Ga naar inhoud
  • 0

tuning chip herchippen ??


MarcoFr

Vraag

mischien een rare vraag, maar is een tuning chip te herchippen ?? ik bedoel dan herprogameren of zoiets ??

sind mijn nieuwe turbo begin ik te twijfelen of deze auto wel door een ervaren iemand is gechiped. de turbo begint nu bij 2500 rpm als een gek te draaien, en bij 2900 rpm valt het vermogen af en bij 4000 rpm trekt deze weer lichtelijk aan en gaat dan lekker door. alleen stoort mij dat dipje erg, en vind het bereik van de turbo erg kort en raar. lijkt mij lekkerder rijden als deze gewoon iets minder doet, en het vermogen dan over een heel bereik verdeeld.

 

gr,

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Wanneer de auto voor de turbo wissel goed reed zou ik eens terug gaan naar de turbo leverancier..........

 

Jos.

 

de oude turbo had haast geen vermogen meer. ik kreeg voor de turbo wissel ook niet echt het gevoel dat er een turbo op zat. leek op een gewone 2 liter blok zeg maar. mijn idee is dat de chip die er in zit voor geen kant klopt. en dat de oude eigenaar hiermee gehoopt had de oude turbo meer leven te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wanneer de auto voor de turbo wissel goed reed zou ik eens terug gaan naar de turbo leverancier..........

 

Jos.

 

de oude turbo had haast geen vermogen meer. ik kreeg voor de turbo wissel ook niet echt het gevoel dat er een turbo op zat. leek op een gewone 2 liter blok zeg maar. mijn idee is dat de chip die er in zit voor geen kant klopt. en dat de oude eigenaar hiermee gehoopt had de oude turbo meer leven te geven.

 

 

Das inderdaad vreemd. Kun je ook nagaan wie de chip geleverd heeft. Hertunen is geen probleem, auto moet eerst wel goed gecontroleerd worden. Al was het alleen al om vast te stellen dat de turbo nu goerd functioneert. Voor hetzelfde geld zijn bijv. de verstuivers niet fris meer.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan moet ik eens op zoek gaan naar iemand in mijn buurt die dit uitlezen kan. maar voor de duidelijkheid, hij rijd super lekker, en deze korte power met dip na 3900 rpm krijg ik alleen maar met plankgas geven. met normaal rijden is alles perfect. ook qua eindsnelheid is alles correct. laatste op de duitste snelweg nog 230 mee gereden. en ik hoefde niet echt lang te wachten tot dit op de teller stond. en qua gevoel wilde hij nog wel iets meer geven .......

 

de vriend, die deze auto heeft gerepareerd sprak ook al over de "N75" ...... mischien dat ik dit een moet laten na kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden