Ga naar inhoud
  • 0

Minpunten RNS 315 / Amundsen+


Eric

Vraag

Sinds kort rij ik met een Superb waar een Amundsen+ navi is ingebouwd. (gelijk aan de RNS 315, vandaar dat ik dit hier ook post)

In het begin was ik hier erg enthousiast over, maar dat is wat aan het afnemen.............

 

Ik loop tegen de volgende problemen aan:

 

Niet altijd goed uitlezen van de telefoonlijst uit de GSM

TMC zoekt automatisch een "TMC zender" zonder dat ik hier invloed op lijk te hebben.

 

Dit laatste lijkt handig, maar aangezien ik in de buurt van de Duitse grens woon geeft dit de volgende situatie: ik rij 'sochtens weg en vraag de verkeersinformatie op en zie vervolgens dat er file op de A3, A52, A57 etc staat. Leuk maar heb ik niets aan.

De TMC ontvanger heeft dan besloten om naar de WDR4 te gaan....... :(

 

Is er hier iemand die dit probleem ook ondervindt en een oplossing weet?

 

Eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb de radio zelf niet, volgens pdf skoda Fabia - amundsen+

 

"instellen TMC - verkeersmelding"

Druk toets TMC -> Setup

 

Meer sta er niet bij 2x zelfde radio maar 2x andere handleiding :blink2:

veel :book: plezier :wink:

 

PDF Octavia: handleiding 3/10

https://mediaportal.skoda-auto.com/reso ... System.pdf

 

PDF Fabia : handleiding 5/11

https://mediaportal.skoda-auto.com/reso ... System.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

TMC kun je niet instellen.... Hij zoekt idd zelf een zender...

 

Dat met die telefoonlijst komt me onbekend voor. Bij mij werkt het goed.

Soms heb ik wel dat ik mijn telefoon moet rebooten voordat de carkit verbinding maakt. Maar dit ligt volgens mij meer aan mijn CoreDroid custom rom dan aan de carkit.

 

Het wordt wel tijd dat er op internet een update beschikbaar komt, zodat de kaarten geactualiseerd worden en enkele bugs verholpen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
TMC kun je niet instellen.... Hij zoekt idd zelf een zender...

 

Hier was ik al bang voor, kon het ook al nergens vinden..........

Dit is dus nog erger dan m'n vorige RNS300, daar had ik nog een beetje invloed op n.l. de zender waar je naar luistrd geeft de TMC info.

Nu blijf ik dus iedere ochtend/avond met duitse verkeersinfo zitten...........slechte zaak. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ter vergelijk: Op de RNS-MFD 2 kan je zowel de radio als de TMC zender apart instellen. Errug handig. Nog handiger is dat de RDS informatie van beide zenders op het display getoond wordt als je radio luisterd. En ook als je CD luistert zie je de RDS-info van de TMC zender in beeld. Zo kan je nooit een snelheidscontrole missen.

 

Zelf denk ik na over een vervanger, en juist deze feature zou ik missen. De RNS315 komt hiermee iets minder hoog op mijn shortlist te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden