthouden op een plek die bijna niet te bereiken is en vervolgens aanspannen. Dit is me wel gelukt, elk palletje moet namelijk in de juiste stand staan.

 

Of het slot werkt, geen idee. Je mag m gratis komen testen als je een defect slot hebt :) Doe er je voordeel mee :)

tJdKu.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ok maar als ik aan de buitenkant de deur open hoor ik geen motor en als ik hem aan de binnenkant open ook niet

ik neem aan dat de motor het slot bediend open en dicht

 

bij het werkend slot voel ik iets meer weerstand dan bij het defecte slot hoe weet ik dan of het motortje defect is of niet

bij het opslot doen hoor ik een klikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Interssant , maar wat ik nog steeds niet begrijp is dat dit soort problemen nog steeds bestaan? Ik dacht dat ze na de 3b/g serie nu wel een les hadden getrokken wat de sloten aangaat :mrgreen:

 

Maar nee dus, dit is waarschijnlijk lekker lucratief voor VW :angry:

 

Goed dat je er een How To van gemaakt hebt :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb een bestuurdersportierslot en een passagiersportierslot. Misschien de moeite waard om een defect slot om te wisselen met één van mijn 'gereviseerde' sloten. Als het werkt kan ik ook op marktplaats gaan adverteren haha :)

 

Net als dat ik voor 20e een nieuw iPhone scherm kan monteren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag ervaren inderdaad afkeur APK

shit kosten 120 euro voor het slot 85 euro voor het inbouwen als ik hem weiger en hem ophaal ben ik 50 euro kwijt

nu zijn de draagarm rubber gebroken MOETEN vervangen worden kassa 300 euro

Navraag bosch service garage 350 euro dus VW is goedkoper !! na wat zeuren 10% korting op de onderdelen

 

Kan er ook nog wel bij klote wagen ( is slijtage )ja maar de voorste rubbers zijn in de garantietijd vervangen nee die achterste nog lang niet hoor

en nu na de garantie ineens wel. de volgende keer beter dwarsliggen en EISEN in de garantie vervangen

Heb verteld dat ik het slot wil hebben, dan ineens roepen ze maar het kan nog meevallen wellicht is het slot niet defect bla bla morgen weet ik meer

 

Dacht een simple APK te hebben de teller staat op 600 euro en drie maanden geleden bij de beurt was er niets aan de hand alles was goed !

heb nog geen 2000 km gereden nadien? toen zeiden ze nog top auto alles goed alleen remblokjes achter :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wel weer zo'n super goedkoop china motortje wat daarin zit

Zat ook al in het electronische stuurslot.

 

Zitten dezelfde motortjes zeker ook in de climatronic regelkleppen achter het dashboard die graag kapot willen gaan.

Volgens mij is daarvan ook een bij mij aan het overlijden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar heb je alles laten keuren dan? De dealer(stealer) Gewoon een ander apk station nemen :mrgreen:

 

Ga is voor de gein naar euromaster ofzo , ik denk dat je kwa kosten veeeel goedkoper bent :mrgreen:

 

Mijn vorige auto laten keuren bij euromaster , was een actie € 14,95,- en in 1 keer goedgekeurd was ook een auto van 12/13 jaar oud :mrgreen: Neem je verlies en betaal die 50 euro en ga lekker naar een ander.

 

Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vandaag ervaren inderdaad afkeur APK

shit kosten 120 euro voor het slot 85 euro voor het inbouwen als ik hem weiger en hem ophaal ben ik 50 euro kwijt

nu zijn de draagarm rubber gebroken MOETEN vervangen worden kassa 300 euro

Navraag bosch service garage 350 euro dus VW is goedkoper !! na wat zeuren 10% korting op de onderdelen

 

Kan er ook nog wel bij klote wagen ( is slijtage )ja maar de voorste rubbers zijn in de garantietijd vervangen nee die achterste nog lang niet hoor

en nu na de garantie ineens wel. de volgende keer beter dwarsliggen en EISEN in de garantie vervangen

Heb verteld dat ik het slot wil hebben, dan ineens roepen ze maar het kan nog meevallen wellicht is het slot niet defect bla bla morgen weet ik meer

 

Dacht een simple APK te hebben de teller staat op 600 euro en drie maanden geleden bij de beurt was er niets aan de hand alles was goed !

heb nog geen 2000 km gereden nadien? toen zeiden ze nog top auto alles goed alleen remblokjes achter :(

 

Pfff, wat een gedonder zeg :evil: Kan maar een ding zeggen, welkom bij de club. Heb zelf al een pompverstuiver stuk gehad en het stuurslot. Allemaal typische passat kwaaltjes....

 

Heb geen tijd gehad om snel te antwoorden. Heb zowel een passagiersportierslot als een bestuurdersportierslot. Dus niet van de achterste deuren. Heb geen tijd om met de sloten aan de gang te gaan, om bijv een nieuw motortje erin te zetten, het klinkt wel aannemelijk dat deze aan het stuk gaan is. Dan ben je misschien je €50 kwijt, met kans dat je alsnog de de dealer de reparatie moet uitvoeren, maar wellicht het proberen waard :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een vraag.

Ik heb nu 2 keer gehad dat de deur niet meer van buitenaf te openen was.

Ik doe dan de ramen omlaag en kan de deur open doen van binnenuit.

Pak dan een rubberen hamer en geef aan de zijkant van de deur een zachte tik en dan doet ie het weer.

Zou dit ook het probleem wezen waar in dit topic over gesporken word?

 

Ben benieuwd

 

Wat was onegeveer de prijs van een nieuw setje (1 deur) en komt dan probleem niet terug?

 

Groetjes Stefano

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nog 2 sloten liggen (achter links en achter rechts). mogen weg voor 25 't stuk. Een slot van achter kan ook in de voordeur... er was wel ergens een verschil, maar fysiek past het en het werkt...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet de deur helemaal openhalen....

 

1 - de binnebekleding van de deur loshalen

2 - de ruit demonteren

3 - de klink demonteren

4 - het slot losmaken aan de buitenkant, de stekker aan de deurstijl loshalen en binnen in de deur steken

5 - de binnenplaat losschroeven en eruit halen

6 - het slot van de binnenplaat loshelen

 

7 - alles monderen in omgekeerde volgorde....

 

Succes!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op de manier waarop het uitgelegd is toch, en als je het al eens gedaan hebt gaat het wel in een half uurtje (of iets meer)... De achterportieren zijn makkelijker dan de voorportieren.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad, een klote auto, dacht dat ik nu alles zo'n beetje wel gehad heb, maar vanmiddag kreeg ik het rechter achterportier aan de buitenzijde niet open, van binnen wel. Blijf deze topic even volgen om te zien of ik wel of niet het slot moet vervangen, de greep aan de buitenzijde voelt lam.

 

Volgende auto een KIA of Dacia met gewoon 7 jaar garantie...........???????????????????????????????????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Willem is inderdaad de mchaniek .

De deur blijft gewoon op slot zitten

Als ik bij mij een tik aan de zijnkant van de deur geef met een rubberen hamer doet ie het weer een tijdje.

bedoel dus een tik op het sluit gedeelte

 

Heb jij al is gekeken of je roest op achterklep hebt? Bedoel dus net onder kenteken verlichting

Mijne heeft dit wel en gaat maandag naar de vw dealer (100% coulance)

 

Grtn Stefano

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stefano,

 

Mijn achterklep is vorig jaar onder coulance vervangen, de enige coulance die ik heb gehad van VW, na € 6000,-- kosten in 2 jaar waarvan ik € 2000,- reken tot normaal onderhoud ( banden, remmen, schokbrekers, olie, filters, accu etc)

en € 4000,- kosten a.g.v. de bagger kwaliteit van VW, achterklep (onder coulance), 1 x achterlicht lekkage, 1 x pompverstuiver, tandempomp, tankpomp, gasklephuis, defecte parkeersensor, lekke radiateur, elektronisch stuurslot, asje oliepomp, en nu deurslot (heb 5 deuren) en wat nog meer ?????

 

(betreft een auto van € 40.000,-- die 5 jaar oud is!!)

 

 

Mvg Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Willem

 

Ik ben het helemaal met je eens.

Mijn auto was € 48000 en ik vind het ook allemaal niet kunnen.

Ik kan gelukkig een heleboel zelf en anders een vriend van me is monteur anders was het niet te betalen.

Weet ook niet of me volgende auto weer een vw word.

Maar goed laten we niet meteen de handdoek in de ring gooien .

Eerst maar is dit probleem oplossen.

 

Groetjes Stefano

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Willem

 

Ik ben het helemaal met je eens.

Mijn auto was € 48000 en ik vind het ook allemaal niet kunnen.

Ik kan gelukkig een heleboel zelf en anders een vriend van me is monteur anders was het niet te betalen.

Weet ook niet of me volgende auto weer een vw word.

Maar goed laten we niet meteen de handdoek in de ring gooien .

Eerst maar is dit probleem oplossen.

 

Groetjes Stefano

 

Handdoek in de ring gooien heeft geen zin, heb nu al zoveel vervangen dat ik nu ook ongeveer weet wat er niet meer kapot kan gaan :D Omdat ik zelf voor 90 % het onderhoud doe is het nog te betalen, anders was ik nog wel een paar duizend euro extra kwijt geweest.

 

P.s vanochtend bleef ook het slot rechter voorportier hangen, klap met plastic hamer op de dikke bout van het slot in de deur helpt echt, ze doen het nu allebei weer, houd er alvast rekening mee dat ik ze binnenkort alle vier moet vervangen, is wel vreemd dat de 2 sloten die het minst worden gebruikt nu slijtage verschijnselen vertonen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De schade mbt viel mee (al moet ik zeggen als ik de werkzaamheden lijst die in dit topic wordt besproken om een slot te vervangen rekent de dealer 80 euro voor het in en uitbouwen van een slot.

Bij mij bleek alleen de kabel defect te zijn dus waren de werkzaamheden het duurst :(

 

Die draagarmrubber waren het duurste en met al werd de APK weer 600 euro

 

APK

draagarm (achterste) beide vervangen

rem olie serv

slot

ruitenwissers voor en achter (kleurkode was niet goed (ze deden het prima) bewaar u ze svp Ja >> Nee oeps toch weg gegooit

gr gr

volgende keer toch kwitfir a 19 euro :) iets goedkoper, elke keer als ik bij de VW dealer komt voel ik bedrogen en ze zijn niet een aardig, Hadden die sukkels me auto gewassen met een raampjes iets open was godverd die hele achterbank zeik nat

Dat is nou service van VW, En ik wil helemaal niet dat die auto door de wasstraat gaat pas 3x verteld de volgende keer mocht die er komen een papier op het stuur plakken.

 

Ik kom alleen nog bij VW om de helft van de auto is vervangen en ik vaak nog garantie heb op de onderdelen die gewoon weer defect gaan.

Achterlamp vocht er in na 2 maanden vervangen

tandempomp na 1 jaar weer defect

Kleppendeksel tja na twee verstuivers moest hij weer vervangen worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden