Lennert Geplaatst 20 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2011 Hey. Kleine vraag van mij. heeft er iemand ervaring met air ride hier zo? Mijn nieuwe auto heeft air ride eronder maar is elk wil los instelbaar. En dat wil ik niet. kan dat makkelijk worden aan gepast? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fai Geplaatst 20 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2011 dus je heb nu per wiel kant kan je hoog en laag, of voor wielen 2x en achter 2x hoor en laag en aan passen dat kan ff om bouwen van 8x ventielen naar 4x ventielen van 8mm doorlaat en met magneetspoelen. Groetjes Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lennert Geplaatst 21 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2011 alle wielen onafhankelijk van elkaaar idd dus rijd altijd scheef plus volgens mij krijg ik hem niet eens op kenteken hahaha dus vandaar de vraag ben echt een noob qua airride zag dat er vier knopjes in de auto zit voor omhoog en naar beneden daar zal waarschijnlijk iets van eeen solenoid zit en dat bedoel jij zeker met die ventielen? Greets Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fai Geplaatst 21 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2011 en je heb ook zekker 4x lucht meters (BAR) of 2x met dubbel bar meters er in? groetjes Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Alain Geplaatst 21 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2011 Zeker een amerikaan lowriders car... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lennert Geplaatst 21 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2011 nee nee geen amerikaans arride is japans XD Canover en heb volgens mij heb ik twee meters erin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
cabriootje Geplaatst 21 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2011 gewoon de voorste 2 slangen op 1 ventiel zetten en achter ook gewoon 2 t stukken paatsen en dan de 2 niet gebruikte ventielen loskoppelen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lennert Geplaatst 21 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2011 is dat zo een blok wat je bedoelt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lennert Geplaatst 23 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2011 nvm dit zit er niet in bij de knoppen zelf waar je hem omhoog en naar beneden kan doen die zal ik met elkaar doorverbinden moeten denk ik idd waar kan je dat soort tee stukken halen allemaal? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fai Geplaatst 23 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2011 nvm dit zit er niet inbij de knoppen zelf waar je hem omhoog en naar beneden kan doen die zal ik met elkaar doorverbinden moeten denk ik idd waar kan je dat soort tee stukken halen allemaal? info voor je BSS Groetjes Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Meestalmartijn Geplaatst 23 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2011 nvm dit zit er niet inbij de knoppen zelf waar je hem omhoog en naar beneden kan doen die zal ik met elkaar doorverbinden moeten denk ik idd waar kan je dat soort tee stukken halen allemaal? Je moet hem niet bij de knoppen doorverbinden hoor! Als het goed is (ik weet het wel zeker) heb je ergens in de kofferbak van die kleppen/magneetventielen zitten, daarvan moet je de helft afkoppelen en links en rechts van de voorkant(uiteraard ook de achterkant) met een t-stuk op elkaar aansluiten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MarcoFr Geplaatst 23 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2011 je zult ook aan restricties moeten denken op elke balg / cilinder. ik heb zelf eens een heel systeem in mijn auto gebouwd, en bediend met 1 knop. elke as gaat niet even snel omhoog, of omlaag. ligt aan soort leiding, lengte leiding, dikte leiding, plaatselijk gewicht, warmte enz. als je bv de knop 2 seconde bediend, kan het zijn dat links achter hoger staat dan rechts achter, terwijl de vooras nog laag ligt omdat de voorkant zwaarder is dan de achterkant. dit alles kun je mooi instellen met restricties op elke luchtbalg / cilinder. dan kun je de snellere iets knijpen zodat deze gelijk gaan met de rest. ook bestaat er een systeem dat je op de draagarmen monteerd, en dat comuniceerd met een kleine computer en de hoogte meet en zelf corrigeerd zodat elk wiel op gelijke hoogte komt. is niet eens zo duur. een duits airride bedrijf verkoopt deze. als je niet zeker weet hoe het hoort te werken, doe het dan niet zelf !! er zijn zat verhalen over airride dat niet goed werkte. je wilt niet weten wat er dan gebeuren kan tijdens het rijden ..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lennert Geplaatst 24 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2011 je zult ook aan restricties moeten denken op elke balg / cilinder. ik heb zelf eens een heel systeem in mijn auto gebouwd, en bediend met 1 knop.elke as gaat niet even snel omhoog, of omlaag. ligt aan soort leiding, lengte leiding, dikte leiding, plaatselijk gewicht, warmte enz. als je bv de knop 2 seconde bediend, kan het zijn dat links achter hoger staat dan rechts achter, terwijl de vooras nog laag ligt omdat de voorkant zwaarder is dan de achterkant. dit alles kun je mooi instellen met restricties op elke luchtbalg / cilinder. dan kun je de snellere iets knijpen zodat deze gelijk gaan met de rest. ook bestaat er een systeem dat je op de draagarmen monteerd, en dat comuniceerd met een kleine computer en de hoogte meet en zelf corrigeerd zodat elk wiel op gelijke hoogte komt. is niet eens zo duur. een duits airride bedrijf verkoopt deze. als je niet zeker weet hoe het hoort te werken, doe het dan niet zelf !! er zijn zat verhalen over airride dat niet goed werkte. je wilt niet weten wat er dan gebeuren kan tijdens het rijden ..... hier heb ik nog niet over na gedacht maar eigenlijk niet meer dan logisch Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
cabriootje Geplaatst 24 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2011 onderdelen gewoon bij een hydroliek of pneumatiek specalist het scheelt je heel veel geld de lucht kleppen waren 50 euro goedkoper toen ik ze daar kocht inplaats van bss Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MarcoFr Geplaatst 24 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2011 onderdelen gewoon bij een hydroliek of pneumatiek specalist het scheelt je heel veel geld de lucht kleppen waren 50 euro goedkoper toen ik ze daar kocht inplaats van bss idd een goede tip. ik heb destijds ook alle slangen, koppelingen en kleppen bij een locale hydro zaak gekocht. waren exact dezefde producten, maar dan wel voor de helft. plus de levering gaat sneller. die hebben alles en alle maten gewoon op voorraad. en voor de restrictie op elke cilinder / luchtbalg kun je een Balofix gebruikt. kun je met een schroevendraaier of imbus instellen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lennert Geplaatst 26 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 augustus, 2011 dit zijn de twee meters twee naalden en dit is de stel knoppen verder niks kunnen vinden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lennert Geplaatst 29 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2011 niemand verder een idee? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MarcoFr Geplaatst 29 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2011 zo te zien heb je lucht druk schakelaars, en geen electro schakelaars. je kunt hier dus wel rechts en links achter middels een T stuk met elkaar door verbinden. en ook rechts en links vóór met een T stuk met elkaar verbinden. je moet kijken welke lucht leiding van je compressor naar een schakerlaars komt, die laat je dan op 1 knop zitten. dan prik je aan de uitgang van die knop een stukje luchtleiding en dan een T stuk. in dat T stuk prik je beide lucht leidingen die naar links achter en rechts achter gaan. dan weer vanuit de compressor naar een schakelaar. vanuit die schakelaar weer een stukje luchtleiding en T stuk. in dat T stuk weer de leidingen prikken die naar rechts vóór en links vóór gaan. nu kan het op deze manier wel zo zijn dat links en rechts niet gelijk hoog staat. daarvoor heb je die restricties nodig om de snelhied te regelen per poot. succes. en nogmaals, weet je het niet zeker, doe het niet zelf. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten