Ga naar inhoud
  • 0

Achterklepslot 3C variant stuk


W E

Vraag

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
De achterklep van mijn 3C variant wil niet meer van het slot. Niet via de ab en ook niet via de knop in de deur. Hoe kan ik nu de achterklep openen of kan ik misschien het slot van binnenuit demonteren?

 

Noodopenen van de achterklep staat wel ergens beschreven in het instructieboekje

 

De achterklep kan bij uitval van de sleutel met

radiografische afstandsbediening of de centrale

vergrendeling handmatig ontgrendeld worden

+ brochure 3.3'Raad en daad', hoofdstuk

'Noodontgrendelen of noodvergrendelen'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Super bedankt, ik ga meteen even kijken.

 

[edit] dat was een goede tip, klepje waarachter het gevarendriehoek zit open maken, bevestiging van de gevarendriehoek wegklappen en dan kun je met je wijsvinger in het gat waar je een metalen pin voelt die naar de zijkant gedrukt moet worden. Daarmee opent de achterklep zich.

 

Nu nog uitzoeken hoe ik de binnenbekleding van de achterklep los krijg. Dat staat vast wel ergens op het forum. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Nu nog uitzoeken hoe ik de binnenbekleding van de achterklep los krijg. Dat staat vast wel ergens op het forum. :mrgreen:

 

Eens je de klep open hebt zitten er 2 trox schroeven in het vakje waar de gevarendriehoek zit, die eruit draaien

Er zitten langs elke kant van de afschermkap een handgreep om de koffer te sluiten. Diep in de handgreep zit ook trox en dit langs beide zijden. Eens die los zijn kan je de kofferbekleding losmaken (trekken) zit met clipsen vast in het kofferdeel (soms wel hard trekken. Eens je aan de scheiding van het donker naar het licht gedeelte komt ga je wat moeten wrikken omdat er een plastiek pin op het donker gedeelte zit die ingrijpt in het licht kleurig deel (deel van de bovenkant van de achterruit)

En omdat juist die korte draai zit gaat het soms wat moeilijk.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt ik heb de bekleding los gehaald en een nieuw slot gemonteerd (Eur 39,50) Helaas doet het slot het nog niet dus moet ik het in de aansturing gaan zoeken. De rest van de deuren werkt prima op de ab. Zoals eerder gezegd doet het knopje van de achterklep in de deur het ook niet. Zou het comfortmodule zijn of heeft iemand anders een ander idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het slot wordt inderdaad gestuurd via de comfortmodule maar weet niet of er nog ergens een stuurdoos tussen zit of dat het rechtstreeks via de comfortmodule gaat. (kan eventueel door iemand met ELSAwin gecheckt worden)

Ik weet wel dat de functie uit te schakelen is zodat de klep niet meer reageert op eender welke bediening. Maar indien je onlangs geen vAG-com wijzigingen hebt gehad denk ik toch aan een eventuele kabelbreuk ergens (misschien in de doorvoerrubber van de achterklep).

Misschien komt er bij het uitlezen van de wagen ook wel wat boven water via de comfortmodule.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds gisteren heb ik ook het probleem dat de achterklep niet meer open wil. Vandaag de boel losgemaakt en bekeken. Heb de schekelaar in het handvat doorgemeten en deze lijkt in orde. Het vreemde is als ik stekker van de schakelaar terugplaats ik het slot open hoor gaan maar als ik daarna de schakelaar bedien gebeurt er niets. Slot lijkt dus zelf in orde te zijn en de schakelaar in de handgreep ook. Iemand bekend met dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sinds gisteren heb ik ook het probleem dat de achterklep niet meer open wil. Vandaag de boel losgemaakt en bekeken. Heb de schekelaar in het handvat doorgemeten en deze lijkt in orde. Het vreemde is als ik stekker van de schakelaar terugplaats ik het slot open hoor gaan maar als ik daarna de schakelaar bedien gebeurt er niets. Slot lijkt dus zelf in orde te zijn en de schakelaar in de handgreep ook. Iemand bekend met dit probleem?

Probleem vandaag opgelost. Toch nog een keer de microswitch in de handgreep doorgemeten en het bleek dat als ie niet bedient was toch nog een lekstroom had. Op de sloop even een nieuw unit gehaalt en het werkt weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een vraagje in het verlengde van dit onderwerp.

 

Bij mij is het rubber van de greep op de achterklep waar je op drukt om de klep te ontgrendelen kapot. De magazijnman van VW vertelde mij dat deze niet los besteld kan worden en dat je dan een nieuw slot moet kopen $$$$$.

 

Mijn vraag is of dit rubber appart vervangen kan worden of vormt dit 1 geheel met het slot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet of de rubber afdekkingen dezelfde zijn maar weet wel dat er vanaf 2008 andere grepen gemonteerd zitten.

Ook de kentekenlichtjes zijn anders. tot en met 2007 zijn het geschroefde lampjes, vanaf dan zijn de lampjes ingeklikt.

Dus zou het misschien ook kunnen dat de greep niet volledig dezelfde is en dus ook niet gaat passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik weet niet of de rubber afdekkingen dezelfde zijn maar weet wel dat er vanaf 2008 andere grepen gemonteerd zitten.

Ook de kentekenlichtjes zijn anders. tot en met 2007 zijn het geschroefde lampjes, vanaf dan zijn de lampjes ingeklikt.

Dus zou het misschien ook kunnen dat de greep niet volledig dezelfde is en dus ook niet gaat passen.

 

Klopt, de nieuwe handgreep is 111 x 49 mm en volgens mij is het rubber erom heen geseald .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem vandaag opgelost. Toch nog een keer de microswitch in de handgreep doorgemeten en het bleek dat als ie niet bedient was toch nog een lekstroom had. Op de sloop even een nieuw unit gehaalt en het werkt weer.

 

 

Heeft iemand een nummer van de microschakelaar?

De mijne begeeft het nu ook, kan ze zo niet los vinden op internet.

 

-- en ik bemerk zojuist dat de vergrendeling vanuit de binnenkant (bestuurdersportier) helemaal niet ontgrendelt.

Maar volgens mij staat dit los van elkaar?

 

 

Vlgs mij heb ik het nummer al:  3C9827229A

Hmm.  of is het een complete module? 1T0827574L

aangepast door JurgenTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben inmiddels voorzien, heb er eentje op de sloop weten te bemachtigen. paar dagen na mijn laatste post deed de klep helemaal niets meer dus op de gok een 1T0827574L van de sloop gehaald.

Pastte gelukkig en werkt weer zoals het moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden