Ga naar inhoud

Airride


Lennert

Aanbevolen berichten

dus je heb nu per wiel kant kan je hoog en laag,

 

of

 

voor wielen 2x en achter 2x hoor en laag :?:

 

en aan passen dat kan ff om bouwen van 8x ventielen naar 4x ventielen van 8mm doorlaat en met magneetspoelen.

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle wielen onafhankelijk van elkaaar idd

dus rijd altijd scheef plus volgens mij krijg ik hem niet eens op kenteken hahaha

 

dus vandaar de vraag

 

ben echt een noob qua airride :o

zag dat er vier knopjes in de auto zit voor omhoog en naar beneden

daar zal waarschijnlijk iets van eeen solenoid zit en dat bedoel jij zeker met die ventielen?

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

nvm dit zit er niet in

bij de knoppen zelf waar je hem omhoog en naar beneden kan doen

 

die zal ik met elkaar doorverbinden moeten denk ik idd

waar kan je dat soort tee stukken halen allemaal?

 

 

 

info voor je BSS

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

nvm dit zit er niet in

bij de knoppen zelf waar je hem omhoog en naar beneden kan doen

 

die zal ik met elkaar doorverbinden moeten denk ik idd

waar kan je dat soort tee stukken halen allemaal?

Je moet hem niet bij de knoppen doorverbinden hoor!

Als het goed is (ik weet het wel zeker) heb je ergens in de kofferbak van die kleppen/magneetventielen zitten, daarvan moet je de helft afkoppelen en links en rechts van de voorkant(uiteraard ook de achterkant) met een t-stuk op elkaar aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zult ook aan restricties moeten denken op elke balg / cilinder. ik heb zelf eens een heel systeem in mijn auto gebouwd, en bediend met 1 knop.

elke as gaat niet even snel omhoog, of omlaag. ligt aan soort leiding, lengte leiding, dikte leiding, plaatselijk gewicht, warmte enz. als je bv de knop 2 seconde bediend, kan het zijn dat links achter hoger staat dan rechts achter, terwijl de vooras nog laag ligt omdat de voorkant zwaarder is dan de achterkant. dit alles kun je mooi instellen met restricties op elke luchtbalg / cilinder. dan kun je de snellere iets knijpen zodat deze gelijk gaan met de rest. ook bestaat er een systeem dat je op de draagarmen monteerd, en dat comuniceerd met een kleine computer en de hoogte meet en zelf corrigeerd zodat elk wiel op gelijke hoogte komt. is niet eens zo duur. een duits airride bedrijf verkoopt deze.

 

als je niet zeker weet hoe het hoort te werken, doe het dan niet zelf !! er zijn zat verhalen over airride dat niet goed werkte. je wilt niet weten wat er dan gebeuren kan tijdens het rijden .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zult ook aan restricties moeten denken op elke balg / cilinder. ik heb zelf eens een heel systeem in mijn auto gebouwd, en bediend met 1 knop.

elke as gaat niet even snel omhoog, of omlaag. ligt aan soort leiding, lengte leiding, dikte leiding, plaatselijk gewicht, warmte enz. als je bv de knop 2 seconde bediend, kan het zijn dat links achter hoger staat dan rechts achter, terwijl de vooras nog laag ligt omdat de voorkant zwaarder is dan de achterkant. dit alles kun je mooi instellen met restricties op elke luchtbalg / cilinder. dan kun je de snellere iets knijpen zodat deze gelijk gaan met de rest. ook bestaat er een systeem dat je op de draagarmen monteerd, en dat comuniceerd met een kleine computer en de hoogte meet en zelf corrigeerd zodat elk wiel op gelijke hoogte komt. is niet eens zo duur. een duits airride bedrijf verkoopt deze.

 

als je niet zeker weet hoe het hoort te werken, doe het dan niet zelf !! er zijn zat verhalen over airride dat niet goed werkte. je wilt niet weten wat er dan gebeuren kan tijdens het rijden .....

hier heb ik nog niet over na gedacht :shock:

maar eigenlijk niet meer dan logisch :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

onderdelen gewoon bij een hydroliek of pneumatiek specalist

 

het scheelt je heel veel geld

 

de lucht kleppen waren 50 euro goedkoper toen ik ze daar kocht

inplaats van bss

 

idd een goede tip. ik heb destijds ook alle slangen, koppelingen en kleppen bij een locale hydro zaak gekocht. waren exact dezefde producten, maar dan wel voor de helft. plus de levering gaat sneller. die hebben alles en alle maten gewoon op voorraad. en voor de restrictie op elke cilinder / luchtbalg kun je een Balofix gebruikt. kun je met een schroevendraaier of imbus instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo te zien heb je lucht druk schakelaars, en geen electro schakelaars. je kunt hier dus wel rechts en links achter middels een T stuk met elkaar door verbinden. en ook rechts en links vóór met een T stuk met elkaar verbinden.

 

je moet kijken welke lucht leiding van je compressor naar een schakerlaars komt, die laat je dan op 1 knop zitten.

dan prik je aan de uitgang van die knop een stukje luchtleiding en dan een T stuk.

in dat T stuk prik je beide lucht leidingen die naar links achter en rechts achter gaan.

 

dan weer vanuit de compressor naar een schakelaar.

vanuit die schakelaar weer een stukje luchtleiding en T stuk.

in dat T stuk weer de leidingen prikken die naar rechts vóór en links vóór gaan.

 

nu kan het op deze manier wel zo zijn dat links en rechts niet gelijk hoog staat. daarvoor heb je die restricties nodig om de snelhied te regelen per poot.

 

succes.

en nogmaals, weet je het niet zeker, doe het niet zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden