Ga naar inhoud
  • 0

winterbanden test


vlkswgnpsst

Vraag

Nu zat ik erg uit te kijken naar de resultaten van de winderbandentesten van Auto-zeitung en ANWB .

Blijkt dat de maximale maat die ze getest hebben 16" is .. (http://winterbanden.blogspot.com/2011/0 ... -test.html)

Waarom zo klein ?

Vorig jaar hebben ze wel gewoon 17" getest .

 

 

 

Ik zou Semperit speed-grip 2 winterbanden op mijn 17" willen laten leggen , omwille van ongeevenaarde prijs/kwaliteit (153€ per stuk bij de dealer) .

 

 

in hoeverre kan je afgaan op bijvoorbeeld een 16" geteste band als je zelf 17" hebt ? Kunnen daar grote verschillen opzitten of is dat eigenlijk exact hetzelfde .

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Nu zat ik erg uit te kijken naar de resultaten van de winderbandentesten van Auto-zeitung en ANWB .

Blijkt dat de maximale maat die ze getest hebben 16" is .. (http://winterbanden.blogspot.com/2011/0 ... -test.html)

 

Ik zie geen testresultaten van 16" banden, alleen maar 14" en 15". Kijk ik soms niet goed? :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op zich zijn de resultaten van 16" banden wel redelijk te vergelijken met die van 17" banden, mits je uiteraard het zelfde type neemt.

Maar er zijn wel 2 zaken die je daarbij in je achterhoofd moet houden.

- 17" banden zijn meestal wat 'vierkanter', kleinere maten zijn juist wat 'boller'. Daardoor kan de tractie van grotere maten in losse sneeuw soms wat minder uitvallen, maar bijvoorbeeld de koersvastheid op sneeuw weer iets beter zijn dan met 16"

- De testen zijn gedaan met 1 type auto, het kan heel goed zijn dat onder een Passat andere banden veel beter functioneren. Dus zo'n test is zinnig, maar niet heilig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kan aan setjes vredestein wintrac 225 45 17" winterbanden komen. Kost ongeveer €575,-... 16"205 55 16" snowtrac kost iets van €350,-...

 

Waarom t prijsverschil zo groot is? Geen idee, maar goed, pijnlijden hoort bij mooi zijn he :wink:

 

Heb zelf ook de vredestein wintrac, maar dan 235 40 18". Ik vind deze overall echt beter dan een Conti winterband! Ze maken zelfs minder kabaal dan mijn Vredesteins 235 35 19"...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden