Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er nog AAC (Adaptive Cruise Control)


vlkswgnpsst

Vraag

Ben benieuwd wie dit heeft en of julile het veel gebruiken .

 

Ik vind het alleszins super zowel op 70 wegen als op autostrade .. ALS het werkt .

 

Een tijd geleden kreeg ik namelijk een storing : naar de garage en moest opnieuw gecalibreerd worden .

 

Nu deze morgen hing er wat douw over de auto , krijg een storing op AAC en front assist en hill control . Na 10 minuten rijden kon ik ze weer op zetten . (is dit normaal?)

Gaat ie bij jullie ook in storing als hij een nacht heeft buitengestaan of zo ?

 

Bedankt voor jullie reacties alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb 't ook en vind het alleen praktisch bij echt rustige wegen. Bij drukker verkeer komt er altijd wel weer een auto tussen waardoor jij automatisch afzakt in snelheid en vervolgens een gat maakt voor de volgende...Op mijn volgende auto hoeft 't voor mij niet te zitten!

 

Ik heb overigens geen problemen met storing of dauw; het oog zit immers achter je logo in de motorruimte. Ook met regen of vuil werkt 't vlekkeloos...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Alleen bij heftige buien en sneeuw geeft het systeem er de brui aan.

 

 

Bedoel je dat hij dan bij het starten meteen een fout geeft en dat de functie onbruikbaar wordt ?

Wordt ACC dan weer automatisch actief als het stopt met sneeuwen/regenen ?

 

Ik heb namelijk wat argwaan gekregen na mijn 2 voorgaande storingen (1 permanent , 1 tijdelijk) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ondertussen is de wagen al een 6-tal keren binnen geweest voor storingen op ACC en front assist .

Al weken gereden zonder Cruise control omdat hij niet werkt .

Batterij is al vervangen maar problemen blijven .

 

Dealer lijkt geen idee te hebben .

 

Hier vond ik nog een mooie (http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,3327453,page=66) :

Eindelijk verlost van mijn CC.
2 jaren van ellende,40.500km waarvan de dealer er 10.000 proefkm heeft gereden, 13 technische problemen meer dan 80 bezoeken aan de dealer, technisch onderzoek bij de DEKRA, 10 tallen brieven en vele uren van de advocaat verder ben ik na de helft in te leveren van mijn 70.000 euro kostende CC eindelijk verlost.

En wat zien ik, de dealer zet de auto gewoon weer op de site te koop, zonder lane assist front assist en ACC, waar de grootste storing in zat.

Mogen de Goden de volgende eigenaar bijstaan.

 

Dat belooft .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je Adaptive niet gebruikt kan je deze wegprogrammeren en kan je 'gewone' cruise control gebruiken

 

Als je het wel gebruikt moet het probleem gevonden worden. Mogelijk zit er een probleem in de radar (software?) of de bevestiging ervan...

 

Storing met dauw zou kunnen, het 'oog' wordt immers verwarmd, dus die dauw droogt op en dan gaat die terug werken...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Dre ! Ja ik gebruik ACC constant eigenlijk . M'n Front assist staat ook altijd aan .

ACC is de mooiste optie die ik sinds lang op een auto gezien heb , maar het moet wel werken natuurlijk .

 

Software hebben ze ook al een aantal keer geupdated .

 

Heb van de garage te horen gekregen dat ze er een ander "oog" in gaan steken . Ben benieuwd .

Info volgt ;)

 

 

Als jij dit aftermarket op uw auto geinstalleerd krijgt ben je echt wel een topper hoor . Want het lijkt dat dat systeem echt gevoelig is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lukt me tot nu toe niet om te coderen met de motor... ik zal daar eerst een softwareupgrade moeten doen, maar ik ben bang dat ik dan m'n chiptuning kwijt ben....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden