Ga naar inhoud
  • 0

Plaatsen automatisch dimbare binnenspiegel op een B7 (3AA)


jp@jp-hagar.nl

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

die jongens gaan wel gelijk hebben, is redelijk wat werk aan en je heb een nieuwe voorruit nodig.

En inderdaad kan dat alleen maar met regen- en lichtsensor. Misschien dat je zelfs een nieuw boordnet moet gaan hebben en misschien nieuwe hendels aan het stuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik had vroeger een gewone voorruit en gewone spiegel.

heb nu een verwarmde voorruit met licht en regensensor en zelfdimmende binnenspiegel.

 

denk trouwens dat die 850 zonder btw en zonder werk zal zijn.

De voorruit alleen al kost rond de 550€ ( die van mij was nog meer vanwege de verwarming )

dan nog eens de zelfdimmende spiegel ( 2dehands voor 60 gekocht ) kabelboom ervoor ( 45€ )

Boordnet zal normaal niet nodig zijn voor licht en regensensor en zelfdimmende spiegel.

Ik moest wel een ander kopen voor de voorruitverwarming.

 

dus 550 voorruit, spiegel denk ik 150 nieuw en 50 kabelboom is al 750 en denk niet dat ze dat allemaal gaan monteren voor 100€ ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb dit ook afgelopen weekend gedaan, en als je een beetje handig bent is het goed te doen zelf.

ik heb een nieuwe ruit laten plaatsen bij mijn plaatselijke autoruiten handelaar, sensor en spiegel van marktplaats, en kabelboom van een sloperij.

aansluiten is niet echt moeilijk , 6 draden totaal 2x plus,2 x massa, stuurdraad lichtsensor, en achteruitrij draad voor de binnenspiegel.

daarna coderen en klaar.

ik was zelf voor 380euro klaar.

het duurste is de ruit, een beetje shoppen hier en daar helpt altijd wel om dit voor een redelijke prijs te laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het knopje op de spiegel heeft bij geen enkel effect op het dimmen van de spiegel. Iemand een idee waar het knopje voor dient? Of hoe kan verifiëren dat het dimmen niet werkt. ??

Op de achterkant van de spiegel zit ook een sensor die detecteerd of het donker genoeg is. Op de voorkant (kant spiegelglas) zit ook een sensor (naast het groene ledje) die detecteerd of er teveel lichtinstraling is vanaf de achter ruit. Dus als je je vinger op de sensor houd die op de achterkant van de spiegel zit en je schijnt tegelijk met een lichtbron op de sensor die op de voorkant zit dan zal deze gaan dimmen. Op voorwaarde dat de spiegel aan staat en dus voeding krijgt, de bestuurdersdeur niet open is, de binnenverlichting niet aan staat en de wagen niet in zijn achteruit versnelling staat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden