Ga naar inhoud
  • 0

Afwatering Schuifdak


IHC966

Vraag

Kwam er gisteren op een vervelende manier achter dat de afwatering van mijn schuifdak niet helemaal werkte zoals het zou moeten. A stijl nat, water kwam ook al bij de zonneklep vandaan. Heb even in het afwaterings slangetje geknepen en het water stroomde eruit. Rechterkant was het wat minder. Nu zit er aan het einde van de slang een platte kant, maar dit blijft dicht zitten. Kunt je dit gewoon wegknippen? Heb geen zin om binnenkort weer de boel nat te hebben.

 

Alvast bedankt voor de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb geen idee of je het slangetje ergens mee in kunt smeren. Wat ik wel weet is dat ik bij mijn 3BG met schuifdak ieder najaar en voorjaar de slangen doorspoelde met lauw water. Je kunt dat bij geopend schuifdak zo in het hoekje gieten waar de afwateringsgaatjes zitten. Bij mij kwam er dan altijd behoorlijk wat rommel uitzetten. Ik kneep altijd flink in het uiteinde van de slang, anders komt de rommel er niet uit. Ik heb de platte kanten nooit af durven knippen. De achterste slangen heb ik nooit schoongemaakt en ook nooit last van gehad. Van de voorste wel, de auto heeft bij mij een keer flink onder water gestaan na een hoosbui. Sinds die keer maakte ik het 2x per jaar schoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden