Ga naar inhoud
  • 0

Homokineet hoes vervangen... hoe los?


ronald81

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarom de hele as eruit???

 

Als je de boel los hebt en je draait de naaf helemaal naar voren dan heb je 2 a 3 mm speling, net genoeg om de as uit de naaf te trekken, daarna de homokineet er af slaan en klaar.

Scheelt je een hoop werk. :)

Nieuwe erop en zelfde volgorde maar dan andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat bedoel je precies met de boel los?

Want de as los of vast laten zitten scheelt maar 6 boutjes toch..?

 

Als ik de homokineet of de hoes vervang draai ik niet meer los dan nodig, ben geen garage die mensen een poot uitdraaien.

 

Je hoeft alleen maar de naafmoer los te draaien, dan draai je de hele naaf om naar voren en dan trek je de kineetas er zo uit, doe het zelfde in omgekeerde volgorde en je bent in een uur klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk dat is handig om te weten voor de volgende keer.

We hadden nu inderdaad alles maar los gehaald, al moet ik wel zeggen dat ik me afvraag of we de homokineet los hadden gekregen als de as er nog op zat (moesten toch aardig hard slaan).

Maar de volgende keer (hopelijk komt die niet) gaan we het op bovenstaande manier proberen!

 

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De eerste keer heb ik ook wel zitten wurgen, heb er toen ook aan zitten denken om de as er helemaal uit te halen maar omdat ik toen nog niet de beschikking over een brug had heb ik het zo gedaan, het is inderdaad wel even kracht zetten maar het werkt net zo goed.

Wat ik wel doe is dat ik de as ondersteen met een blok hout en daarna een klem op de as zet voordat de kineet er af wordt geslagen, je loopt dan niet het risico dat je de borging uit de bakkineet slaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een hele oude post, maar wel relevant: om die homokineet uit elkaar te krijgen: hoe doe je dat? 

Er op slaan...

Ik stel me voor dat je de centrale bout er dan weer gedeeltelijk in draait, en dan op de zijkant van de kop slaat, waardoor die uit elkaar zo moeten springen?

Is dat de methode?

Of hoe anders, wáár slaan?

 

Graag advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden