haroldv Geplaatst 3 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2011 Mogge, Mijn V6 klinkt koud veel rauwer, de eerste 30seconden. Daarna is het net of er een klep in de uitlaat dicht gaat. Is dat niet zo aan te passen, zodat hij eventueel warm ook lekker open blijft staan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 3 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2011 Bij een Golf R32 is dat een veel toegepaste mod. Misschien dat je daar eens op moet googelen Weet echter niet of een CC ook zo'n klep heeft. Maar uit je verhaal lijkt dat van wel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 3 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2011 Ik heb gezocht, maar kan nog geen DIY vinden. Heb jij een link of idee? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bjorn Geplaatst 3 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2011 De audi rs'en heeft meen ik ook van die kleppen. Via een vacuüm pompje meen ik op de einddemper. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 3 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2011 Ik kwam dit nog tegen, wel wat anders, maar ook interessant: http://www.audiworld.com/tech/elec145.shtml Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 3 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2011 Gevonden, denk ik: http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... st12378785 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 3 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2011 Ik heb gezocht, maar kan nog geen DIY vinden. Heb jij een link of idee? Niet direct, op youtube ben ik wel veel filmpjes er van tegen gekomen. Maar ik heb zo'n klep niet, dus verder niet naar info gezocht. Je linkje kan ik op t werk niet openen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 3 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2011 Heb net ff gekeken....ik heb blijkbaar een andere klep, hij zit er niet. Het verhaal over deze klep van de R32 is ook anders, die gaat normaal bij hogere toeren open. Die van mij is alleen open als de motor koud is en maar 300-500meter rijden. Zodra ik boven een toerental kom, is de pret voorbij, helaas Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 3 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2011 Net even in de SSP 360 Der 3,2l- und 3,6l-FSI-Motor gekeken, en in de uitlaat is geen klep zichtbaar. Ook wordt er in de beschrijving van het motormanagementsysteem niet gesproken over een klep, of de (aansturing van de) actuator van de klep. OT, maar in dit stuk is te vinden dat de 3,6 motor het beste functioneert op RON 98 brandstof. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 3 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2011 Ik denk dat de vergelijking met de R32 dan ook niet opgaat. Het gaat bij mij echt om maar een korte periode, waarbij de motor rauwer klinkt. Het is mijn aanname, dat er een klep zit, waardoor de vergelijking met de R32 begon. Blijkbaar is die klep er niet...helaas. Ik tank meestal 98, af en toe 95, omdat 98 niet altijd beschikbaar is. Ik merk overigens geen verschil. Bedankt voor de info! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 3 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2011 Ik denk dat de vergelijking met de R32 dan ook niet opgaat. Het gaat bij mij echt om maar een korte periode, waarbij de motor rauwer klinkt. Zal dan toch gaan om,- wie kent het nog, een 'choke' periode. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2011 het kan ook zijn dat er een extra fohn(secundaire luchtpomp) actief is die lucht in het traject blaast voor een schonere uitlaatlucht(milieugrapje), die dingen doen het normaal idd even tot ie een bepaalde temp bereikt heeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 4 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2011 Gevonden, denk ik: http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... st12378785 Volgens mij kan het ook software matig of minder permanent als in dat topic. Maar goed, dat blijkt op jouw wagen toch niet van toepassing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 4 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2011 het kan ook zijn dat er een extra fohn(secundaire luchtpomp) actief is die lucht in het traject blaast voor een schonere uitlaatlucht(milieugrapje), die dingen doen het normaal idd even tot ie een bepaalde temp bereikt heeft. Hmmm, wel handig als je niet al de laagste classificatie hebt, maar die heb ik.. Ik denk echt iets als een choke oid. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2011 welke classificatie maakt niet zoveel uit.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 4 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2011 Electrische bedienbare cutout indien niet standaard beschikbaar: http://www.quicktimeperformance.com/QTEC/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 4 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2011 welke classificatie maakt niet zoveel uit.. Ik begrijp je niet. Volgens mij is het een sport om eem hogere/betere classificatie te krijgen, voor minder bpm. Mijn CC heeft al F, dus is een foefje met een ventilator niet echt nuttig geleken, er komt toch niets onder de F? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2011 Dat NL-systeem van uitstoot oid is een heel dom systeem.. heeft o.a. te maken met grootte van een auto en een motor daarbij.. Een 2L tsi van 2005-2010 is er blijkbaar zelfs in 2 uitvoeringen.. de luxere highline(nmw zwaarder) is gunstiger in het verbruik dan een trendline en heeft dus ook een beter label.. vaag. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gurby Geplaatst 5 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2011 Mijn Corrado VR6 klinkt koud ook wel iets rauwer dan wanneer die op temperatuur komt. Met originele uitlaat waar absoluut geen klep ofzo inzit. Als je weet hoe heet een uitlaat bijvoorbeeld wordt en de smering in de motor dan nog niet optimaal is, vind ik een beetje verschil in klank niet vreemd. Brandstofmengsel is dan natuurlijk ook anders. Overigens vind ik hem mooier klinken (voller) als ie warm is. Maar dit is natuurlijk een heel andere auto en smaken verschillen. Maar bij veel motoren hoor je wel verschil tussen koud en warm en dat lijkt me gewoon normaal. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
haroldv
Mogge,
Mijn V6 klinkt koud veel rauwer, de eerste 30seconden. Daarna is het net of er een klep in de uitlaat dicht gaat.
Is dat niet zo aan te passen, zodat hij eventueel warm ook lekker open blijft staan?
Link naar reactie
Delen op andere sites
18 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten