Ga naar inhoud
  • 0

Homokineet(filmpje) en remschijven


Speedyace

Vraag

Zo, de portemonnee is alweer een tijdje dicht geweest voor de passat, dus dan moet nu de linker homokineet maar vervangen worden want dit is nu weer stuk aan de auto. :cry:

Ik merkte tijdens het rijden en dan vooral in de file, dat ik een "klak" geluid hoorde.

Bij thuis komst ben ik maar eens op onderzoek uitgegaan.

Heb de auto op de brug gezet en nadat ik de beschermplaat had verwijderd, zag ik al gelijk dat de stofhoes van de rechteraandrijfas aan de bakkant lek was.

Maar toen ik aan de linker aandrijfas voelde(de korte) kon ik deze een paar millimeter op en neer bewegen en hoorde toen ook het klak geluid.

Tijdens deze inspectie viel mijn oog ook op de schijfremmen en deze zijn dus ook eigenlijk aan vervanging toe(wat is de min dikte! 22mm? en is Bosch een goed merk! als vervanger). En dan moet ik het nog maar niet hebben over het zwarte rubber. :shock:

Dat laatste, gaat er wel in het voorjaar nieuw onder. Ik ga straks eerst de winterbanden maar even monteren, dan hebben we weer genoeg profiel.

Hebben jullie een idee wat een homokineet kost en welk merk moet ik dan nemen.

En moet ik dan de hele as verwijderen of kan ik de homokineet zo los tikken en de aandrijfas aan de bak laten zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

December 2011 een nieuwe SKF homokineet gemonteerd en nu al speling.(zie filmpje)

De aandrijfas heb ik vast gezet met een grip tang om zo de schijf/homokineet te kunnen bewegen.

Zal een kijken of ik dit kan verhalen bij Cartal (automaterialen) daar heb ik hem toen gehaald.

 

http://s179.photobucket.com/albums/w312 ... EO0004.mp4

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden