Ga naar inhoud
  • 0

Deurverlichting achter?


mocca-sportline

Vraag

Ik zou graag de deurverlichting achter willen.( passat 3c sportline bj2005, model 2006)

Maar heb begrepen dat je dan een kabel vanaf het comfortapparaat(achter handschoenenkastje) naar je achterportieren moet trekken.

Zoja is hier een handleiding van of kan iemand mij vertellen op welke pinnen op het comfortapparaat ik de portieren moet aansluiten.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb die 2 pdf bestanden even bekeken, maar er komt iets niet helemaal over. ze hebben het over een 1.0 draad en een 0,5 draad de 2 uiteinden van de 0.5 komen in kamer 18 en 19, en de 1.0 in pin 1 en 2. Maar voor een lampje heb je toch maar een plus en een min nodig. wat gaat er mis met mijn logica. of lees of vertaal ik dit verkeerd.

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ze hebben het in die pdf toch echt over 2 soorten kabel. de 1,0 en de 0,5 zie hier onder

 

Die Pins von der 0,5 Leitung kommen in die

Kammern 18 und 19.

 

Achtung bei Fahrzeugen vor MJ 07 (Mai 06) kommt

eine Leitung in Kammer 1 und die 2. Leitung mit aufs

Kabel in Kammer 2 (ist mit Masse belegt).

 

Das andere Kabel (1,0) kommt in den 2-pol. Stecker.

Jetzt müssen nur noch die Kabelenden wie folgt

verbunden werden:

TSG Pin 18 (Pin1)* >> Leuchte Pin 2

TSG Pin 19 (Pin2)* >> Leuchte Pin 1

*Gilt für Fahrzeuge vor MJ 07!

 

en op de plaatjes zie je alleen maar kabels 2 lopen van de lamp naar de stekker. lijkt mij ook het meest logies. maar het leest wel verwarrend. zie pdf

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=150

 

de 1,0 en 0,5 staan dan waarschijnlijk voor de draad dikte in 1,0 kwadraat en 0,5 kwadraat.

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor passats van voor mei 2006 :

Uitstapverlichting wordt aangesloten op de ruitmotor pin 1 en 2

Voor passat van mei 2006 en later :

Uitstapverlichting wordt aangesloten op de ruitmotor pin 18 en 19

 

draadsectie van 0.5 is meer dan genoeg.

 

Dat er gesproken wordt over 2 draadsecties komt omdat de bestelnummers verschillend zijn, en dat de ene (000 979 009 E voor deurmotorstekker)0.5 dia. is en de andere (000 979 132 ??? voor stekker van het lampje) 1.0 dia is.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vond het al zo vreemd, want voor een lampje heb je maar 2 draadjes nodig. wat schakeld het lampje eigenlijk, de deur schakelaar, of blijft hij constant aan. Je zit er wel boven op he, de reactie was zo snel.

 

grtz Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het makkelijkst om zeker te zijn : doe even de stekker van je achterdeur los. Als pin 4 & 5 (can-bus) bezet zijn gaat het niet. Als pin 6 (lin-bus) bezet is wel. Het is ofwel het één, ofwel het ander.... beide kan niet normaal...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ze hebben het in die pdf toch echt over 2 soorten kabel. de 1,0 en de 0,5 zie hier onder

 

Die Pins von der 0,5 Leitung kommen in die

Kammern 18 und 19.

 

Achtung bei Fahrzeugen vor MJ 07 (Mai 06) kommt

eine Leitung in Kammer 1 und die 2. Leitung mit aufs

Kabel in Kammer 2 (ist mit Masse belegt).

 

Das andere Kabel (1,0) kommt in den 2-pol. Stecker.

Jetzt müssen nur noch die Kabelenden wie folgt

verbunden werden:

TSG Pin 18 (Pin1)* >> Leuchte Pin 2

TSG Pin 19 (Pin2)* >> Leuchte Pin 1

*Gilt für Fahrzeuge vor MJ 07!

 

en op de plaatjes zie je alleen maar kabels 2 lopen van de lamp naar de stekker. lijkt mij ook het meest logies. maar het leest wel verwarrend. zie pdf

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=150

 

de 1,0 en 0,5 staan dan waarschijnlijk voor de draad dikte in 1,0 kwadraat en 0,5 kwadraat.

 

grt Jan

 

 

De soldeerbout ontbreekt.

 

Heb beide kabeltjes in tweeen gedeeld en daarna een 1,o en o.5 aan elkaar gesoldeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zitten er aan de draadjes in de bestellijst boven aan in de pdf dan ook connectorpinnen, waardoor je ze zo in de stekker kan steken??? dat zou helemaal makkelijk zijn.

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, aan elke kant van het draadje zit een pin (model afhankelijk van het bestelnummer)... zodanig moet je deze in twee knippen, en verder solderen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, voor jou is dat niet nodig, kan van de achterste raammotoren....20 polige stekker, pin 15 = massa, pin 6 = stroom Om te laten werken codering van de deur + 64...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kwam dit ook nog tegen op engelse site.

 

Vooral interresant aanvulling hoe in VAG-com aan te passen

 

http://www.my-gti.com/2150

http://www.my-gti.com/2240/adding-door- ... jetta-rear

 

Tevens deze site met complete set voor 4 deuren tegen.

http://www.aliexpress.com/fm-store/3156 ... s-3AD.html

 

Staat bij VW OEM maar heb mij twijfels (made in china)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee, voor jou is dat niet nodig, kan van de achterste raammotoren....20 polige stekker, pin 15 = massa, pin 6 = stroom Om te laten werken codering van de deur + 64...

 

grtz, dre

 

Dre is het niet de pin 6 en 18 voor de 20-polige stekker? Pin 15 is bij mij al bezet.

 

Zie ook mijn probleem(pje) viewtopic.php?f=189&t=45249 single line past niet in connector raammechanisme

post-15462-1423827190,9313_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pin 15 en pin 18 zijn alletwee massa...

 

Je hebt de verkeerde draad voor de stekker... je hebt daarvoor 000 979 009 E nodig... De draad die je hier hebt is voor de stekker van de A en of B stijl...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Pin 15 en pin 18 zijn alletwee massa...

 

Je hebt de verkeerde draad voor de stekker... je hebt daarvoor 000 979 009 E nodig... De draad die je hier hebt is voor de stekker van de A en of B stijl...

 

grtz, dre

 

 

Bedankt Dre, maar wordt toch niet in het "bestellijstje" genoemd.

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=151

 

De lijntjes die ik nu heb passen in de plug welke in de lampjes gaan. Bij de verlichting in de voordeur worden wel 2 type lijntjes genoemd.

 

Zal ze aankomende week ff omruilen, en daarna halveren en daarna de 2 verschillende kabel (bestelnummers) aan elkaar solderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarschijnlijk is dat de beschrijving voor de wagens van voor 2007, dan moet je die lampjes achter aansluiten via de verbindingsstekker in de deur, en niet op de raammotor...

 

grtz, drfe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarschijnlijk is dat de beschrijving voor de wagens van voor 2007, dan moet je die lampjes achter aansluiten via de verbindingsstekker in de deur, en niet op de raammotor...

 

grtz, drfe

 

Volgens de beschrijving toch wel bij model voor MJ 2009 (zie foto) op de raammotor, maar is duidelijk ander model connector.

post-15462-1423827191,5094_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze stekkers heb ik ook achtgeraan... de mijne is van 2006...

Voor jouw stekker heb je alleszins bovenvermeld nummer nodig (hetzelfde als vooraan).

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden