Ga naar inhoud

  • 0

EMC Zekering probleem, probleem definitief opgelost!


patjev5

Vraag

Hallo mensen,

 

Daar was ik weer is een keer.

Ben niet zo erg actief meer op het forum de laatste paar maanden. Komt door de geboorte van me tweeling, eigen zaak aan het opstarten, opleidingen etc... je kent het wel druk druk.

Goed nu het probleem.

 

Vanochtend nam ik de Passat mee naar me werk en na plus minus een 15 min te hebben gereden viel me toerental weg en het hele systeem van de passat lag plat, auto wou niet meer starten helemaal niks. Anwb er bij, laten afslepen naar de garage en daar laten uitlezen.

De monteur kon geen verbinding krijgen met de auto. Alle zekeringen nagelopen en daar bleek de zekering van het motormanagement systeem defect te wezen, nieuwe erin en starten maar.

Nu was ik amper aan weg bij de garage, en moest even stoppen en keren, waardoor ik de auto dus in zijn achteruit moest zetten, pats weer alles plat. Goed dit is dus een keer of 10 gebeurt inmiddels. (had even zekeringen gehaald)

Nu ben achter 1 ding, zodra ik de melding in het systeem krijg "Oil Sensor Workshop" en ik zet de auto in zijn achteruit dan is het gelijk over en uit, hoef ik niet achteruit te rijden dan kan ik een paar minuten rijden en dan klapt die er weer uit. Krijg ik die melding niet, dan kan ik doen en laten wat ik wil.

 

Ik ben ten einde raad, heb mijn auto keihard nodig voor me werk en eigen zaak, dus kan eigenlijk niet zonder.

Iemand een oplossing, om bereid om me uit de brand te helpen... want ik weet het niet.

 

Help needed.

 

Alvast bedankt,

 

Groet,

 

patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

**update** **update**

 

Wou vanochtend de passat weer meenemen, maar helaas.

Alleen kreeg nu dus totaal geen melding, ik starte de auto, schoof em

in ze achteruit, liet de rem los en *boem* weer de zekering eruit, tot 2x aan toe. Dus maar

weer laten staan, en de motor maar gepakt.

Wordt er wel moedeloos van.

 

Ik hoop dat er iemand is die raad weet.

 

1-11-2011 19:30u

Net de ANWB maar weer is gebeld. Heb eerst samen met me vader is gekeken. Maar nu had ik al het probleem zodra ik mijn sleutel in het contact deed en om draaide vloog gelijk de zekering eruit. Dus de ANWB gebeld.

Komt de beste man bij de auto, ik de sleutel in het contact, zeg tegen die man, "nou let op, daar komt die" draai de sleutel en de auto starten..... nou breekt me klomp..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedenavond,

 

Heb net van het forum een zekeringschema gehaald. Via dat ben ik er nu achter gekomen om welke zekering het nu exact gaat.

Het gaat dus om zekering 32 20a deze beveiligd de Engine Control Module (ECM), cruise control system.

Maargoed meer als dat weet ik nog steeds niet.

 

Hoop er nog steeds op dat hier iemand is die mij de helpende hand kan bieden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee totaal geen wateroverlast. Auto is kurkdroog.

Heb net aan de hand van de zekeringschema ook de relais even nagelopen. Na het e.e.a. te hebben gecheckt heb ik relai 372 eruit gehaald. Tot mijn verbazing

was deze zwart op de contactpunten. Het lijkt er op dat deze aardige kortsluiting heeft gekregen.

Het rare van alles is wel dat de auto ermee stopt als die warm wordt, althans 9 van de 10 keer.

 

Vanochtend voordat de auto weer totaal plat lag, hoorde ik 4x een klik zeg maar en toen was het weer raak.

Nu weet ik alleen niet, staat dit relai ook in verbinding met zekering 32?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

@SJ

ik heb helaas geen vagcom dus kan de auto niet uitlezen. Bij de garage kwam er maandag geen foutmelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus die staat dan ook in verbinding met de betreffende zekering.

Ik ga vanmiddag even een ander relai halen, en dan vanavond weer proberen het probleem

op te lossen.

 

Laat het wel weten.

 

 

Ben benieuwd of dat het is, maar wat heeft dat met de cruisecontrol te maken dan .

 

Groet Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@hans

 

Durf het niet zeggen. In de uitleg van het zekeringschema staat er ook bij dat

cruisecontrol er ook op zit.

Dat is enige wat ik weet.

 

Maargoed, weet ook niet voor de volle 100% of het relai het ptobleem is. Hij i.i.g. zwart op de

contactpunten, dat lijkt me ook niet helemaal juist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@hans

 

Durf het niet zeggen. In de uitleg van het zekeringschema staat er ook bij dat

cruisecontrol er ook op zit.

Dat is enige wat ik weet.

 

Maargoed, weet ook niet voor de volle 100% of het relai het ptobleem is. Hij i.i.g. zwart op de

contactpunten, dat lijkt me ook niet helemaal juist.

 

Waar zit dat relais , onder het handschoenenkastje of gewoon achter de zekeringen houder?

Deze ga ik ook ff checken dan , wellicht zou dit ook mijn probleem kunnen oplossen?

 

Mvrgr Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee helaas niet, het schilt echt van tijd tot tijd.

De ene keer is het als de auto warm is. Maar had het van de week ook toen de auto nog koud was.

 

Het gene wat me net opviel is het volgende;

De anwb monteur had er tijdelijk een zwaarder zekering in gedaan (30a) zodat de auto gewoon op eigen kracht thuis kon komen.

Zodra die zekering erin is werkt alles. Nu viel me net op dat de kachelmotor staat te draaien als de sleutel eruit is (net een stofzuiger), en de 30a zekering erin zit.

Zodra ik de 20a er weer in wil doen, klapt die er direct weer uit. Ik vermoedt nu dat de kachelmotor het probleem veroorzaakt, ook omdat me climatronic het de ene keer wel doet en de andere keer niet. (weet niet of dit in verbinding staat)

Maargoed, kan een kachelmotor dit veroorzaken? Ik baal er van dat ik de auto niet kan uitlezen, en eigenlijk blind aan het zoeken ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee helaas niet, het schilt echt van tijd tot tijd.

De ene keer is het als de auto warm is. Maar had het van de week ook toen de auto nog koud was.

 

Het gene wat me net opviel is het volgende;

De anwb monteur had er tijdelijk een zwaarder zekering in gedaan (30a) zodat de auto gewoon op eigen kracht thuis kon komen.

Zodra die zekering erin is werkt alles. Nu viel me net op dat de kachelmotor staat te draaien als de sleutel eruit is (net een stofzuiger), en de 30a zekering erin zit.

Zodra ik de 20a er weer in wil doen, klapt die er direct weer uit. Ik vermoedt nu dat de kachelmotor het probleem veroorzaakt, ook omdat me climatronic het de ene keer wel doet en de andere keer niet. (weet niet of dit in verbinding staat)

Maargoed, kan een kachelmotor dit veroorzaken? Ik baal er van dat ik de auto niet kan uitlezen, en eigenlijk blind aan het zoeken ben.

 

Lijkt me geen goede zaak dat de ANWB er een zekering van 30 amp in gooit , er is duidelijk sluiting , gevolg is door de zwaardere zekering dat het boeltje gewoon lekker aan het opwarmen is , zou maar uitkijken dat ie niet in de fik gaat!!!

 

Vroeger deden ze dat wel eens met een spijker of een zilverpapiertje , met alle gevolgen van dien! :shock:

 

Kachelmotor zal wel in verbinding staan met de clima, maar of dat het probleem is zou ik niet durven zeggen.

 

Succes Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die 30a was ook maar tijdelijk, maargoed het is nu de enige manier om ook maar iets te testen/proberen.

Ik ben eigenlijk ten einde raad. Zonder vagcom ben je bijna nergens meer met zo'n auto.

 

Of de kachelmotor de oorzaak is weet ik ook niet, ga morgen de auto opkrikken, kijken of ik de kachelmotor kan loskoppelen en dan zien of de zekering heel blijft.

 

btw, iemand enig idee hoe ik aan goed werkende vagcom kan komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, als je in de auto zit, dan zit er rechtsvoor helemaal onderaan, zeg maar tegen de rechter wielkuip,

een soort van ventilator. Ik dacht dat de kachelmotor was. (voor zover ik em kan zien)

Er gaat ook een slang van dat "ding" het motorblok in. Kan er momenteel even geen foto van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou het zweet staat me nu letterlijk in me b....aat

bij het zien van deze foutcodes

 

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 071 906 018 AC

Component: MOTRONIC M3.8.3 AT V01

Coding: 10034

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

 

Address 02 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 927 156 R

Component: AG5 01V 2.3lVR5 RDW 9603

Coding: 00010

Shop #: WSC 00000

3 Faults Found:

00526 - Brake Light Switch-F

27-00 - Implausible Signal

18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU

P1850 - 35-10 - - - Intermittent

01236 - Shift Selector Locking Solenoid (N110)

31-00 - Open or Short to Ground

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 111 B

Component: ABS/EDS 5.3 FRONT D10

Coding: 0273004283

Shop #: BB 24332

No fault code found.

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 C

Component: CLIMATRONIC C 0.7.0

Coding: 05000

Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal to Low - Intermittent

01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF

37-00 - Faulty

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 920 822

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V25

Coding: 05155

Shop #: WSC 00277

IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0Y2286507

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00005

Shop #: WSC 05314

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 959 799 AH

Component: 3C Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:

00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D)

25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

End -------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb net wat foutcodes gereset en de auto daarna nog 4maal laten uitlezen met vagcom, dit is wat er over is;

 

er zit 1 foutcoude tussen, die betreft de comfortmodule, deze wist ik, die is inderdaad niet helemaal correct meer.

De rest geen idee.

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 071 906 018 AC

Component: MOTRONIC M3.8.3 AT V01

Coding: 10034

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

 

Address 02 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 927 156 R

Component: AG5 01V 2.3lVR5 RDW 9603

Coding: 00010

Shop #: WSC 00000

No fault code found.

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 111 B

Component: ABS/EDS 5.3 FRONT D10

Coding: 0273004283

Shop #: BB 24332

No fault code found.

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 C

Component: CLIMATRONIC C 0.7.0

Coding: 05000

Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal to Low - Intermittent

01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF

37-00 - Faulty

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 920 822

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V25

Coding: 05155

Shop #: WSC 00277

IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0Y2286507

No fault code found.

 

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00005

Shop #: WSC 05314

No fault code found.

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 959 799 AH

Component: 3C Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:

00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D)

25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

End -------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb net het interieur maar weer terug gebouwd, is i.i.g. zeker dat ik het daar niet

hoef te zoeken.

Er rest mij nog 1 ding om naar te kijken en dat is waarom mijn kachelmotor blijft draaien.

Die ga ik nu proberen los te koppelen en dan nog maar is kijken.

 

Mocht dat het dan ook niet wezen, dan pakken we een kan tinner en wat lucifers en de fik er in... Haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou nou, als het goed zijn we er achter.

Het is dus niet de kachelmotor, wat ik dacht dat dat ding was. maar het is dus de "secondary air pump".

Heb dit onderdeel losgekoppeld, dus de stekker eraf, contact aan en tatatata geen zekering die eruit klapt. Even een test gedaan

door weer de pomp aan te sluiten, contact aan en de zekering klapt er direct uit.

Daarna just to be sure nogmaals loskoppelen, defecte zekering eruit, goede erin, contact aan en lopen.

 

Maargoed, nu dus opzoek naar de prijs van dit aparaat, vw kenende zal dit wel niet goedkoop wezen. heb wel een nummer maar kan tot nu nog niks vinden

(078906601d)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden