Ga naar inhoud
  • 0

Verschil Passat BMT 2.0 TDI en BlueTDI 2.0 TDI?


coen

Vraag

Ik sta aan de vooravond een nieuwe Passat uit te kiezen (heb nu een 2008 Sportsline variant TDI met ABT chip 170pk).

Vandaag maar eens een folder gehaald bij PON Amersfoort en gevraagd naar het verschil tussen een BMT 2.0 TDI en BlueTDI 2.0 TDI (zo staat het in de folder). De Blue TDI schijnt qua milieu het beste te zijn (uitstoot).

De prijs is identiek en alle specs zijn hetzelfde, althans de BMT is fractioneel zuiniger (folder).

Volgens de verkoper worden er ook genoeg BMT's verkocht en dat vind ik gek, want deze is wat minder goed voor het milieu (en ja fractioneel zuiniger).

Concreet: Zijn er verder echt geen verschillen of zie ik iets over het hoofd?

Ik wil ook deze auto weer laten chippen. Maakt het dan wat uit welke versie ik kies?

Dank alvast voor alle (relevante) antwoorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor deze link Marco456.

Het is nu een stuk duidelijker.

Ik heb overigens in eerste instantie een BlueTDI besteld omdat hij dus wat zuiniger is (en dus groener denk ik dan maar) en wat goedkoper qua lease (zie mijn eerste post).

Maar werd gisteren door de leasemij gebeld "of ik dat wel zeker wist en niet liever een BMT wilde".

Want "bij iedere beurt diende er een soort injectie plaats te vinden". Waarschijnlijk het additief waar Vdub over sprak.

Nadere details wist men ook niet.

Om op zeker te gaan heb ik toch maar voor de BMT gekozen en dat voor dezelfde leaseprijs (raar maar waar).

Ik hoop zo in ieder geval de chip tuning te kunnen realiseren: gebeurt pas als de auto is geleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wij hebben een crafter op het wel waar ook Ad-blue in moet.. maar na 15.000 km nog nooit hoeven tanken ..

meen dat de inhoud 2 liter was..

 

en dat tanken in 15.000 km is wel anders met de diesel .. ( 1 op 4.5 )

 

maar goed ik zelf wat ook voor de BMT gegaan als ik jou was.. weer een last minder ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De BlueTDI is een stuk schoner en iets zuiniger, maar er moet inderdaad ad-blue in en volgens mij alleen via de dealer (maar dit weet ik niet zeker).

Het "probleem" zit hem in het feit dat die addblue erin MOET.

Dus als het op is kun je er niet of nauwelijks meer mee rijden.

Was pas bij de dealer waar een CC blueTDI stond waarvan de electronica iedere keer "dacht" dat de ad-blue op was en de berijder stil kwam te staan............ :cry:

 

Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een Blue TDI is een marketingstreek van VW: bij de verkoop wordt het bijvullen niet genoemd maar elke 12.000 km ben je aan de beurt om weer 12 liter AD Blue bij te vullen. :angry: Bagageruimte helemaal leeghalen en dan die stinkzooi er in zien te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een Blue TDI is een marketingstreek van VW: bij de verkoop wordt het bijvullen niet genoemd maar elke 12.000 km ben je aan de beurt om weer 12 liter AD Blue bij te vullen. :angry: Bagageruimte helemaal leeghalen en dan die stinkzooi er in zien te krijgen

 

 

Zo moeilijk is dat vullen niet:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ad-blue is bedoeld om de NOx-uitstoot te verminderen. Niet zozeeer een marketing dingetje maar een evolutie.

Met de toevoeging van Ad-blue zal de motor minder snel terug hoeven grijpen op de EGR om de NOx te verlagen

Dit zal een (in theorie) gunstigere uitwerking moeten hebben op het verbruik.

Zeker bij hoge belasting van diesels kan de uitstoot van NOx (smog) een factor 2000 hoger zijn dan volgens fabrieksopgave.

De Adblue is bij de meeste grote tankstations in Dtsld te verkrijgen. In Nederland zul je het ook wel kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden