Ga naar inhoud
  • 0

kofferbak verlichting


ChromPassat

Vraag

hallo allemaal..

 

Ik heb een probleem met mijn kofferbakverlichting soms brand het lampje maar vaak niet.. het is erg vervelend in het donker als ik wat moet uit/inladen.. weet iemand waar het aan kan liggen ???

 

 

alvast bedankt Chrompassat.

___________________________________

17''Rs4.Racelanduitlaat.Dvd.chrome details.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
hallo allemaal..

 

Ik heb een probleem met mijn kofferbakverlichting soms brand het lampje maar vaak niet.. het is erg vervelend in het donker als ik wat moet uit/inladen.. weet iemand waar het aan kan liggen ???

 

 

alvast bedankt Chrompassat.

___________________________________

17''Rs4.Racelanduitlaat.Dvd.chrome details.

 

Dat kan heel goed aan de microschakelaar in het slot liggen

 

Deze kijkt of de kofferbak of deur (dit probleem komt redelijk vaak voor bij deuren) open/dicht is

Als de auto denkt dat de koffer dicht is zal je lampje dus ook nooit gaan branden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag allemaal

 

Ik het allemaal doorgelezen en er zijn verschillende tips.

Heb het schema ondertussen ook.

Het lampje van de kofferbak (Variant) is heel.

Als ik draad 2 van de lampaansluiting aan massa leg dan gaat de lamp branden.

Leg ik van schakelaar F5 pin 1 aan massa, dan zou je verwachten dat dan de lamp ook brandt.

Mooi niet. De deuren gaan op slot.

Dus ik vermoed dat de comfort module het niet goed doet.

Kun je dat uitlezen?

Wie kan dat in de buurt van Nijmegen?

Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hier ergens op de site een mooi bedradingsschema gevonden.

Dat bestudeerd samen met het schema in elsawin.

Nu heb ik ontdenkt dat vanaf het plafond lampje een draad bruin/zwart (br/zw) naar elders gaat.

Volgens het schema naar de schakelaar. (luggage compartment light switch met 1=br/zw en 2=br)

Op het achterklep slot zit een 3 polige stekker (F5 lijkt het volgens elsawin) maar die heeft andere kleuren dan je zou verwachten.

Ik zie een stekker met 1 br/bl 2=br 3=br/gr en dat is F218 volgens elsawin schakelaar centr.vergr.achterklep.

Tekening 53/11

De draad met br/zw is nergens te bekennen.

Ja op de slot motor zit een 2 polige plug met alleen bl en gr.

Maar die is het volgens het schema niet.

Het slot werkt wel gewoon goed.

Waar zit dan die F5 schakelaar verstopt, want in de achterklep zit niet meer electronica.

Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanavond weer aan de gang.

De microschakelaar verwijderd en getest nadat de 3 polige stekker was geplaatst. Ik kon het slot open en dicht doen door het palletje heen en weer te bewegen. Van de site van onze 3B broeders uit Duitsland heb ik ook iets geleerd, waar ik geen aandacht aan had geschonken tot nu toe maar toch met dit probleem te maken heeft.

Nadat ik de auto met de afstandsbediening had geopend en de achterklep had geopend gaat na 30 seconde de auto weer op slot. Dit lijk een teken dat de boordcomputer niet "ziet" dat de achterklep open is.

Ik heb nogmaals de hele klep afgezocht maar heb geen andere microschakelaar gevonden.

Volgens het eerder genoemd wiring diagram zou het best eens kunnen dat de microschakelaar zich in de achterste raamstijl

bevindt (Left rear pillar). Hoe krijg ik de bekleding verwijderd?

Ik zal toch ook eens de comfortunit opzoeken. Schijnt onder de bestuurderstoel te zitten.

Ik wil graag een foto plaatsen, maar zie niet hoe ik dat kan doen?

Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil graag een foto plaatsen, maar zie niet hoe ik dat kan doen?

Piet

 

Je moet even op "voorbeeld" klikken en dan heb je een tabblad voor bijlage toevoegen, onder de 3 knoppen "bewaren, voorbeeld, versturen". Als de bijlage te groot is moet je die even aanpassen/kleiner maken. Dat kun je bijv. doen met MS Office Picture Manager

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij (Passat 3B 1.9 TDI bj 1999) brandt het lampje in de koffer gewoon nooit, en het lampje is niet stuk.

ik krijg geen stroom op het klemmetje, en VAG-COM geeft volgende melding:

 

01389 - Tailgate Open Switch (F124)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

 

Het ligt waarschijnlijk aan de microschakelaar? Ik weet inmiddels als waar deze zit, maar weet niet hoe ik dit probleem kan verhelpen... Iemand tips?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

microschakelaar zit ook toch bij het slot zelf achterklep waar hij erin valt op slot als je die vervangt

 

en dan ziet boordcomputer dat de achterklep dicht/open is.

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is er iemand die het heeft weten op te lossen bij een Variant? dit omdat bij de limo versie blijkbaar vaak in de bedrading het probleem zit..

 

Ik heb er al een nieuwe lamp in gezet, maar daar lag het niet aan.. ben bij de dealer langs geweest, en een nieuw slot kost rond de 140 euro.. en deze werkt goed.. heb er contact spray ingespoten, maar dit mocht niet baten.

 

Iemand nog een tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden