Heb maar weinig kunnen genieten van mijn Passat 1.8T aangezien zondag een drijfstang kapot was gegaan en een gat sloeg in mijn blok. Heb de auto net 3 weken en heb niet lopen blazen omdat ik maar 0,4 bar turbodruk had en mijn N75 klep vervangen moest worden.
Dus het blazen kon ik wel even uitstellen totdat mijn waggie klaar zou zijn met een nieuwe n75 klep maar dat heeft hij niet gehaald. Afgelopen zondag bij een km of 90 een verschrikkelijk geratel in het vooronder; meteen de motor maar uitgezet en ik zag een beetje olie net een paar cm onder mijn turbo vloeien; geen goed teken...
De auto naar G-force laten slepen waar ze ontdekten dat de drijfsatng was gebroken. Rolf van G-Force had dit nog nooit meegemaakt bij zijn getunde motoren maar de vraag bij Theo Kloosterman uit Friesland naar een ander Turboblok voor een passat gaf hij het volgende antwoord: " Oh zeker je drijfstang lager of drijfstang naar de knoppen en het is meestal de drijfstang die het dichtst bij de Turbo zit".
Ik was met stomheid geslagen maar dit bleek volgens hem een euvel bij passat en A4......Kennen/weten jullie dit? VW wist dit namelijk ook niet..
Ik moet nu op zoek naar een AEB blok liefst met cilinderkop, weten jullie misschien waar ik terecht kan tegen een redelijke prijs?
Vraag
hemumasa
Hallo,
Heb maar weinig kunnen genieten van mijn Passat 1.8T aangezien zondag een drijfstang kapot was gegaan en een gat sloeg in mijn blok. Heb de auto net 3 weken en heb niet lopen blazen omdat ik maar 0,4 bar turbodruk had en mijn N75 klep vervangen moest worden.
Dus het blazen kon ik wel even uitstellen totdat mijn waggie klaar zou zijn met een nieuwe n75 klep maar dat heeft hij niet gehaald. Afgelopen zondag bij een km of 90 een verschrikkelijk geratel in het vooronder; meteen de motor maar uitgezet en ik zag een beetje olie net een paar cm onder mijn turbo vloeien; geen goed teken...
De auto naar G-force laten slepen waar ze ontdekten dat de drijfsatng was gebroken. Rolf van G-Force had dit nog nooit meegemaakt bij zijn getunde motoren maar de vraag bij Theo Kloosterman uit Friesland naar een ander Turboblok voor een passat gaf hij het volgende antwoord: " Oh zeker je drijfstang lager of drijfstang naar de knoppen en het is meestal de drijfstang die het dichtst bij de Turbo zit".
Ik was met stomheid geslagen maar dit bleek volgens hem een euvel bij passat en A4......Kennen/weten jullie dit? VW wist dit namelijk ook niet..
Ik moet nu op zoek naar een AEB blok liefst met cilinderkop, weten jullie misschien waar ik terecht kan tegen een redelijke prijs?
Baal groeten Henk.
Link naar reactie
Delen op andere sites
36 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten