Ga naar inhoud
  • 0

Uitlaatklep 3.6v6


haroldv

Vraag

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb net ff gekeken....ik heb blijkbaar een andere klep, hij zit er niet.

Het verhaal over deze klep van de R32 is ook anders, die gaat normaal bij hogere toeren open.

Die van mij is alleen open als de motor koud is en maar 300-500meter rijden.

Zodra ik boven een toerental kom, is de pret voorbij, helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net even in de SSP 360 Der 3,2l- und 3,6l-FSI-Motor gekeken, en in de uitlaat is geen klep zichtbaar. Ook wordt er in de beschrijving van het motormanagementsysteem niet gesproken over een klep, of de (aansturing van de) actuator van de klep.

Uitlaat.JPG

 

OT, maar in dit stuk is te vinden dat de 3,6 motor het beste functioneert op RON 98 brandstof.

3.6Motor.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat de vergelijking met de R32 dan ook niet opgaat. Het gaat bij mij echt om maar een korte periode, waarbij de motor rauwer klinkt.

Het is mijn aanname, dat er een klep zit, waardoor de vergelijking met de R32 begon. Blijkbaar is die klep er niet...helaas.

Ik tank meestal 98, af en toe 95, omdat 98 niet altijd beschikbaar is. Ik merk overigens geen verschil. Bedankt voor de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het kan ook zijn dat er een extra fohn(secundaire luchtpomp) actief is die lucht in het traject blaast voor een schonere uitlaatlucht(milieugrapje), die dingen doen het normaal idd even tot ie een bepaalde temp bereikt heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het kan ook zijn dat er een extra fohn(secundaire luchtpomp) actief is die lucht in het traject blaast voor een schonere uitlaatlucht(milieugrapje), die dingen doen het normaal idd even tot ie een bepaalde temp bereikt heeft.

 

Hmmm, wel handig als je niet al de laagste classificatie hebt, maar die heb ik..

Ik denk echt iets als een choke oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
welke classificatie maakt niet zoveel uit..

 

Ik begrijp je niet. Volgens mij is het een sport om eem hogere/betere classificatie te krijgen, voor minder bpm.

Mijn CC heeft al F, dus is een foefje met een ventilator niet echt nuttig geleken, er komt toch niets onder de F?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat NL-systeem van uitstoot oid is een heel dom systeem.. heeft o.a. te maken met grootte van een auto en een motor daarbij..

 

Een 2L tsi van 2005-2010 is er blijkbaar zelfs in 2 uitvoeringen.. de luxere highline(nmw zwaarder) is gunstiger in het verbruik dan een trendline en heeft dus ook een beter label.. vaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn Corrado VR6 klinkt koud ook wel iets rauwer dan wanneer die op temperatuur komt. Met originele uitlaat waar absoluut geen klep ofzo inzit. Als je weet hoe heet een uitlaat bijvoorbeeld wordt en de smering in de motor dan nog niet optimaal is, vind ik een beetje verschil in klank niet vreemd. Brandstofmengsel is dan natuurlijk ook anders.

Overigens vind ik hem mooier klinken (voller) als ie warm is. Maar dit is natuurlijk een heel andere auto en smaken verschillen. Maar bij veel motoren hoor je wel verschil tussen koud en warm en dat lijkt me gewoon normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden