Ga naar inhoud
  • 0

Schudden bij stationar draaien


vwpassat3bg

Vraag

Tijdens mijn trip naar Frankrijk vorige week deed zich het volgende voor, waar ik tijdens mijn eerste stop achter ben gekomen. Schudden tijdens stationair toerental. Hierbij maakte de pook ook duidelijke "schudbewegingen".

Ook in de carrosserie was het schudden goed te voelen. Dit alles na zo'n 200 km tussen de 100 en 140 km/h te hebben gereden. Motor klonk verder goed en geen abnormale geluiden.

Bij thuiskomst proefgereden, stukje snelweg (10 km), buitenweg en stad, geen geschud waargenomen :?:

Vandaag na 35 km snelweg weer geschud :evil:

 

Wie helpt me verder?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb bij mijn vorige passat (3b) een soortgelijk probleem gehad.Het lag aan de ophanging van de uitlaat.

Als ik op het moment dat de auto schudde de uitlaat iets omhoog duwde (auw! heet!) was het weg.

Ik heb met vagcom het stationair toerental iets omhoog gezet en heb het probleem nooit meer gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik bemerk dit de laatste tijd ook bij mijn 1.8 tsi, als je in de auto zit heb je net het gevoel of er een flinke windvlaag tegen de auto blaast. Als je met draaiende motor naar het motorblok kijkt zie je het blok ook zo nu en dan schokken, het lijkt net of er een cilinder een keer niet mee doet. Zou dit met vervuiling van een van de verstuivers te maken kunnen hebben?

Motor heeft 25000 km gelopen.

 

Groetjes Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik bemerk dit de laatste tijd ook bij mijn 1.8 tsi, als je in de auto zit heb je net het gevoel of er een flinke windvlaag tegen de auto blaast. Als je met draaiende motor naar het motorblok kijkt zie je het blok ook zo nu en dan schokken, het lijkt net of er een cilinder een keer niet mee doet. Zou dit met vervuiling van een van de verstuivers te maken kunnen hebben?

Motor heeft 25000 km gelopen.

 

Groetjes Theo

 

Auto gaat 4 oktober naar de dealer, gaan ook meteen mijn achterlichten nakijken (sommige ledjes branden soms niet)

Ben benieuwd wat de oorzaak is, er werd nu al gezegd dat het aan goedkope (hoewel goedkoop) benzine kan liggen omdat die vuiler is en je verstuivers verstopt!?

 

Wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik bemerk dit de laatste tijd ook bij mijn 1.8 tsi, als je in de auto zit heb je net het gevoel of er een flinke windvlaag tegen de auto blaast. Als je met draaiende motor naar het motorblok kijkt zie je het blok ook zo nu en dan schokken, het lijkt net of er een cilinder een keer niet mee doet. Zou dit met vervuiling van een van de verstuivers te maken kunnen hebben?

Motor heeft 25000 km gelopen.

 

Groetjes Theo

 

Auto gaat 4 oktober naar de dealer, gaan ook meteen mijn achterlichten nakijken (sommige ledjes branden soms niet)

Ben benieuwd wat de oorzaak is, er werd nu al gezegd dat het aan goedkope (hoewel goedkoop) benzine kan liggen omdat die vuiler is en je verstuivers verstopt!?

 

Wordt vervolgd

Auto is terug van de garage, de achterlichten zijn vervangen voor twee nieuwe (garantie):lol: en de motor is doorgemeten en getest, er is alleen niet veel uitgekomen, dat het lijkt dat de motor zo nu en dan overslaat heeft volgens VW te maken met de EGR klep die aan het bij regelen is en dit schijnt normaal te zijn. Ik kreeg wel het advies om eens andere benzine te gaan tanken omdat de goedkope pomp niet van die beste kwaliteit geeft en dit ook het schudden van de motor tot gevolg kan hebben. BP is volgens VW de beste en schoonste benzine, het zou kunnen kloppen want in het begin tankte ik ook BP en had toen geen last van het schudden.

Ga het eens uitproberen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedkope benzine bestaat inderdaad niet meer en bij de zogenaamde witte pomp of een andere "dorpspomp" tanken gewoon bij shell of esso. Ik werk veel op raffinaderijen en zie daar allerlei merken voorbij komen om hun tankwagen te vullen dus dat is gewoon de zelfde benzine als bij shell of esso.

Ze hebben alleen geen premium soorten zoals V power ofzo.

Vroeger kwam de benzine van dit soort pompen van defensie die om de zoveel tijd hun voorraden ververste. Dan kon je nog wel eens vuilere of verouderde benzine tanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde "probleem" (denk ik). Net na het wegrijden (2 à 3 min.), als ik dan stil sta (voet op de rem, ik heb een automaat, of in N, maakt niet uit) bokt de motor en danst de toerenteller van 800 naar 1000 tpm. De auto schudt dan helemaal. Wat kan er aan de hand zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden