Ga naar inhoud
  • 0

Traag...erg traag.. inrollende veiligheids gordels


Robert K

Vraag

Ik zou graag mijn rolgordels wat sneller willen laten inrollen. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Nu gebeurd het regelmatig, dat ik sneller ben met de deur te sluiten, alsdat de gordels oprollen, en terwijl de gordel(s) nog half in de deuropening bungelen....juist, al een paar kleine beschadigingen :(

Ik las al dat het inspuiten met siliconen help, maar hoe krijg ik de nodige zijpanelen netjes los?

 

Grtzzz

 

Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vanmiddag het probleem helemaal kunnen verhelpen. De plastic dorpelpanelen moeten er eerst uit, daarna de onder (zwarte gedeelte) kant van het zijpaneel 3 cm omhoog, waarna de lippen eruit kunnen.

Boven gedeelte zit alleen met twee plastic pinnen bovenin de deurstijl geklikt.

 

Rolmechanisme niet losgehaald (heeft ook een electr. aansluiting, en ik heb geen VAGCOM) maar stofzuiger erop, daarna schoongeblazen met perslucht, en met siliconen ingespoten.

Ook in het gaatje bovenin waarin de veer te zien is.

 

Het grootste probleem zit hem trouwens in een metalen beugel (gordel-geleider) halverwege de deurstijl.

Deze zijn stroef als een rasp door een korst plakkerige troep oid.

Met staalwol schoongemaakt, en alles terug in elkaar gezet.

 

Ze schieten nu binnen 0.5 sec. weer helemaal terug, ook van achteren.....

 

Met dank en groet

 

Roberto

post-15486-1423826551,765_thumb.jpg

post-15486-1423826551,8587_thumb.jpg

post-15486-1423826551,9212_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

btw, net even gekeken... maar misschien een iets duidelijkere beschrijving van wat er nou precies losgehaald dient te worden en hoe?

Kzat naar de dorpelpanelen te kijken maar zie nergens schroeven. Alleen een heel klein rond dekseltje helemaal aan de voorkant, daar zal wel een schroefje onder zitten denks? De rest gewoon geklikt ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een waarschuwing voor diegene die met een spanner wil gaan stoeien, er werd al even genoemd dat er een electrische aansluiting op zit. De spanner bevat nl. een explosief die af kan gaan, dit om in voorkomende gevallen de gordel ineens strak te kunnen zetten, triggering is hetzelfde systeem als die vd airbags. Behandel die spanner dan ook als zodanig en accu eraf als je er mee bezig gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Driehoekige plastic paneel helemaal vooraan loshalen (torx onder ronde afwerkplaatje verwijderen)

Daarna het zwarte paneel op de dorpel recht naar boven eraf klikken.

Daarna de tweede plastic dorpel eruit.Tot aan de achterportieren, ook de zitting van je achterbank er even uit, om bij twee schroeven te kunnen komen,

Nu kun je bij de dwarsstijl tussen de beide deuren, het zwarte ondergedeelte eerst uit het deur rubber naar binnenzijde auto lostrekken, daarna zo’n 3 cm naar boven, totdat de plastic lippen vrij zijn.

Het bovengedeelte (grijze stof) zat volgens mij op de scheiding ook nog met een torx vast, maar dat zie je vanzelf,en trek je voorzichtig ook naar je toe uit het deurrubber, waarna je dit naar boven schuivend kunt verwijderen.

 

Hierbij nog een paar foto’s van de plastik onderdelen, met lippen.

Doe het met schone handen, grijze stof is erg besmettelijk n.l. succes

Grtzz

 

Rob

post-15486-1423826778,8144_thumb.jpg

post-15486-1423826778,8769_thumb.jpg

post-15486-1423826778,955_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op de plek waar je ongeveer zit, de voorzijde van het zitgedeelte naar boven trekken (zijn metalen ovale ogen) Daarna druk je de bank in, op de lijn zetel/rugleuning, ook weer op de plek waar je ongeveer zit.

Terwijl je daar flink drukt, trek je hem gelijktijdig richting de voorruit, en voila.

 

Inzetten, je raad het nooit, in omgekeerde volgorde??

 

 

Grtzz

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
super!! bedankt... hier kan ik zeker wel wat mee :D alleen eh, die achterbank, hoe ging die er ook alweer uit?

 

Jij hebt toch een variant ?

Dan kun je de zitting gewoon opklappen, en kun je er gewoon bij :wink:

 

Let wel op met de kou als je het buiten doet, je zult niet de eerste zijn die de dorpelbekleding breekt om hem er af te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je zijwang van achterbank moet wel even los, dat doe je door de vergrendelingspal van de achterbank er uit te draaien (met grote steeksleutel en inbus),

voor de dorpel moet je 2 torx schroeven los halen, 1 onder de achterbank zitting en 1 achter de zijwang van achterbankleuning

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus in totaal op 3 plekken? 1 vooraan bij het dashboard, en twee achteraan waarvan 1 onder de zitting (die hebbik inmiddels omhoog kunnen klappen) en de ander achter die zijwang.

 

Kwas er al aan begonnen vandaag maar ivm tijdgebrek niet af gekregen.

 

WEL de water afvoer doppen mod. gedaan vandaag :D dat dan weer wel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zoooo, vandaag dan eindelijk de gordelspanners schoon gemaakt en ingespoten. Slechts aan de bestuurderskant want ik vond het best wel een flinke klus met die dorpelkappen enzo. Maar vooral om eerst te zien of het wel iets uitmaakte.

 

Ik kan melden dat bij mij het resultaat niet zo goed was als gehoopt maar dat ik wel verschil merk. Ze gaan we soepeler terug maar vooral het laatste stukje gaan ze nog redelijk langzaam. Of hoort dit? ivm dat ze anders letterlijk om je oren zouden kunnen vliegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden