Ga naar inhoud

  • 0

Automaat (TT5) overleden?


DurkieBoy

Vraag

Op de terugreis naar huis (nog 2 km te gaan) begon de automaat wat raar te schakelen. Hij schakelde laat op, bleef lang in de 3 hangen, etc. Na nog 1 km te gaan begon een soort gegier hoorbaar te worden en werd de trekkracht minder. Ben daarna gestopt om een blik onder de kap de werpen. Er leek rechts naast het motorblok olie waarneembaar. Het was helaas al laat en donker, dus een en ander viel niet goed te bekijken. De laatste 500 meter ben ik erg langzaam nar huis gereden.

 

De volgende dag lag er veel olie (licht van kleur) onder en naast de auto. Ook lijkt er motorolie (zwart van kleur) onder de auto te liggen.

 

Is de bak nu overleden/niet meer te repareren? Wat te doen?

post-3262-1423826718,1773_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Lijkt mij dat je daarmee alleen elektronische storingen kunt uitlezen. Als je bak aan barrels ligt geeft ie volgens mij niet zo veel aan. Er gaat niet eens een lampje branden op je klokkenwinkel...

 

Moet ik toch ff corigeren :mrgreen: Als je bak een storing heeft gaat er wel degelijk éé'n of meerdere lampjes knipperen op je dash, namelijk van je schakelindicator :mrgreen:

 

En ook heeft de automaat een bakcomputer , die is ook uit te lezen :mrgreen: Dus???

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas, de bak is 'overleden'. De koppelomvormer is lek gegaan en daardoor is alle olie er uit gelopen en de bak vernield. Deelreparatie (koppelomvormer en oliepomp vervangen, nieuwe olie) is mogelijk à 1400 euro. Garantie op goed/lekker schakelen is niet te geven. Bak reviseren kost 2500 euro. De Passat is dus economisch total loss. Ik ga 'm waarschijnlijk verkopen aan een oost-europese handelaar en op zoek naar wat anders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan heb je geen TT, maar een AG4 automaat. zijn ook goed, maar denk dat je de TT5 gaat missen.

De AG4 bak heeft veel meer slip dan een TT5. Dan zou ik voor een Golf 4 gaan. De jongere modellen hebben een 100pk TDI pd motor met tiptronic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik snap best dat je denkt aan gewicht verschil maar het verschil in een 10 euro per maand tussen goed degelijk rijden, of een golf 4 variant met minder ruimte.

Scheelt haast niks op een paar kilo.. Ik betaal een 119 euro belasting hoor. Jij zal heel klein beetje minder betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden