Ga naar inhoud
  • 0

Deurverlichting achter?


mocca-sportline

Vraag

Ik zou graag de deurverlichting achter willen.( passat 3c sportline bj2005, model 2006)

Maar heb begrepen dat je dan een kabel vanaf het comfortapparaat(achter handschoenenkastje) naar je achterportieren moet trekken.

Zoja is hier een handleiding van of kan iemand mij vertellen op welke pinnen op het comfortapparaat ik de portieren moet aansluiten.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Op de comfortmodule stekker T18b pin5 /links/ T18b pin12 /rechts/.

 

post-13700-1423829902,447_thumb.jpg

 

Als je op de B stijl in T28 stekker pin10 (wagen tot mei 2005) of pin9 (na mei 2006) bezet is dan hoeft je geen kabel vanaf comfortmodule naar T28 stekker te trekken (VW bedankt).

 

post-13700-1423829902,5719_thumb.jpg

 

Vanaf pin9 of pin10 naar de instapverlichting lampje pin2. Massa is pin1.

Coderen comfortmodule Byte 17 bit 0 aanvinken.

 

Benodigde lijnen 000979132 EA en 000979150 EA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit zijn duidelijke foto's Peter, Thanks.

 

Nu alleen nog op zoek naar de T28 stekker, was op Elsa al een beetje aan het snuffelen maar kom hem daar niet tegen.

Zoals op jou foto moet ik het deurrubber aan de kant B stijl loshalen, is dit juist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om de rubber los te halen moet je de deur open doen. Daar zie je de rubber zitten. Aan de bovenkant van de rubber zit een nokje dat moet vastnemen en wat naar boven duwen en dan tegelijk de rubber naar de deur toe moet trekken. (Staat een foto in het KB bij passat 3C elektronica - dimmende buitenspiegel.

 

Edit,

Linkje van het topic erbij

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=160&t=54083

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank je Peter, dit checken is dus zo gebeurd, En kan van de buitenkant bekijken of pos 9 of 10 bezet is. (kijk gewoon op contra stekker welke positie)

IS dit het geval dan is het niet zoveel werk en anders een mooi klusje voor als het warmer gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn is positie 9 in de T28 kant B Stijl bezet, dus moet ik VW bedanken dat ze de voorbereidingen al getroffen hebben?

Ik heb met een spiegeltje gekeken, dit was zeer goed te doen... nog geen 2 minuten werk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ach peter... ben nog niet klaar hoor, maar dit is zo gefixt :mrgreen:

 

Wil nog het volgende doen:

 

[*]Air Quality Sensor (besteld)

[*]Voetverlichting (besteld)

[*]Dimbare buitenspeigel

[*] klapspiegels

[*] Leren interieur

[*] Guymod acherlichten (wil ik zelf in elkaar zetten)

[*] Uhhh nog veel meer hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor is het kwestie van aansluiten op pin 1 en 2. 1 van deze 2 is al bezet en dat is je massa. Voor achter kun je de massa in de deur gebruiken voor de lampjes en de voeding zal van het comfort apparaat moeten komen. Die pinnen die hierboven genoemd zijn 1 is links achter de ander rechts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor was zo gebeurd Mark. + op 2 en massa bij 1 gesoldeerd, +64 opgeteld bij je code en branden maar.

Achter is bij mij de voorbereiding door VW al gedaan. Pos 9 in de T28 stekker B stijl. Dit wist ik niet maar met dank aan Peter (navi16).

Bij vele modellen is dit niet voorbereid en dan zal je dus vanaf het Comfortmodule een daad moeten trekken naar je T28 stekker B-Stijl pos 9 of 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is wel raar wat ik lees over modellen van 2006 dat je daar niet via je raammodule kan aftappen , mijn Passat is van bouw jaar 2006 comfortline en ik heb de instapverlichting gewoon van mijn raammodule afgetapt en ze werken perfect..

Ik heb het ook geprobeerd maar gingen echt niet werken, nu +draad doorgevoerd naar Stekker B stijl pos 9 of 10 (hangt van de positie tegenstekker af) bij mij pos 9 en met vcds  in [46]-Centr Conv Byte 17- 0 aangevinkt.

 

Voor heb ik ze wel op de raammodule aangesloten en code verhoogd +00064

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

om geen nieuwe topic te openen, maak ik deze maar weer leven.

mbt de pinnen. Ik heb ook een leuk setje plug and play van ali besteld.

Alles is al gecodeerd afgelopen week, dus nu is het slechts aansluiten en klaar.

 

Ik heb een cc uit 2009 met een 20polige stekker aan de bestuurderszijde.

 

Hierin heb ik poorten: 5-11-14-17 vrij.

Ik heb de plus op 5 gezet en de massa op 14.

Helaas doen ze nix.

 

Wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden