Ga naar inhoud
  • 0

heeft Vagcom turbo timer ??


MarcoFr

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat zou je ermee moeten/willen doen? Turbo-timers, ihgv een kastje wat je motor na laat draaien als je geplankt hebt zitten bijna nooit ergens standaard in.

 

De Turbo-knop in Vagcom/vcds is ergens anders voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb sinds gisteren de Passat weer terug na vervanging van de turbo en nog meer delen. dat was nogal een dure ingreep, en wil nu wel graag langer kunnen genieten van de turbo. dus ik dacht dat een turbo timer wel uitkomst zou bieden als deze de motor na uitstappen nog effe 30 seconden zou laten na draaien. en als zoiets standaard zou zijn in te schakelen, leek me dit wel een upgrade.

 

gr,

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat laten nadraaien moet je eigen discipline zijn.. gewoon de laatste paar km even rustig aan doen en daarna gewoon even rustig thuiskomen, dwz doe eerst alles rustig af en lampen uit etc.. telefoon weer uit de carkit etc en dan motor uit.

 

Nadeel van een T-T is dat je je startblokkering moet omzeilen door een transponder in je stuurkolom te plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het effe stationair draaien is niet zo het probleem ....... maar moeders de vrouw, dat is het probleem.

ze vind het vervelend om niet direct de auto uit te zetten. maar aangezien ze maar korte stukken rijd (effe naar de super, enz) zal het wel niet zo erg zijn. ze rijd toch nooit hoger als 2000 rpm. ik dacht enkel, als dit standaard in de software zou zitten, dan wilde ik het ook gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe wil je de turbo dan aansturen als je motor niet draait? De turbo wordt immers aangedreven door de uitlaatgassen. En stel dan nog dat die zou blijven draaien (dat doet die toch al, als je van 10.000 toren naar stilstand moet komen), hoe wil je die blijven smeren? Na het stoppen van de motor heb je immers geen oliedruk meer. En daar zit juist het probleem : geen smering meer. Dus even stationair laten draaien - of rustig rijden - tot de turbo tot rust gekomen is alvorens de motor uit te doen. En dat doe je vrijwel automatisch : als je parkeert, de garge binnenrijdt....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe wil je de turbo dan aansturen als je motor niet draait?

grtz, dre

 

Dan begrijp je de werking van een turbo timer niet. Deze kun je b.v. instellen op 60 seconden. Dan kun je gewoon de sleutel uit het contactslot nemen, uitstappen, deuren sluiten en de auto zelfs op alarm zetten. De motor blijft dan gewoon doordraaien tot de ingestelde 60 seconden bereikt zijn. Daarna gaat de motor netjes uit zonder alarm enz. dan hoef je dus niet zelf in de auto te zitten wachten. Gewoon een beetje verwennerij ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het effe stationair draaien is niet zo het probleem ....... maar moeders de vrouw, dat is het probleem.

ze vind het vervelend om niet direct de auto uit te zetten. maar aangezien ze maar korte stukken rijd (effe naar de super, enz) zal het wel niet zo erg zijn. ze rijd toch nooit hoger als 2000 rpm. ik dacht enkel, als dit standaard in de software zou zitten, dan wilde ik het ook gebruiken.

 

Geef d'r een fiets! :wink: Beter voor je auto en de omgeving.........dat soort afstanden en gebruik is meer funest voor de andere delen van je motor en uitlaat dan je turbo...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe wil je de turbo dan aansturen als je motor niet draait?

grtz, dre

 

Dan begrijp je de werking van een turbo timer niet. Deze kun je b.v. instellen op 60 seconden. Dan kun je gewoon de sleutel uit het contactslot nemen, uitstappen, deuren sluiten en de auto zelfs op alarm zetten. De motor blijft dan gewoon doordraaien tot de ingestelde 60 seconden bereikt zijn. Daarna gaat de motor netjes uit zonder alarm enz. dan hoef je dus niet zelf in de auto te zitten wachten. Gewoon een beetje verwennerij ....

Of zoals bij een BMW 735 uit 1982 (3,5 liter met turbo), daarbij bleef een koelfan en een olie circulatie pomp na draaien als je de wagen uit zette. Een maat van me had zo'n ding.

Maar zoals vdub aangeeft met gezond verstand gaat zo'n ding niet snel stuk.

Het zal zeker niet helpen voor de korte stukken die je vrouw rijdt.

Zoiets is meer bedoeld na lange zware belasting wanneer een turbo ontzettend heet geworden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden