Ga naar inhoud
  • 0

Airbag Fault


JoVos

Vraag

Daarnet bij het oprijden van een borduur, gaf de wagen plots doodleuk de melding 'airbag fault'.

Heb de stekkertjes er al eens aan beide kanten uitgehaald, uitgeblaast en weer teruggestoken maar zonder resultaat.

Wat kan ik doen? Moet ik nu dringend naar de dealer rijden omdat het gevaarlijk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Denk dat het in de stoel zit, die hebben wel vaker bij stekker punt een probleem.

Naar de computer moet je zowieso, denk uitlezen en resetten voldoende, stoel geeft heeel soms wel eens een onaannemelijk signaal, en die vangt hi jop als storing, die het lampje doet branden en die moet uitgecodeerd worden,

zal hij dan gelijk weer aangaan, dan is het mischien handig om de bevestiging tussen airbag draag stoel en auto te solderen.

Dan is het vaak over..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat probleem had ik een tijdje geleden ook... ik had de auto schoongemaakt en goed onder de stoelen stof gezogen.... bij was het bijna zeker dat ik een stekkertje aangeraakt had.

 

Ik moest die week toch naar Dreke dus die heeft t probleem nagekeken... stekkertje zat ook niet heel goed dicht.... reset met vagcom en opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had dit laatst ook en dat kwam alleen maar omdat ik de radio met omliggende rooster eruit had gehaald. In dat rooster zit het indicatie lampje van de airbag. De foutmelding bleef idd staan (ook na terugplaatsen rooster) totdat ik de melding gereset had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste leden. Heb een groot probleem. Mijn auto wil niet meer starten en heb m echt nodig. Ik lees dat je de auto niet moet starten als de stekker van 'passenger air bag' los is ? Dit is helaas wel gebeurd. Zit er nu weer aan. Als ik het contact inschakel kippert en ratelen de tellers.

 

Kan iemand mij adviseren?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je niet in de gelegenheid bent om Uit te lezen of laten lezen zou je de accu polen los kunnen halen en tegen elkaar houden voor ontladen. Denk er wel aan dat je radio alles kwijt is en een code gaat vragen. Just saying

Wie gaat een code vragen? Er zit geen radio in de auto momenteel.

 

Top dat je ff snel reageert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Camera?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Die zit nog niet aangesloten. Alleen de kabel ligt er. Kan je achter de tellers een stekker losduwen? Heb alleen een usb kabel erlangs getrokken zonder weerstand.

 

En bij de gordel het paneel losgehaald

 

Vreemde is dat ie vrijdag nog wel startte..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste leden. Heb een groot probleem. Mijn auto wil niet meer starten en heb m echt nodig. Ik lees dat je de auto niet moet starten als de stekker van 'passenger air bag' los is ? Dit is helaas wel gebeurd. Zit er nu weer aan. Als ik het contact inschakel kippert en ratelen de tellers.
 
Kan iemand mij adviseren?
 
 

Als je teller “ratelt” en alle lampjes knipperen is waarschijnlijk je accu te leeg om te starten.

Heb je al geprobeerd te starten met startkabels?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Normaal als je een eindje gaat rijden zullen de meeste lampjes uitgaan. Enkel het Airbaglampje vermoedelijk niet.

Of je zit met nog andere fouten...

aangepast door PatrickDS
typefoutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, martijn v o zei:

Airbag lampje moet je met VCDS uitzetten. Gaat niet uit met rijden, ook niet  in zijn achteruit ? 

 

Dat klopt, die fout geeft hij ook aan als je een scan maakt met VCDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Normaal als je een eindje gaat rijden zullen de meeste lampjes uitgaan. Enkel het Airbaglampje vermoedelijk niet.
Of je zit met nog andere fouten...
Ja klopt .....nu ff flink stuk gereden en accu is weer op peil. Gebruik normaal ook relatief weinig de auto en nu stond ie alweer week stil. Het lampje van de Airbag is de enige die blijft branden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden