Ga naar inhoud
  • 0

ET35 velgen slepen snel


vlkswgnpsst

Vraag

Met mn ET35 velgen onder mijn auto merk ik dat wanneer ik passagiers achterin heb ik heel snel tegen de bovenkant van mn wielkast aansleep . De velg zit namelijk niet meer in het midden maar aan de kant en heeft dan minder speling .

 

Uitrollen is niet nodig daar de velgen in mijn wielkasten passen , alleen zou ik boven het wiel zelf dus wat meer speling willen maken .

Hoe doe ik dat ? Of laat ik zoiets best ergens doen ? zoja , waar dan .

 

 

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ET35 is ook eigenlijk te laag voor een 3C. Als je die velgen toch wilt houden zul je inderdaad iets van veerwegbegrenzers moeten monteren, maar ik weet niet of dat in België toegestaan is.

 

over wat voor velgen spreken we hier: 15 ->20 inch, brredtes van de velg 8J, 9J,...?

 

wat is de bandemaat die je hebt liggen?

 

grtn,

Philippe

Da's inderdaad heel belangrijk om te weten. Maar als het 18" is zoals in zijn onderschrift staat, zal het 225/40-18 of 235/40-18 zijn, op ongeveer 8J

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

245/40R18 zijn de banden .

8.0x18 5/112 ET35 Velg .

Ik wil geen kortere veerweg , kan ik die kap (of wat daar ook boven het wiel zit) niet weg doen ?

 

Ik zie hier op het forum mensen wiens banden in de wielkassen komt , hoe veren zij dan ? Bij mij is er zelfs nog een spleet te zien .

 

Hier een tekening van het probleem :

 

Velgenoplossing.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een 8x18 ET35 heb ik ook met een 40mm verlaging. Echter ik rij bewust op 225/40 banden om het mogelijk schuren te voorkomen. Je band zelf is zelfs 1cm breder dan VW op een velg gebruikt en die ook nog eens 1cm meer naar binnen valt!

 

imag0067jh.jpg

8x18 ET35 met 225/40

 

M.i.: de modderkuip verwijderen/aanpassen en evt. het wiel meer negatief camber te geven, maar dat zal weer een ander slijtage patroon van je band kunnen geven. Het makkelijkst/duurder is de juiste bandenmaat gebruiken :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden