Ga naar inhoud
  • 0

Hoe dashboard demonteren 3C 2009?


ajmstevens

Vraag

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ok, dan zien we even wat we voor je kunnen doen....

 

En ja, we houden ervan de je jezelf en je Passat even voorsteld in "Ik ben en ik rij...." Foto's mag altijd (graag zelfs) - van je passat natuurlijk....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Rij nu 7 jaar in een VW passat variant Bj. 1999 en heb vorige week een schade passat(Bj.nov. 2009) gekocht in Duitsland. Moet eerst nog langs de RDW en Douane en dan kan heet feest beginnen! Rechter voorschade en airbags stuk.

Ps. weet ook toevallig iemand of de passat al is voorbereid om er een elektrisch verwarmde voorruit in te plaatsen ipv standaard (niet verwarmde)? Ik bedoel dus: Indien er een standaard voorruit in zit, ligt er dan wel al de bedrading waarop een elektrische voorruit aangesloten kan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou handige harry, ga hier maar eens kijken:

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=141

 

Succes met het werk aan de Passat. Ik zou zeggen open een mooi topc, plaats foto's van hoe hij er nu uitziet, en van het verloop van het hele opknapproces. Vinden we leuk hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Neen, in de hele passat ligt geen cm draad die niet gebruikt wordt. Als je iets bij wil monteren moet je ook bedrading bijleggen. In verband met verwarmde voorruit moet ook het boordnetapparaat en bediening van de climatronic vervangen worden. Maar mogelijk is het zeker....

Tip : als je dan toch je voorruit moet vervangen zorg er dan ook voor dat er ineens een regensensor kan gemonteerd worden (moest er deze niet inzitten).

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier een kleine beschrijving :

 

 

Uitbouwen

– Voetenruimtebekleding uitbouwen → Hoofdstuk.

– Asbak voorin resp. opbergvak voorin uitbouwen → Hoofdstuk.

– Paneel van infotainment uitbouwen → Hoofdstuk.

– Afdekking ‘Climatronic/Climatic’ uitbouwen → Hoofdstuk.

Wagens zonder ‘Climatronic/Climatic’

– Bedieningseenheid voor verwarming en ventilatie uitbouwen → Verwarming, airconditioning; Rep.-groep80.

Airconditioning met handmatige regeling ‘Climatic’

Bedieningseenheid voor verwarming en airconditioning Climatic uitbouwen → Verwarming, airconditioning; Rep.-groep87

Airconditioning met automatische regeling ‘Climatronic’

– Weergave- en bedieningseenheid voor airconditioning, Climatronic -E87- met Climatronic-regelapparaat -J255- uitbouwen → Verwarming, airconditioning; Rep.-groep87.

– Fotocel 2 voor meting zonnestraling -G134- uitbouwen → Rep.-groep87.

Wagens met basismiddenconsole

– Basismiddenconsole uitbouwen → Hoofdstuk.

Wagens met middenconsole Comfort

– Achterste paneel uitbouwen → Hoofdstuk.

– Middenconsole Comfort uitbouwen → Hoofdstuk.

Alle wagens

– Airbageenheid aan bestuurderszijde uitbouwen → Hoofdstuk

 

– Stuurwiel uitbouwen → Onderstel, assen, stuurinrichting; Rep.-groep48.

– Stuurkolombekleding uitbouwen → Hoofdstuk.

– Dashboardafdekkingen aan de zijkant uitbouwen → Hoofdstuk.

– Bovenste A-stijlbekledingen uitbouwen → Hoofdstuk.

– Middelste A-stijlbekledingen uitbouwen → Hoofdstuk.

– Dashboardkastje uitbouwen → Hoofdstuk.

– Afdekking voetenruimte aan bestuurderszijde uitbouwen → Hoofdstuk.

– Middelste paneel van dashboard uitbouwen → Hoofdstuk.

– Paneel van dashboard bijrijderszijde uitbouwen → Hoofdstuk.

– Paneel van instrumentenpaneel uitbouwen → Hoofdstuk.

Passat CC en CC met radio of radio-navigatiesysteem

– Radio resp. radio-navigatiesysteem uitbouwen → Communicatie; Rep.-groep91.

Limousine resp. Variant met radio of radio-navigatiesysteem

– Radio resp. radio-navigatiesysteem uitbouwen → Communicatie; Rep.-groep91.

Wagens zonder radio of radio-navigatiesysteem

– Middelste opbergvak uitbouwen → Hoofdstuk.

Wagens met opbergvakken naast schakelaar alarmlichten

– Eenheid van middelste opbergvakken uitbouwen → Hoofdstuk.

Wagens zonder opbergvakken naast schakelaar alarmlichten

– Steun van blinde afdekplaat uitbouwen → Hoofdstuk.

Alle wagens

– Stuurkolomschakelaar uitbouwen → Elektrische installatie; Rep.-groep94.

– Paneel aan bestuurderszijde uitbouwen → Hoofdstuk.

– Instrumentenpaneel uitbouwen → Elektrische installatie; Rep.-groep90.

Wagens met mobiele-telefoonhouder op dashboard

– Kabelstrengen naar mobiele-telefoonhouder losmaken → Communicatie; Rep.-groep91

Alle wagens

– Kabelstreng van bijrijdersairbageenheid losmaken.

– Indien aanwezig kabelstreng van temperatuurvoeler van rechter- en linkeruitstroomkanaal losmaken.

 

Als je alle links en details wil hebben kan je beter Els@win installeren.... dat is misschien zelfs geen slecht idee als je een ongevalwagen gekocht hebt. Kan je lekker veel zelf doen!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De afdekking van de teller naar voren lostrekken.

Het handschoenvak demonteren, de schroef van het rechterdeel losmaken (ong. aan het slotje van het handschoenkastje, recht omhoog), dan kan je dat deel ook losmaken (met een keukenmes langs onder tussengaan en vaar voren trekken werkt het best)

Dan kan je het kleine stukje boven de vakjes losmaken (gewoon naar voren trekken)

Dan heb je 4 torkx schroeven die de bakjes vasthouden, deze losmaken en je kan alles verwijderen..... vergeet niet de stekker van de alarmschakelaar los te maken...

 

PS. We hebben ook graag dat je je even voorstelt in het topic "Ik ben en ik rij...." Foto's zijn ook altijd welkom!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een goeie hulp moet alleen het bovendeel te wisselen zijn in een 6-tal uur schat ik zo... als je dat gat van de telefoon bedoeld...

Er is in Nederland een firma die de gaten dichtmaakt, bijna onzichtbaar naar het schijnt. Het adres is ergens hier op't forum te vinden...

 

Een ander dashbord betaal je ook al gauw 500 euro...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, maar het overgrote deel is de bovenkant, en de plaats waar het handschoenkastje in bevestigd zit. Links is het alleen het gedeelte waar de teller in zit. Het deel lager (waar het kontaktslot zit) is een los gedeelte.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dashboard is een hell of a job.

 

Als je de juiste beschrijvingen hebt is het te doen. Wanneer je even de beschikking over Elsawin kan krijgen zou ik het volgende uitprinten:

 

* Demonteren dashboardkastje

* Demonteren motorkaphendel

* Demonteren stuur (vooral de airbag is ff prutsen)

* Demonteren middentunnel (waar armsteun e.d. zitten hiermee ben ik vanaf de achterbak begonnen, zitten ook nog 2 torxschroeven laag naast de stoelen. Ik kon daar niet bijkomen en heb de stoelen uitgebouwd)

 

 

 

@dreke Ja klopt idd zal wel door de nachtdienst komen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden