Ga naar inhoud

water achter bestuurdersstoel; uit verwarmingsopening?


LvR

Aanbevolen berichten

Heb m.i alle andere bekende en hier uitvoerig (oa door mijzelf) beschreven oorzaken van lekkage weten uit te sluiten; blijf echter met één vraag zitten: kan het water ook uit de verwarmingsopening onder de bestuurdersstoel zijn gekomen en waardoor dan alleen daar? Trouwens, de vloer aan de passagierskant is vóór en achter kurkdroog.

 

De isolatiemat/vloer vóór de bestuurderstoel is en blijft kurkdroog.(getest met tuinslang in accubak). Alle "deurplaten" zijn al eens afgekit; heb nog eens getest met water uit de tuinslang langs het vóór-en achterraam, maar er lekt niets (behalve dan uit de openingen onderaan de deur :wink: )

 

Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat ik ongemerkt 's nachts het achterraam een keer open heb laten staan en het toen binnen heeft geregend. Ja, ja, ik weet het.......leeftijd hè :embarassed:

 

Maar alle gekheid op een stokje, kan er water komen uit die ene verwarmingsopening? En waardoor dan?

 

Graag jullie mening.

 

NB/ het is helder water en het ruikt nergens naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie, Peter

 

Alle deurrubbers zijn volkomen soepel; heb ze van de zomer nog ingevet tijdens een grote poetsbeurt.

Kan het ook veroorzaakt worden als de achterdeur niet helemaal gesloten was tijdens het rijden in de regen? Heeft iemand dat (als oorzaak) wel eens meegemaakt? "Ik" merk het altijd direct wel op via het display tussen de meters als een deur of achterklep niet geheel gesloten is, maar misschien mijn vrouw niet? :wink::evil:

 

Of toch via de verwarmingsopening?? (lijkt mij toch vreemd, omdat de andere kant volkomen droog is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk wel dat het bij haar ook op valt..:P Hahaha! Zou het echt niet weten. Denk gewoon even de deuren nog eens goed testen. Er zitten wat rubbers aan de onderkant van je auto, voor afwatering volgens mij. ff kijken of dat goed dicht is.

 

Heeft je vrouw geen flesje water laten vallen... en dat ze het niet durft te zeggen? Mijn vriendin laat ook overal van die flesjes water liggen... is denk hip..:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

er kan zeker water via de verwarmingsopening komen. Als er water via het interieurfilter naar binnen komt, dan komt dat inderdaad achter de bestuurder terecht.

 

zit het afwateringskanaaltje nog wel boven je interieurfilter?

 

edit: deze: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=106&t=40519&start=15#p459068

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk persoonlijk niet dat het uit de ventilatie opening komt

vermoed dat je gewoon grote hoeveelheid water binnen hebt die daardoor in het ventilatiekanaal stroomt onder de stoel

 

het kan uiteraard wel dat water via de interieurfilterbinnenkomt en dat er dan onder de bekleding door naar passagierkant stroomt.

 

de bestuurderskant kan ook komen door de doorvoer van motorkapontgrendeling, dan stroomt het op dezelfde manier naar binnen als andere kant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reactie.

 

Het afwateringsgootje op het filterhuis zit er nog goed op, dus dat is het niet. Als het via het filterhuis zou komen, dan zou de lekkage, zoals Jee al opperde, m.i zeker aan de bijrijderskant te zien moeten zijn, maar aan die zijde is het vóór en achter kurkdroog. Het doorvoerrubber van de motorkapontgrendeling ziet er prima uit, sluit goed aan en er zit ook geen beweging in. Als dat rubber toch de oorzaak zou zijn , dan zou je toch verwachten dat de mat/isolatie/vloer vóór de bestuurdersstoel nat/vochtig zou zijn, maar het is daar toch echt kurkdroog.

 

Het blijft mij een raadsel......

 

Als de isolatie morgen goed droog mocht zijn (er staat een ventilator onder de mat), dan maak ik de boel weer grotendeels dicht, maar wel zodanig dat ik gemakkelijk onder de mat kan blijven voelen (dus zonder achterzitting en plastic zijbekleding vd dorpel ed) En dan maar hopen dat het daar droog blijft......................!In ieder geval blijft het de komende dagen flink regenen en dan wordt het snel duidelijk of er iets anders mis is of niet :wink:

 

Zou het ook kunnen komen als de achterdeur niet geheel in het slot rust en je rijdt in de nattigheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds vandaag staat ie in de regen. Als het straks misschien droog wordt, zal ik eens onder de mat kijken, anders morgen.

 

Wel spannend................................ :wink:

 

NB/ heb de deurbekleding er nog niet opzitten; zie in de gauwigheid ook geen water onder de deurplaat tevoorschijn komen....pfffff

 

@Gerrit. Het is een reuze gezoek; je moet alles goed controleren dwz veel "sloopwerk": interieurfilterbak/ deurbekledingen/stoel/matten en en eea testen met de tuinslang erop. Alleen zo kom je erachter....of niet........ :evil: , maar misschien heeft het bij mij (en bij jou?) een onschuldige oorzaak (raam open laten staan, achterdeur niet goed in het slot geweest ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de bak waarin de comfort module ligt (onder de mat bij de bestuurdersstoel) ook nog kurkdroog? Moet je de mat iets verder voor optillen. Water kan ook nog via de opening waar de motorkapontgrendelingskabel door het schutbord gaat naar binnen komen, heb ik helaas ervaring mee.

 

En dan heb je nog de aanvoer van ruitenwisservloeistof naar de achterruitenwisser. Deze heeft een koppelstukje achterin zitten, zou het van daar kunnen lekken naar voren? Ik denk het haast niet, bovendien ruik je dat waarschijnlijk. Heb ik ook ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb helaas water ontdekt achter de bestuurdersstoel.. Het deurslot is wel begin van dit jaar gerepareerd (bestuurderskant achter). Dus zou goed kunnen dat het bij mij door de deurplaat komt. Als ik meer tijd heb maar eens met de tuinslang op de deur testen. Wel zie ik als ik de deur open dat er water op de dorpel ligt, maar dat kan natuurlijk ook gewoon van de normale openingen zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is ook zo. Accubak heb ik het rubbertje al uit gehaald en die bij de remservo heb ik schoongemaakt.

 

Vandaag heb ik even de auto afgespoten in een wasbox. En zag bij de achterdeur dat er wel een druppeltje water tussen het plastic en het staal kwam en bij de voordeur was het op dat stukje staal ook aardig nat. Ben dus bang dat het de afdichting van de binnenplaat is. Het slot van de voordeur moet nog wel gemaakt worden, dus die kan er wel af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druppels op het deurrubber is wel een teken. Wat ook kan helpen is een stuk (kranten-) papier tussen je deur klemmen en dan naar binnen leggen. Dan zie je onmiddelijk welke deur gelekt heeft. Gewoon een strook over het deurrubber leggen naar binnen toe.

 

In het (verre) verleden wel eens gehad dat het uiteindelijk door een gaatje in het deurpaneel bleek te komen. Alles was al afgekit en het is uiteindelijk een heel gezoek geweest, maar toen het eenmaal gevonden was, was het ook definitief voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

heb dit ook meegemaakt. Als je een beetje handig bent is dit probleem zo opgelost.

 

In de motorruimte zie je uw accu staan.

Haal de accu er uit.

Als de accu er uit is zie je een opening in accubak met een slurf aan.

 

Verwijder het vuil uit deze slurg met een stuk draad of slang en het probleem is opgelost.

 

Succes, jonneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden