Ga naar inhoud
  • 0

Ervaring? Defa Warmup Termini™ 1350


sandieman

Vraag

Hoi,

 

Ik overweeg om een interieur verwarmer van Defa te kopen, namelijk de termini 1350.

Lijk me een goed alternatief voor ca 200 euro ipv standheizung van ca 2000 euro.

 

Is dit makkelijk in te bouwen en heeft iemand er ervaringen mee?

Wordt het interieur van mij 3c sedan lekker warm en hoef ik geen ruiten meer te krabben?

Als iemand antwoord heeft op een van mijn vragen, al vast dank daarvoor.

 

Grtz Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee helaas geen 220 aansluiting, volgens mij is dan ook zo de accu leeg.

 

Dit product lijkt me een goede optie en stopcontact zit nog geen 2 meter naast de auto.

 

De tip uit de review link van guyke zal ik morgen eens testen.

Kabel via kofferbak uit de auto.

Hoef ik haast niets in te bouwen en geen duur verlengstuk te kopen.

 

Thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hé en dat terwijl ik met de zoekfunctie niets kreeg (alleen alarm van defa).

Hartelijk dank, is voor mij een grote hulp.

(ga er dus voilgende week één kopen, kogel is door de kerk)

 

Als er al een gat zit (ook al is dat met geworstel) dan gaat de kabel daardoor.

Zal zo eens kijken. Als ik het goed zie een gat aan de bijrijderskant naast de "lucht intake" van de verwarming

 

Groeten en nogmaals dank Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb afgelopen week ook een set gekocht en deze gisteren ingebouwd. Ben al met al zo ongeveer een half dagje lekker op het gemakje bezig geweest en heb het er nu netjes inzitten. Het scheelde wel dat ik het topic van NITRO68 ( Rolf ) gelijk kon zien waar ik via het schutbord naar binnen kon.

Zal van de week even wat foto's plaatsen van de inbouw.

Bij Conrad heb je voor 100 euro alleen de heater en niet de bijbehorende kabels.

 

Succes met de inbouw.

 

Grtz Jerry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je aleen de rubber strip weghaald kan je de paravaan een stukje optillen en voorzichtig je hand ertussen wurmen en de kabel doorvoeren.

Dashboard kastje even weghalen: Voorzichtig met eruithalen, connector voor het lampje is erg fragiel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb heb afgelopen zaterdag bij mij voor de eerste keer gebruikt. Ik hoorde in de ochtend mijn buurman al hakken op de ruit. De regen van de voorgaande dag/nacht was goed vast gevroren. Gelijk even naar beneden gegaan en de stekker even in het stopcontact gestoken. Het resultaat was perfect een warme auto en geen ijs meer te bekennen :mrgreen::mrgreen: .

 

Zie ook nog wat foto's van de ombouw.

 

post-3223-1423826577,2947_thumb.jpg.jpg]

 

post-3223-1423826579,0759_thumb.jpg.jpg]

 

post-3223-1423826579,2165_thumb.jpg.jpg]

 

post-3223-1423826579,8727_thumb.jpg.jpg]

 

Gr Jerry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gelijk even naar beneden gegaan en de stekker even in het stopcontact gestoken. Het resultaat was perfect een warme auto en geen ijs meer te bekennen :mrgreen::mrgreen: .

 

Mooi he? :mrgreen: Is echt een mooi systeem als je 220V bijdehand hebt.

Het systeem is modulair, dus heel makkelijk uit te breiden met motorwarmer, acculader, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag mijn set ingebouwd, ventilator staat nu warmte te blazen.

De termini 2100 krijgt de temp binnen 30 minuten 15 graden hoger :)

buiten is het hier nu 1 graad en in de auto 20 graden (handig een draadlose thermometer)

 

Het is wel een hele klus, al met al (inclusief boterham tussendoor) zeker 4,5 uur bezig geweest.

 

Dashboardkast eruit, draad naar binnen, aansluiting in mistlamprooster gemaakt (is netjes geworden maar ben ik zeker een uur druk mee geweest) en vervolgens de verwarming zelf gemoteerd, getest en daarna alles netjes vastgezet en dashboard kastje er weer in.....en dan nog al het gereedschap ed opruimen

Zit er netjes en mooi in al zeg ik het zelf ;)

Had veel aan jullie foto's helpt een heel stuk....dank daarvoor.

 

En dan nu maar eens eten en dan met de kids ravotten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zet nu 's nachts een elektrisch kacheltje in de auto. De 220v kan ik vanuit de meterkast schakelen. Dit is echter wel veel fraaier. Ik ga er eens over nadenken.

Voor de duidelijkheid. De heater wordt bij de voetenruimte van de passagiers geplaatst? Ik zag nl. Ook een plaatje waarbij de heater in de motorruimte zat en de hete lucht in het interieur werd geblazen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden