Ga naar inhoud

ervaringen met online-velgen.nl


crackel

Aanbevolen berichten

Geen ervaring met deze site, maar wel met niet gesmede wielen.

 

Ik heb slechte ervaringen met niet gesmede wielen. Het ging om 17"onder een 3BG. Deze waren regelmatig krom, maar zijn in ruim 2 jaar tijd 5 keer gerepareerd. Uiteraard worden de velgen steeds zwakker. Kortom ik was vaste klant bij http://www.velgen.nl/.

 

Sindsdien neem ik altijd de VW velgen. Deze zijn wel duurder, maar die heb ik nog nooit krom gekregen. Uiteraard kan ik niet in je portemonnee kijken, maar velgen repareren loopt ook aardig in de euro's.

 

Succes met de keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schoonbroer heeft de replica chicago's velgen van deze site besteld.

Hij doet redelijk wat kilometers en dit nog eens op de Belgische wegen (incl diepe putten enz) en zelf heeft hij nog geen last gehad van kromme velgen of dergelijke. Wel is het zo dat er onder de vernislaag op het gepoulierde deel van de spaken oxidatie komt te zitten. Dus daar zit het qua kwaliteit niet zo goed. Moet wel zeggen dat ze er zomer en winter hebben op gezeten. Misschien als je ze tijdens winterperiodes eraf haalt dat ze beter te houden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voordelen van gesmede wielen

Gesmede wielen beschikken over high-performance eigenschappen doordat zij extreem sterk zijn en een zeer laag gewicht hebben. Doordat bij gesmede wielen het materiaal sterk wordt samengeperst neemt de materiaaldichtheid toe. Het draagvermogen van het wiel neemt hiermee exponentieel toe.

 

Een gesmeed wiel is tot 35% lichter dan een vergelijkbaar standaard productiewiel. Bij 19" kan dat oplopen tot zo'n 4 kg per wiel, wat per set uitkomt op 16 kg minder onafgeveerd gewicht. Dit verbetert de prestaties van een auto in termen van acceleratie, remweg, benzineverbruik en het algemene comfort (met een mooi woord "een betere stuurkarakteristiek").

 

Helaas is er ook een klein nadeel verbonden aan gesmede wielen. Door de hoge productiekosten is de aanschafprijs hoger dan bij normale wielen.

 

Deze infomatie heb ik net hier vandaan gehaald: http://www.alcar.nl/10444_NL.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens rij ik veel in NL, D, B en PL (in volgorde van afnemende wegkwaliteit) met jaarlijks zo'n 65K km met 17" wielen en sportonderstel.

In NL waren dit de wielenkiller. Door midden over deze drempels te rijden, kregen bij mij de binnenkant van de velg het soms te zwaar te verduren:

image004.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn new rs4 velgen komen hiervandaan , dit is nu het 2de seizoen dat ik ze eronder heb en ondervind (nog) geen problemen met kromme velgen of bladeren van de zwarte lak.

Ook de gepolijste buitengedeelte blijft mooi glimmen, ook al was en poets ik deze+auto wekelijks.

Oorspronkelijk was de keus op 2 andere gevallen maar na 2 maanden wachten bij bestelling, en het verkopen van 1 van de reeds binnengekomen set heb ik toch de new rs4 gekozen wat overigens toch beter bij mijn concept past.

Ze hebben een grote keuze met goede prijs/kwaliteit verhouding...ik zeg Doen! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring met deze site, maar wel met niet gesmede wielen.

 

 

 

Sindsdien neem ik altijd de VW velgen. Deze zijn wel duurder, maar die heb ik nog nooit krom gekregen. Uiteraard kan ik niet in je portemonnee kijken, maar velgen repareren loopt ook aardig in de euro's.

 

Succes met de keuze

Zijn originele wielen gesmede wielen dan?

Wat zijn "niet gesmede wielen"?? Ja,.. ik ben een leek.

Volgens mij zijn gesmede wielen uit 1 stuk metaal geperst.

Niet gesmede wielen worden in de vorm gegoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb me een keer laten vertellen dat het ook met het soort Aluminium te maken heeft.

Voor alu velgen wordt er magnesium toegevoegt aan het aluminium en worden daardoor harder.

Het zal dus ook wel veel te maken hebben met de legering van de verschillende materialen.

Magnesium is geloof ik een stuk duurder dan alu en daar kan dus op bezuinigd worden met het gevolg dat de velgen zachter worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er ook 18" A8 wielen gekocht voor mijn Golf 4.. Ik ben in Best geweest waar ze hun zaakje hebben zitten. Voor het geld wat ze er voor vragen moet je ook geen A merk verwachten.. 650 euro voor 4 velgen met banden kan bijna niet.. Ik heb trouwens geen klachten gehad hoor maar was me wel bewust van laatst genoemde...

Wat wel opvallend was, was dat er erg veel lood was gebruikt om de wielen te balanceren. In de showroom lagen hier en daar ook loodjes (plakloodjes) op de grond..

Verder zijn het daar allemaal jonge gasten, over service en garantie kan ik niets zeggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb me een keer laten vertellen dat het ook met het soort Aluminium te maken heeft.

Voor alu velgen wordt er magnesium toegevoegt aan het aluminium en worden daardoor harder.

Het zal dus ook wel veel te maken hebben met de legering van de verschillende materialen.

Magnesium is geloof ik een stuk duurder dan alu en daar kan dus op bezuinigd worden met het gevolg dat de velgen zachter worden...

 

Er zijn idd heel veel verschillende aluminiumlegeringen, welke er gebruikt worden voor velgen weet ik zo niet.

Maar natuurlijk kan dit ook heel veel verschil maken in de kwaliteit, er kan zelfs veel verschil zitten in 2 identieke legeringen (denk aan 2 verschillende hoogovens/smelterijen)

 

Tevens zijn er ook nog zogenoemde "flow-formed" velgen, die was ik hier nog niet tegengekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter idd gesmede (geperst) velgen dan gegoten.

Velgen met vervuild aluminium heb ik ook wel eens iets van gelezen in een duitse test. Maar kun je aan de buitenkant niet zien of je zo'n "kwaliteits" velg onder je auto hebt zitten.

Deze foto's kwam ik oog nog tegen op het net , BBS imitatie, maar onder wat voor soort omstandigheden dit gebeurt is?

post-2087-1423826376,4626_thumb.jpg

post-2087-1423826376,5563_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter idd gesmede (geperst) velgen dan gegoten.

Velgen met vervuild aluminium heb ik ook wel eens iets van gelezen in een duitse test. Maar kun je aan de buitenkant niet zien of je zo'n "kwaliteits" velg onder je auto hebt zitten.

Deze foto's kwam ik oog nog tegen op het net , BBS imitatie, maar onder wat voor soort omstandigheden dit gebeurt is?

 

Gezien de structuur van het breukvlak (voor zover op foto duidelijk te zien) zijn dit idd gegoten velgen. Het grote nadeel van alle gietwerk is dat het bros is. Tevens is er veel kans op lucht/gas bellen, deze zijn natuurlijk ook van negatieve invloed op de sterkte. Dan is de kans op zo'n breuk al redelijk groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden