Ga naar inhoud
  • 0

Bandenslijtage


R-line

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik heb met mijn Passat 1.8 TSI nu 25000 km gereden en mijn voorbanden zijn al flink versleten.

Er zitten Continental sportcontact 3 Contiseal banden, maat 235/45/ZR17 inch onder.

Ik ben een hele rustige rijder en controleer regelmatig de bandenspanning.

Is dit normaal met dit soort banden?

 

Groetjes Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kreeg van Continental het volgende antwoord;

 

Hallo Theo,

 

Kilometerprestaties van banden zijn van vele oorzaken afhankelijk, rijstijl, bandenmaat, uitlijning, bandenspanning, traject etc.

Uw dealer kan beoordelen of een en ander in orde is in uw omstandigheden.

 

Gemiddelde kilometerprestatie ligt tussen de 20-40.000 km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

continental moet je niet rijden om lang plezier van te hebben. Ik heb conti's gereden en binnen de 20k kaal. Combinatie van slecht uitgelijnd en rij gedrag denk ik dan, hoewel ik geen aso chauffeur ben ofzo.

 

Ik rij inmiddels Vredesteins banden en heb daar nu ruim 20k mee gereden en die kunnen nog wel 20 k mee. Beter weggedrag dan de Conti's, zowel met nat als droog wegdek.

 

Zijn 235 35 19" ultrac sessenta's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij al sinds 35000km Michelin pilote sport 2 en ze hebben nog 6,5mm nieuw is 8 mm .

 

Ligt ook een beetje eraan wat je rijd , veel stadsvekeer sturen dat je wielen stil staan bij bvb inparkeren enz dan slijten ze harder. Vroeger merkte je het zonder stuurbekrachtiging dat het zwaar ging sturen hè nu met de elektrohydraulische stuurbekrachtiging merk je dat niet meer .

Uitlijnen is ook en oorzaak naar een goede bandenzaak gaan die ook alles kunnen stellen aan de passat kan niet iedereen hè .

Banden maat 235/35R19

Grz Stef

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden