Ga naar inhoud

Verkoopwaarde.


Bertje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn zwager heeft zijn oude auto vorige week naar de sloop gebracht en heeft een andere auto nodig. Nu ben ik er aan te denken om hem mijn passat te verkopen. Een van de reden om een verkoop te overwegen is dat het voor mij niet meer rendabel om een dure diesel te rijden. Ik woon maar 12 km van mijn werk. Mijn zwager moet elke dag van Breda naar Den Haag. Maar ik heb geen idee wat ik voor de passat moet gaan vragen.

Hier enkele gegevens:

- VW Passat 3BG

- bouwjaar juni 2001

- 300000 km

- 1.9 TDI (rode DI) AVF met TipTronic

- Dichte EGR

- VW navigatie

- Sonnebiege interieur

- regensensor

- cruisecontrol

Op de ANWB-site kwam ik op een verkoop prijs van 2600 euro, maar ik weet niet waar dat op gebaseerd is. Ik dacht dat de passat een stuk meer waard is, misschien rond de 3500 euro?

Misschien kan iemand hier mij een betere prijs indikatie geven.

Groetjes Bertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens op verschillende site's zoals autotrader e.d dan kom je genoeg vergelijkbare wagens tegen en kan je evt prijzen vergelijken.

Let wel dat je km stand relatief hoog is voor de markt, en je dit terug vindt in je verkoop prijs.

 

Gewoon lekker de boel vergelijken, anwb is niet altijd het beste middel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij familie is er altijd een zekere gun-faktor, daar kom je niet onderuit, en daarom kan je hem aan familie allen voor een zacht prijsje weg doen. Wil je er de hoofdprijs voor, verkoop hem dan niet aan je familie. Het is hierboven al gezegd, en zo simpel is het ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

€3500 zal de prijs zijn die de handelaar vraagt aan de klant. €3000 is wellicht wat je als particulier kunt vragen en €2500 krijg je wellicht wanneer je hem verkoopt aan een handelaar. 'T is niet veel geld. Als je niet perse de auto moet verkopen, dan zou ik de auto gewoon lekker houden, desnoods schorsen en in een opslag zetten (kost maar zo'n 4-5 tientjes per maand!). De occasionmarkt ligt helemaal op z'n gat :wink: En inderdaad, nooit een auto aan familie verkopen, krijg je alleen maar scheve gezichten van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak 'ns een gratis waarderapport aan op autocheck.nl. Die is redelijk fair (inruil- en verkoopwaarde), maar daar zitten de opties vaak niet bij...

 

Ik zou zelf liever een auto in deze prijsklasse van een bekende kopen dan van een wildvreemde! Moet natuurlijk wel bij worden opgemerkt dat het een gebruiksvoorwerp blijft en dus mankementen kan vertonen. Dat moet je los van de relatie wat 'zakelijk' insteken. Ik neem aan dat je je eigen familie geen 'troep' verkoopt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar mn A4 uit 1999 voor 4200 verkocht via marktplaats, terwijl ik er bij de handelaar maar 2600 voor kreeg. Zolang je zelf tussen de handelaarprijzen en de dealerprijzen in zit, moet t goed komen met de verkoop, als je voor je familie daar weer tussen zit, dan kom je op ong 3000?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer eens overleg gehad met de vrouw des huis. Ze is er tegen dat ik hem aan mijn zwager verkoop, dus hij zal naar een andere auto moeten gaan zoeken. Ze is het eens wat hier al eerder is gepost, niet handelen met je familie. En mijn zwager wil gedeeltelijk in termijnen betalen, en dat wilt mijn vrouw ook niet.

Dan wil ik wel eens weten of er hier iemand interesse heeft in mijn passat en er een voor mij een interesante prijs voor geeft.

Hier een link naar een foto van de auto:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RDOLCYYO-G.jpg

 

Groetjes bertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden