Ga naar inhoud
  • 0

Dump valve + CAI vraagjes


Shining

Vraag

Beste allen,

 

Ik dacht laat ik eens wat onder de kap aanpassen maar heb een aantal vraagjes betreft de keuzes.

Heb een Dump valve gekocht van Forge, en nu wil ik graag een "Open luchtfilter" of een Cold air intake klinkt misschien beetje Noob, maar is dit niet gewoon het zelfde??? :embarassed:

Motorisch ben ik nog niet helemaal thuis wat de passat betreft.

Maar heeft iemand goede tips over deze combinatie of een meening ???

Welke kan ik het beste gebruiken ??

 

Auto gegevens: Passat 3B 1.8 Turbo ( is al gechipt )

 

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je voor geluid gaat dan gewoon een "open luchtfilter" er op. Maar zoals Mathijs als al zei je zuigt dan o.a. warme lucht naar binnen, en dit zou weer kunnen betekenen dat je wat vermogensverlies krijgt.

 

Een "cold airintake" heb je eigenlijk standaard al op je passat. Maar er zijn merken die wat vermogenswinst boeken met hun "cold airintake" met een aftermarket systeem krijg je over het algemeen meer ook iets meer geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

door de motor kap . en een lucht happer er op en echte cold air in take :P:P zonder gijn een lucht filter is heel belangrijk daar moet je niet te veel mee klooien en de vermogens winst is minimaal .zet er dan andere demper tussen de uit laat hoor je de turbo ook mooi :mrgreen::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ DM:

ik heb een Forge DV006 gekocht. deze leek mij goed genoeg, en heb goede recenties gelezen voor mijn type auto

 

@ Bart 1.8T

Ik doe het niet voor het vermogen, zit nu op bijna 200pk dus meer dan zat.

Het is net even het beetje extra geluid in combinatie met de dump valve wat mijn aandacht trekt, en zoals ik al aangaf.

Wilde gewoon wat extra's onder de kap aanpassen en een betere luchtinlaat voor de motor leek mij niet zo'n lastige aanpassing.

Daarom mijn advies geraagd over een andere filter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb inmiddels de dump valve geplaatst

Alleen moet ik nu nog het vacuum slangetje aansluiten

Leek mij niet erg lastig maar waar kan ik deze het beste tussen zetten ?

Welke leiding kan ik een T stukje tussen zetten

Bij de carlife in vlissingen vertelde ze dat ik die tussen de leiding van de rembekrachtiger moet zetten

Had hier veetje twijfels over en durfde het niet aan.

 

Iemand een idee of een link of site waar duidelijk staat aangegeven welke leiding ik moet onderbreken voor de vacuumslang ??

Hoop dat iemand mij kan helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Snap het even niet, een DV006 zet je 1-op-1 over met de orginele DV (Diverter Valve), de Forge is dus een rechtstreekse vervanger. Dit model is dan ook een DV en geen Blowoff. Die laatste blaast de lucht af, een DV "buigt" de afgeblazen lucht terug naar de luchtinlaat. De orginele DV heeft een in- en uitgang (diameter 1 inch) en een vacuum/control slang. De DV zit helemaal onderin, net boven de beschermplaat.

 

Of wil je de Forge op een andere plek zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, thnx, haalde dan even 2 totaal verschillende dingen door elkaar...

 

De Dump Valve zit al met een T-stuk tussen de slang van me intercooler ( die bak schuin onder je koplamp ) naar me inlaat van de motor.

Die zit daar al.

 

Nu zit er bovenop de forge een tuutje ( zie foto ) waar het vacuumslangetje op zou moeten komen.

Alleen waar moet ik die op aansluiten ?

 

ff voorbeeldje van internet gepikt ;)

images?q=tbn:ANd9GcQn3Q85Xy3ZVmxgqAwp0jMZnSc3j_lZnHn87iiPuvY9mSx5kz0fu8k3BhO7sg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Snap het verhaal niet meer zo goed, schijnbaar is de DV al verplaatst (vorige eigenaar?) op een T-stuk tussen intercooler en gasklep maar dan zonder een vacuum aansluiting aangezien je die nu opnieuw moet aanleggen bij het plaatsen van de Forge? Dat heeft toch niet kunnen werken...

 

Afhankelijk van de motorcode sluit je de vacuumleiding direct vanaf spruitstuk op DV (AEB, geen N249) of zet je een t-stukje in diezelfde leiding (APU) en dan een stukje leiding naar vacuumaansluting DV.

 

Wellicht handig even wat foto's te maken van de huidige setup, kans is aanwezig dat er ook wat met de N249 is gedaan en dat het er dan weer anders uitziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Arjen, ik denk dat we steeds langs elkaar heen praten :D

Ik zal proberen straks een foto te maken.

 

Zal het nog een keer proberen uit te leggen hoe de situatie is : ;)

 

Er was zowel door mij als de vorige geen andere DV ( dump valve ) geinstaleerd dan op de orginele na !

Ik heb dus zelf de slang ong. 60 mm( lijkt op een sifon ) die rechts de motor ingaat doorgesneden.

Toen een T stuk met 2 slangenklemmen ertussen gezet, en daar de nieuwe dump valve op aangesloten.

 

Nu hoor je nog niet het bekende pffffffssstt. geluidje omdat er nog een vaccuumslangetje op aangesloten moest worden.

uiteraard boven op de dump valve op dat tuutje en dan naar.... ????

Dat was mijn vraag.

Inmiddels bekend, moet ik die van de orginele DV gebruiken.

 

Heb gister het laten doen door een bedrijf, maar helaas blijft de klep vast zitten in de DV.

Er is een nieuwe besteld en hopen dat deze wel werkt :(

 

Zal strax ff foto maken van de huidige stand van zaken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm.. krijg steeds meer het idee dat ik me hier noet eerst goed on verdiept heb.

Ook de tweede blijkt niet goed te werken.. denk dat ik naar een andere zaak ga en alles met hulp en advies van jullie en hun kennis zsm laat corrigeren

 

Sorry dat er nog geen foto is gemaakt zo als beloofd maar ben morgen vrij en zal ze alsnog maken

 

Ik houd jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Foto nog bij KODAK in de DOKA?

Nee Nee, ik wachte steeds op de juiste lichtinval en de perfecte hoek 8-)

 

Iets wat later dan afgesproken, maar hier alsnog de foto's !

Aangezien ik die slang al had onderbroken wat naar het motor gedeelte gaat, toch besloten om hier nu voor de derde keer alsnog de DV te plaatsen, de oude is afgesloten en alles werkt naar behoren :D

 

verschillende bedrijven navraag gedaan en dit kan geen kwaad op deze manier, ook op internet filmpjes gezien van mensen die het ook zo hebben gedaan, dus ik heb er weer een goed gevoel bij en ben er blij mee.

 

402509_10150523462333331_714043330_8670399_411740588_n.jpg

 

404792_10150523461993331_714043330_8670398_431257400_n.jpg

 

398489_10150523461523331_714043330_8670397_762988658_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden