Ga naar inhoud
  • 0

Lekkage onder bij dashboardkastje


Passat1.8Trood

Vraag

De passat van mijn ouders lekt water onder bij het dashboardkastje vandaan. Ik heb net het kastje verwijderd en gekeken waar het vandaag kwam. De ventilatorkast gaat naar beneden en tussen de verschillende delen zit een schuimpje. Deze is aan de onderkant doorweekt. Daarboven en er om heen is het droog.

Ik heb het idee dat er een plas water in de bak staat. Het gaat vooral lekken zodra het (flink) geregend heeft.

De ventilator heb ik verwijderd en daar zie ik geen water. De condensor is ook droog.

 

Op de foto's zie je het schuimpje zitten.

Foto-ERIZ8SZJ.jpg

Foto-3DDERFXY.jpg

 

De waterbak waar de accu in staat is droog.

 

Wie weet waar het water vandaan komt en hoe ik het water kan laten weglopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het was inderdaad het afvoertje van het condenswater van de airco. Dat trechtertje loost het water onder je auto tussen het chassis en hitteschild. Hier zat zo veel zand en vuil tussen dat het water nergens meer heen kon. Ik heb het trechtertje verwijderd en met mijn vinger een beetje geroerd tussen het schild en chassis. Vervolgens met een stevig luchtslangetje een doorgang naar beneden weten te krijgen en het hitteschild een beetje open gebogen. En met perslucht de boel een beetje doorgeblazen.

 

Geen last meer van natte voeten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou idd even je interieurfilterhuis controleren. Kijken of die pakking nog droog is. Was bij nl gescheurt en de hele bijrijderszijde van de auto stond vol water. Is dan overigens vrij makkelijk te verhelpen, met goede siliconenkit.

 

Heb vorige week deze zelfde handeling ook uitgevoerd (met siliconenkit van Bison) en sindsdien is het kurkdroog in mijn auto :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou idd even je interieurfilterhuis controleren. Kijken of die pakking nog droog is. Was bij nl gescheurt en de hele bijrijderszijde van de auto stond vol water. Is dan overigens vrij makkelijk te verhelpen, met goede siliconenkit.

 

Heb vorige week deze zelfde handeling ook uitgevoerd (met siliconenkit van Bison) en sindsdien is het kurkdroog in mijn auto :)

 

Toch handig he, zo'n forum....

Heb hier zelf ook mijn info gevonden, maar ben blij dat ik een ander ook weer kan helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden