Ga naar inhoud
  • 0

MFD2 CD niet aanwezig


Kanerr

Vraag

Hi guys,

 

Ik zit met een probleempje. Ik heb een MFD2, maar niet de dvd versie.

Topictitel zegt eigenlijk genoeg. Ik heb dus geen CD (benelux of europa)

Kan ik deze downloaden oid?

 

Ik heb via een torrent de BNL versie gedownload van 2010, en op cd gezet maar de navi wil hem niet lezen :angry:

Kan iemand in jip en janneke taal mij uitleggen hoe ik hem moet branden en op wat voor cd?

 

Mijn dank is groot :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Downloaden mag niet, dus daar zal ik niet over uitweiden.

Wel kan ik je laten weten hoe je een backup van je originele CD kan maken zodat je originele CD veilig thuis in de kast kan liggen en je de backup gebruikt in de auto. Gebeurt er wat met de disc, dan kan je zo weer een nieuwe kopie maken. De originele CD's zijn duur, dus daar wil je gewoon geen enkel risico mee nemen.

 

Ook ga ik er van uit dat men wel weet hoe je een ISO kan maken van je originele CD.

 

Het loopwerk in de MFD-2 CD is vrij kieskeurig als het om gebrande CD's gaat. Zelf heb ik het meeste succes met Intenso CD-R 700MB in een 25/50 stuks spindel.

12214_1.jpg

 

Verder zijn de discs beveiligd, en kan alleen Clone CD van Slysoft met die beveiliging om gaan. Je hebt een speciaal profieltje (CCf bestand) nodig wat je moet selecteren, en alleen dan werkt het. Nadat je eenmaal over de ISO beschikt, zit dit CCF bestandje er vaak al bij, erg handig!

 

En als laatste zijn ook alleen enkele merken CD-branders geschikt. Zo heb ik zelf een (zeer) oude Lite-On die nog op 2 speed CD's kan branden. Op hogere snelheden branden gaat geheid mis. Moderne loopwerken kunnen niet op een lage snelheid branden, ook al stel je het gewoon in. Als je CD in 1 minuut gebrandt is, is er niet op 1 of 2 speed geschreven....

 

Ik was erg zuinig op mijn originelen, dus ik heb redelijk wat geexperimenteerd met loopwerken en media. Inmiddels werkt de combinatie feilloos, en toevallig heb ik gisteren nog even een aantal backups van 2012 CD's gemaakt die allemaal gelukt zijn. Ik kan de 2012 originelen gelukkig veilig in de kast laten liggen.

 

De MFD-2 CD versie heeft als groot voordeel dat de kaarten zeer up to date zijn. Kaarten voor de RNS-510 lopen vaak 1 jaar of meer achter op de kaarten van de MFD-2 CD.

 

Dit alles is ook van toepassing op de RNS-MFD1 uit de 3B/BG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo mede forum gebruikers,

 

Ik zal me eerst voorstellen ik ben Joop en ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een passat 3c 2.0 tdi highline.

Maar ik heb een probleem er zit een mfd2 navi in de cd versie. Helaas zit er geen cd bij.

Is er iemand die me hieraan kan helpen ? een kopie maken of een link waar die te downloaden is.

Ik baal enorm, zit er zo'n mooi ding in en ik kan hem niet gebruiken.

 

Mvgr Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden