Ga naar inhoud
  • 0

brandstof regelklep uitlezen met VAG COM?


bochelie

Vraag

Vorige week ging de vacuümslang die naar de injectie gaat stuk. Die heb ik vervangen en daarna bij de garage geweest de computer gereset en weer goed. (eerst sloeg de auto de hele tijd uit in stationaire stand)

Bij de garage hebben ze gezegd dat als ie weer raar doet dat ik dan de regelklep zou moeten vervangen, die leek namelijk een fout te geven maar ik moeste eerst even rond rijden.

Nu is mijn vraag is het mogelijk om met VAG COM na te gaan of de brandstofregelklep niet opimaal meer werk? Vanmorgen ging ik de auto iets naar voren schuiven doordat ze in mijn aan de stoep gingen werken. Toen ik startte hoorde ik weer een bieeeep bieeeep. Ik vraag me nu af of het aan de regelklep ligt of doordat mijn accu te zwak is (hebben ze bij de garage gezegd) of doordat het te koud was?

 

Wie heeft VAG COM hier in Twente dat ik even langs kan? Want bij de garage waar ik ga hebben ze gewoon een kabel dat de foute codes weer geeft ik neem aan dat je met VAG COM veel meer kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Die gasklephuiscalibratie is de klep weer terug in de 0-stand zetten.. ik zou dat wel kunnen doen voor je als ik Markelo ben of morgenmiddag(12:00) ben ik in Lochem om VWFrits3c zijn auto te programmeren en rond 15:00 ben ik in HengeloO...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ik makelijker met Vdub kan afspreken. Hij woont dichterbij.

 

Maar bij de garage hadden ze alles gereset. Helpt het wel om een kalibratie te doen? Mischien is ie aan vervanging toe, helpt de kalibratie in dat geval wel? Ik moet morgen om 16:00 naar de tandarts. Mischien daarna kan ik wel, anders kan ik wel naar markelo een andere dag. En doe je dat tegen betaling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de meeste dealers zeggen ze ook dat ze het gasklep regelhuis moeten vervangen ipv reinigen :D

 

De Matthijs sleutel club heeft die van mijn schoon gemaakt en ik heb de motor, natuurlijk met aanwijzingen, zelf gerestet en hij loopt als een zonnetje...

De automaat bak reageert zelfs een stuk beter nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik denk dat ik makelijker met Vdub kan afspreken. Hij woont dichterbij.

 

Maar bij de garage hadden ze alles gereset. Helpt het wel om een kalibratie te doen? Mischien is ie aan vervanging toe, helpt de kalibratie in dat geval wel? Ik moet morgen om 16:00 naar de tandarts. Mischien daarna kan ik wel, anders kan ik wel naar markelo een andere dag. En doe je dat tegen betaling?

 

Een beetje afhankelijk van het weer is het makkelijker dat je naar HengeloO komt, ik ga na die afspraak nl naar huis(vorden) toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij de meeste dealers zeggen ze ook dat ze het gasklep regelhuis moeten vervangen ipv reinigen :D

 

De Matthijs sleutel club heeft die van mijn schoon gemaakt en ik heb de motor, natuurlijk met aanwijzingen, zelf gerestet en hij loopt als een zonnetje...

De automaat bak reageert zelfs een stuk beter nu.

 

Hier ook, het reinigen van het gasklephuis is een eenvoudig karweitje (ik heb remreiniger gebruikt) en het werkt ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok. Even voor de duidelijkheid ik ben een nieuwbie. Alleen doordat de monteur liet zien wat de regelklep is weet ik waar ie ligt. Is het niet ingewikkeld om dat te openen en weer op zn plaats te zetten? En is het mogelijk iets te reseten zonder VAG COM? Heeft iemand een handleiding of zo?

 

Ik denk niet dat ik voor 17:00 klaar bij de tandarts ben Vdub. Hoe kan ik dan contact met je nemen?

 

Bij mijn garage hadden ze gezegd dat de brandstofregelklep de zwake punt van deze autos is en dat het beste is om een nieuwe te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij bedoelen ze de gasklep :)

Ik dacht ook dat het heel moeilijk was...

Maar get is gewoon een kwestie van alles wat je uitbouwd ook weer het zelfde terug inbouwen.

 

Maar het is wel iets dat je als beginner niet meteen zelf moet gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden