Ga naar inhoud

wat is wijsheid?? 1.4 tsi 1.8 tfsi 2.0 fsi


rick76

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het kijken naar een andere passat. Ik heb nu een passat variant 2.0 uit 2001. Ik zit nu te kijken naar een passat uit 2008.

Je hebt nu verschillende motoren welke motor is goed: 1.4 TSI 1.8 Tfsi of de 2.0 Fsi.

Bij welke motoren zijn er problemen te verwachten.

 

Wie kan mij aan wat wijsheid brengen over de hierboven geschreven motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echte problemen kennen deze motoren niet. De 2.0Fsi is niet echt zuinig, de 1.8 is zuiniger, en de 1.4 is nog zuiniger. De 2.0 is nu ook niet meer leverbaar, daarvoor is de 1.8 TSI gekomen. De 2.0 Fsi heeft geen turbo en de 1.4 en 1.8 wel. Als je geinteresseerd bent in chiptuning, is een turbomotor interessanter. De tuningsmogelijkheden bij de 1.8 zijn wat goedkoper dan bij de 1.4, eenvoudigweg omdat de 1.4 een stuk nieuwer is (mbt motorelectronica). Wil je helemaal 'Da Bomb' mbt tuning, neem dan de 2.0 TFSI/TSI, want dan wordt het echt leuk.

 

De 1.8 is nog wel sportief te noemen, en wil behoorlijk van zijn plek als dat nodig is. De 1.4 doet het niet slecht, maar is gewoon minder vlot. Daarmee is niet gezegd dat de passat onderbemeten is met de 1.4. Met die motor kan de passat gewoon goed meekomen in het verkeer, en daarvoor hoef je niet extreem door te trekken in toeren.

 

Zuinig kan de 1.4 natuurlijk wel zijn, daar is hij tenslotte ook voor gemaakt. En met een DSG bak zijn ze allemaal niet te versmaden. Dan heb je in de praktijk ook 'minder last' van het mindere vermogen van de 1.4, als er vermogen gevraagd wordt schakelt de DSG bliksemsnel terug.

 

Ik denk wel dat alle motoren zuiniger zullen zijn dan de 2.0 uit je huidige passat.

Mijn top 3 voor zuinigheid: 1.4, 1.8 en 2.0

Top 3 voor vlot rijden: 1.8, 2.0 en 1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let even op als je naar de 2.0 TFSI/TSI kijkt met automaat, zo ergens rond 2008/2009 was pas de DSG leverbaar icm deze motor. Daarvoor werd een 'klassieke' 6-bak automaat geleverd. Heel veel mensen denken bij een Passat automaat=DSG, en dat was niet altijd het geval. Inmiddels is er alleen nog maar een DSG als automaat leverbaar.

 

Edit: Zie dat pas eind 2009 de DSG beschikbaar kwam voor de 2.0 TSI.

viewtopic.php?f=129&t=30980

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let even op als je naar de 2.0 TFSI/TSI kijkt met automaat, zo ergens rond 2008/2009 was pas de DSG leverbaar icm deze motor. Daarvoor werd een 'klassieke' 6-bak automaat geleverd. Heel veel mensen denken bij een Passat automaat=DSG, en dat was niet altijd het geval. Inmiddels is er alleen nog maar een DSG als automaat leverbaar.

 

Edit: Zie dat pas eind 2009 de DSG beschikbaar kwam voor de 2.0 TSI.

viewtopic.php?f=129&t=30980

 

Klopt, en mocht het niet duidelijk zijn dan zegt de pook zelf genoeg.

Bij een DSG staat het er boven op en bij een Tiptronic staat niets.

 

 

Nog ff een voorbeeld:

http://link.marktplaats.nl/503423887

Advertentie spreekt over een DSG echter de pook geeft aan dat het een Tiptronic is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk... 1.8t of 2.0tfsi... De anderen zullen voor mij niet genoeg zijn. De 2.0fsi is een ouderwetse soort motor. De turbo varianten zijn erg vermakelijk.

Persoonlijk vind ik de 1.4t te ondervermogen, hoewel dit niet aan de 1.4 ligt maar meer aan de gewichts/vermogens verhouding ligt..

 

Dus koop maar gewoon een 2.0tfsi met dsg. Weet zeker dat je hart daar sneller van gaat kloppen :wink:!

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn wat onhebbelijkheden met de 1.4tsi's net als met de 2.0tdi's er rijden er ladingen van rond, veel gaat goed, een groot aantal ook niet.

 

Ik zou indien je gaat voor pk's de 2L tfsi nemen, heeft na chip minimaal 245pk.. anders is de 1.4tsi mooi voor zuing rijden of de 1.8tsi als middenmotor ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

het was al lastig maar het wordt alleen maar lastiger. Ik zie dat er weinig wordt geschreven over bekende problemen. Natuurlijk in deze tijd wil je zo zuinig mogelijk rijden. Dan is natuurlijk de 1.4 de beste keus. Maar als je wat door wil rijden kom je toch snel op de 1.8. Maar Peter(navi) is zeer te spreken over de 1.4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf zo'n 1.8TSI gehad, heerlijke motor. De 1.4 Is ook heel goed te doen, maar vooral bij hogere snelheden is de 'kleine' inhoud van de motor duidelijk. Met 120Km/u. een inhaalactie gebeurd niet echt heel vlot. Ik heb geen idee wat een ander chippie hiermee doet, maar dat was mij dé rede om niet voor een 1.4TSI-DSG te gaan toen ik de nieuwe uit mocht zoeken destijds. Een 2.0TSI zou natuurlijk een nog betere optie zijn, maar de 1.8TSI was mij toen best zat. Zeker omdat ik de 1.8 In de highline uitvoering kon krijgen binnen mijn budget en de 2.0TSI 'slechts' als comfortline kon bestellen.

Dan wegen voor mij de 'toeters en bellen' zwaarder als -nog- meer motorvermogen. Ik denk dat het er aan zal liggen welke motor/uitvoering/Km.stand/garage/kleur/extra's je tegen komt in je zoektocht. Maar dat is altijd zo. Een 2.0 FSI (ongeblazen) zou ik niet doen. Ik zou toch voor één van de drie turbo's gaan.

(Of een 3.2/3.6 V6 natuurlijk, maar da's een heel ander verhaal :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden