Ga naar inhoud
  • 0

HELP: EPS knop werkt niet (meer)


kraker

Vraag

Afgelopen zomer de S6 DRL ingebouwd op de plek van de mistlampen.

Daarna bij de dealer in de Vag-Com mistlampen uit laten programeren.

 

Nadat toen bleek dat de vooruitverwarming niet meer werkte en ook wat andere zaken nog niet op orde waren heb ik die samen met de dealer op weten te lossen.

 

Nu valt mij een paar maanden later op dat ook mijn ESP knop (naast de hendel van de automaat boven de auto-stop knop) niet werkt.

 

Weet iemand of kan iemand me helpen aan de juiste bit/byte die ik goed moet zetten om de ESP functie weer te activeren, of kan het daar niets mee te maken hebben?

 

HELP... ben er al een tijdje zoet mee, maar loop steeds stuk.

hulp is van harte welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je nu constant een geel slippend wagentje in uw teller staan ? indien dat er staat is de ESP op OFF stand en dan gaat de "ESP" in de toets geel oplichten.

Als de verlichting van de wagen aan staat, brand de verlichting in de toets dan wel (rood) ?

 

Heb je al eens de batterij een minuutje ofzo afgekoppeld gehad, na het afkoppelen van de batterij gaat het geel slippend wagentje branden alsook het gele stuurtje. Dit gaat weg wanneer de wagen eens gestart word en er een stukje mee gereden wordt. Als dit allemaal werkt denk ik toch dat de ESP actief is.

 

Wat gebeurd er niet volgens jou ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Wulfke,

 

Bedankt voor je eerste reactie.

De manier waarop jij het beschrijft is zoals het in het verleden heeft gewerkt.

Nu brand er geen enkel lichtje meer op de knop. Als ik er op druk gebeurt er niks, en lijkt het alsof ik het niet aan of uit kan zetten.

Daarom denk ik dat de hele functie EPS per ongeluk in de boordcomputer uitgezet is bij het uit programmeren van de mistlampen.

Maar nu weet ik dus niet hoe ik dat weer aan kan krijgen, en dat is in de winter toch wel handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan ESP niet uitcoderen, zeker niet in boordnet waar je de mistlichten uitcodeert.

Als het gele lampje niet aan is op de tacho werkt ESP in ieder geval. Als het wel aan is is er een probleem in de ABS module...

Ofwel is of je stekker los (dan brandt ook de rode verlichting in je knop niet zoals Peter al opmerkte) of is je schakelaar defect en kan je ESP niet uitzetten.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Dre,

 

Ik dacht dat er misschien ook passat versies waren waar geen ESP op zit, en dat het daardoor dus in de elektronica aan of uit te zetten was.

Zeker omdat hij het voor het programmeren wel gedaan heeft, en nu dus niet meer.

Maar ik zal de dealer vragen om eens naar de knop te kijken, wellicht dat dat inderdaad het probleem is.

 

Omdat ook de vooruitverwarming na het programmeren niet meer werkte, en we deze weer aan konden zetten door een bepaalde bit of byte van waarde te veranderen dacht ik dat dit wellicht ook zo voor de ESP zou werken.

Jij weet dus zeker dat dit niet het geval is? Bedankt voor je kennis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi Dre,

 

Ik dacht dat er misschien ook passat versies waren waar geen ESP op zit, en dat het daardoor dus in de elektronica aan of uit te zetten was.

Zeker omdat hij het voor het programmeren wel gedaan heeft, en nu dus niet meer.

Maar ik zal de dealer vragen om eens naar de knop te kijken, wellicht dat dat inderdaad het probleem is.

 

Omdat ook de vooruitverwarming na het programmeren niet meer werkte, en we deze weer aan konden zetten door een bepaalde bit of byte van waarde te veranderen dacht ik dat dit wellicht ook zo voor de ESP zou werken.

Jij weet dus zeker dat dit niet het geval is? Bedankt voor je kennis!

 

Heb anders nog wel ergens een ESP knop liggen.

Voorruitverwarming zit geprogrammeerd in het boordnet waar ook de mistlichten mee gestuurd worden. De dealer zal waarschijnlijk iets te gul geweest zijn met het uitdelen van de nulletjes

Misschien toch eens de foutcodes opvragen van de ABS unit, misschien dat daar ook wat van uit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

maar een 3c bestaat ook niet zonder esp, dus uitlezen en mischien per toeval een foutje.. of knop stuk kan ook nog.

Maar elke 3c heeft abs en esp., Dit soort dingen zijn reden dat ik mij niet in vagcom meng, ik programmeer mij alles uit, en weet begod niet wat ik dan gedaan heb???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraagje, is er verschil in verlichting knop van de ESP als deze uit of in geschakeld is.

Knopje naast de versnellingspook geen verschil, in de teller wel effect.

 

Meen dat er in het verleden verschil was tussen in en uitschakelen.

 

Verlichting knopje brand wel, maar dus geen verschil tussen in en uitschakelen.

 

Is er trouwens een zekering die zowel deze verlichting (ESP in/uitschakelen) als de verlichting om de sigarettenaansteker verlicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij is het zo dat wanneer ik de ESP uitschakel de letter "OFF" geel gaan oplichten en het gele slippende wagentje kom ook in de teller.

Wanneer de ESP aan staat en de verlichting is aan dan brand gewoon "ESP" in de knop rood. ESP uitgeschakeld en verlichting aan dan zijn de letter ESP gewoon rood en de letters OFF zijn dan geel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij is het zo dat wanneer ik de ESP uitschakel de letter "OFF" geel gaan oplichten en het gele slippende wagentje kom ook in de teller.

Wanneer de ESP aan staat en de verlichting is aan dan brand gewoon "ESP" in de knop rood. ESP uitgeschakeld en verlichting aan dan zijn de letter ESP gewoon rood en de letters OFF zijn dan geel.

Zo dacht ik ook dat het moest werken, maar bij mij blijft bij in- en uitschakeling de verlichting rood en wordt niet geel.

 

Maar is er een overeenkomst dus deze gele verlichting en de verlichting van de sigaretten aansteker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk niet dat de verlichting van de gele uitlezing gerelateerd is met de sigarettenaanstekerverlichting.

Denk dat het signaal uit de ESP/ABS module moet komen maar zeker ben ik dit niet, kan bevestigd worden door iemand die een schema kan trekken van de aansluiting van de knop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het gele lampje van de knop wordt inderdaad uit het ABS blok gestuurd. Maar als je bij het drukken op de knop het lapje in de teller ziet oplichten, maar in het knopje niet zou ik gokken op een defecte schakelaar... (kontrolelampje in de schakelaar). Alhoewel ik bij mij een foutmelding kreeg toen dat lampje niet aangesloten was - lampje brandde niet -> ESP foutmelding in MFA en ESP lampje op dashbord lichtte op..., maar dat was dan wel met het nieuwe ABS blokk en de nieuwe handremmodule, mogelijk werkt dat iets anders.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden