Ga naar inhoud

Forse premieverhoging autoverzekering?


Bootje_Ronald

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Sinds jaar en dag zit ik bij Ditzo. Niet de goedkoopste, maar wel een complete verzekeraar. Gisteren kreeg ik een alleraardigst mailtje dat mijn premie 30% omhoog gaat! 'Deze groep auto's kost de maatschappij geld'. Is dat mijn probleem?!? Ik heb geen schade gedeclareerd!

 

Ik ga natuurlijk naar een andere verzekeraar! Wat een flauwekul om je ondernemersrisico even te willen doorbelasten. D'r worden nog steeds bonusjes uitgekeerd, dus winst is er zat! Hoe bedoel je 'wel zo logisch'...

 

Iemand nog een goede tip voor een complete all risk verzekeraar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Deze groep auto's kost de maatschappij geld'

 

Heb je al gevraagd in hoeverre en op welke wijze 'de maatschappij' geld kwijt is voor deze groep auto's en sinds wanneer een verzekeringsmaatschappij zich daar druk om maakt? :shock: Het lijkt me meer een zieke grap dan een serieuze uitspraak van een verzekeringsmaatschappij.

 

Als het serieus bedoeld is dan per direct je verzekering opzeggen!

 

Ik zie mezelf al bij me aankomen bij mijn klanten: Uw uurtarief gaat met 30% omhoog, u kost de maatschappij geld! Hoe lang zal het duren voordat al mijn klanten een ander hebben gevonden? 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vragen bij je tussenpersoon of ie:

 

- bij Reaal kernrelatiekorting mag geven (is tot 20%) of

- bij London tussenpersoon relatiekorting mag geven op het TOP tarief (komen dan erg goed mee de laatste tijd).

 

 

Ik werk via een assurantie tussenpersoon en heb de afgelopen tijd gemerkt dat dit aanzienlijk kan schelen in premie en dat we qua premie zelfs onder die van de collectieve contracten uitkomen, waarbij de dekking hetzelfde is

 

Zou als tip, mocht je naar een andere maatschappij gaan, de kleine letters nalezen v.w.b. alcoholgebruik. Er zijn nl. maatschappijen die alles uitsluiten bij ook maar een druppel alcohol en dus niet de wettelijke norm volgen.

 

Voorwaarden van alle maatschappijen op te vragen via http://www.polisvoorwaardenonline.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar in augustus deze passat aangeschaft.

Ik heb de auto altijd via mn ouders colectief op het bedrijf van mn pa verzekerde.

Dit was bij Unive, die plukken vruchten.

Ik kreeg in september, de offerte wat ik het nieuwe jaar moest gaan betalen.

Ik zal dr ff bij zeggen, dat ik op maximaal stond en de afgelopen 16 jaar geen schade heb gereden.

Ik ging bijna ik heb het ff opgezocht 3000 euro op jaar basis betalen. Ik ben naar het kantoor van hun gegeaan, waar een miss nep holland beweerde dat de offerte volledig correct was. Ik viel bijna van mn stoel. Eenmaal buiten ben ik schuin over gestoken, naar de rabobank.

Hier heb ik eigenlijk alles verzekerd, hier werd een offerte uitgedraait, daar begon ik van te glimlachen.

Ik betaal nu nog geen 400 euri per jaar all risk, en geen eigenrisico. Ik had bij unive een eigenrisico van 1500 euri.

Ik ben met de interpolis offerte naar unive gegaan, het enige wat onze blonde miss nep holland te melden was, er zijn veel schades uitgekeerd en dat moet betaald worden.

 

Ik zeg ff shoppen lever egt geld op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou even via independer kijken op het internet kom je ook ( goedkoop) uit.

de naam independer is overigens zo fout als het ook maar even kan. :cry:

Depender zou een meer toepasselijke benaming zijn :!:

 

inDepender ontvangt nl. geld van verzekeraars zodat die hogerop in de lijsten van independer komen. Een gegeven feit, dus verre van een leidraad als je werkelijk wat zoekt :wink: Erg in de categorie wikipedia waar eenieder wat (onzinnigs) kan toevoegen, maar betrouwbaar is het totaal niet, zo ook inDepender

 

@ Gerd Jan: m.i. een leuk en vooral sterk verhaal. Een eigen risico van 1500 euri krijg je echt niet enkel omdat je een Passat rijdt, ondanks zgn. maximaal schadevrije jaren :!: Lijkt me dat er met dat collectieve contract meer aan de hand is (lading schadegevallen waar je U tegen zegt) dan dat je wilt laten blijken :wink:

Sterker nog: ook de premie van interpolis is te hoog, ik kom het meer dan regelmatig tegen bij mensen die zweren bij Rabobank, Unive, Interpolis, Centraal beheer etc. etc. en bedrogen uitkomen, qua service en qua premie.

Maar als jij er blij mee bent, prima! Maar generaliseren is écht geen goed uitgangpunt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar in augustus deze passat aangeschaft.

Ik heb de auto altijd via mn ouders colectief op het bedrijf van mn pa verzekerde.

Dit was bij Unive, die plukken vruchten.

Ik kreeg in september, de offerte wat ik het nieuwe jaar moest gaan betalen.

Ik zal dr ff bij zeggen, dat ik op maximaal stond en de afgelopen 16 jaar geen schade heb gereden.

Ik ging bijna ik heb het ff opgezocht 3000 euro op jaar basis betalen. Ik ben naar het kantoor van hun gegeaan, waar een miss nep holland beweerde dat de offerte volledig correct was. Ik viel bijna van mn stoel. Eenmaal buiten ben ik schuin over gestoken, naar de rabobank.

Hier heb ik eigenlijk alles verzekerd, hier werd een offerte uitgedraait, daar begon ik van te glimlachen.

Ik betaal nu nog geen 400 euri per jaar all risk, en geen eigenrisico. Ik had bij unive een eigenrisico van 1500 euri.

Ik ben met de interpolis offerte naar unive gegaan, het enige wat onze blonde miss nep holland te melden was, er zijn veel schades uitgekeerd en dat moet betaald worden.

 

Ik zeg ff shoppen lever egt geld op.

dan moet je er ook ff bijzeggen dat je bij interpolis (waar ik ook verzekerd ben) kwantum korting krijgt over het aantal verzekringen die je daar afsluit.... wij hebben al onze verz daar lope en krijgen geloof ik 15%-20% korting...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar in augustus deze passat aangeschaft.

Ik heb de auto altijd via mn ouders colectief op het bedrijf van mn pa verzekerde.

Dit was bij Unive, die plukken vruchten.

Ik kreeg in september, de offerte wat ik het nieuwe jaar moest gaan betalen.

Ik zal dr ff bij zeggen, dat ik op maximaal stond en de afgelopen 16 jaar geen schade heb gereden.

Ik ging bijna ik heb het ff opgezocht 3000 euro op jaar basis betalen. Ik ben naar het kantoor van hun gegeaan, waar een miss nep holland beweerde dat de offerte volledig correct was. Ik viel bijna van mn stoel. Eenmaal buiten ben ik schuin over gestoken, naar de rabobank.

Hier heb ik eigenlijk alles verzekerd, hier werd een offerte uitgedraait, daar begon ik van te glimlachen.

Ik betaal nu nog geen 400 euri per jaar all risk, en geen eigenrisico. Ik had bij unive een eigenrisico van 1500 euri.

Ik ben met de interpolis offerte naar unive gegaan, het enige wat onze blonde miss nep holland te melden was, er zijn veel schades uitgekeerd en dat moet betaald worden.

 

Ik zeg ff shoppen lever egt geld op.

dan moet je er ook ff bijzeggen dat je bij interpolis (waar ik ook verzekerd ben) kwantum korting krijgt over het aantal verzekringen die je daar afsluit.... wij hebben al onze verz daar lope en krijgen geloof ik 15%-20% korting...

 

Klopt wat je zegt, maar ook zonder de korting was het aanzielijk goedkoper.

En ik heb nu geen eigen risico, en bij unive 1500 euri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd pech; ik krijg nog wel eens een cadeautje van een ander. Heb dus momenteel maar 1 schadevrij jaar: altijd lease gereden (daar wordt alles hersteld, dus niet moeilijk doen...), maar is funest als je een eigen auto gaat verzekeren!

 

Dus ik begon fijn met 0. Met mijn groep auto's bedoeld Ditniet de zwaardere motoren en dus duurdere auto's. Zit allang niet meer in de 'risicogroep' en heb m'n rijbewijs ook al wat jaartjes...Denk dat ze gewoon een bepaalde klantengroep willen wippen waarvan is gebleken dat de schades wat duurder uitvallen.

 

Ik heb er geen goed woord voor over. Ik betaal nu bijna 160 Eur per maand aan premie en dit wordt ruim 200 Eur per maand... :shock:. Sommige maatschappijen accepteren geen eens dit type auto met 1 schadevrij jaar (bijv. London). Wat een gezeik...

 

Werk voor mezelf, dus collectiviteit zit er niet in...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronald, kun je de auto niet op naam van je vrouw/vriendin verzekeren dan? Vrouwenkorting scheelt dan weer wel en is volgens mij na een paar jaar overdraagbaar.... Of privé leasen... dat zou ook nog kunnen... Moet je wel goed doorrekenen dan met in acht nemen van de verzekeringspremie afgezet tegen het leasebedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk, dat kan altijd. Maar ik hou zakelijk & privé liever gescheiden. Zij rijdt lease met bijtelling, dus als 'tweede' auto gelden er dan ook weer restricties, omdat zij niet de hoofdbestuurder is. En private lease is in verhouding veel duurder...

 

Thx anyway!

 

Heb al wel een paar interessante verzekeraars gevonden, maandag even bellen over 'de kleine lettertjes'...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, verzekeren van een bepaald risico is niet een standaardisering. Men kijkt toch echt per geval over het hoe en wat. Schadevrije jaren, schadeverleden, te verzekeren risico, regio waarin je woonachtig bent etc. zijn van toepassing. En dat verschilt gewoon! Zo heeft A heeft meer schades gehad dan B. B heeft meer schadevrije jaren dan C. C rijdt in een goedkopere versie met minder gewicht maar heeft een hogere leeftijd, D heeft dezelfde auto als C maar met meer schadevrije jaren en woont in Zeeland etc. etc. etc.

 

Ja: het is lullig als je het gevoel hebt dat je teveel premie moet betalen. Echter verzeker je je voor een onzeker vooral. In Richard's geval: al die schades die ie heeft geclaimd m.b.t. zijn privéauto is gewoon van invloed op de premie.

Misschien dat het je niet bekend is of dat je er nooit op bent geattendeerd, maar Nederland heeft ook zoiets als St. Waarborgfonds. Bij hen kun je een schadeclaim indienen als er schade aan je auto is ontstaan als gevolg van een aanrijding door een ander motorrijtuig. Dat moet je dan wel kunnen aantonen. Wanneer je een schade daar succesvol kunt claimen zal dit geen gevolgen hebben voor je schadevrije jaren bij je verzekeringsmaatschappij.

 

Jammer is het dat mensen alleen maar voor het goedkope gaan, maar zaken als service als duur zien en dus voorbij gaan. Waarom zou je uberhaupt zelf alles willen regelen in geval van een schade, of de expertise van een tussenpersoon weg willen laten. Dan denk je goedkoper uit te zijn, maar tel in geval van een schade maar eens hoeveel tijd je werkelijk ermee bezig bent het af te handelen. Reken dat eens door naast de verzekeringspremie en controleer dan eens of je dan nóg goedkoper bent dan verzekeren via een tussenpersoon. Ik snap het wel, want al die tussenpersonen vangen ladingen provisie die jij misloopt in de premie van je autoverzekering? (voor een lousy 20% kan een tussenpersoon echt niet in een jaar tijd je polis verwerken, schades succesvol voor je afwikkelen, je polis jaarlijks controleren etc. etc., maar ondertussen betalen we een autogarage zonder enig schromen de nota die dit autobedrijf voorlegt. 60 euri arbeidsloons is dan 'normaal' maar een tussenpersoon per uur betalen voor het controleren en bijhouden van je verzekeringen tegen bijv. eenzelfde tarief is absurd hoog, buiten proportioneel. etc. )

 

Leuk dat men elkaar wil helpen met het vinden van goedkopere verzekeringen, maar hoe je het ook wendt of keert:

een Dafje ga je ook niet vergelijken met een Bugatti Veyron!

 

doe dit dan ook niet met verzekeringen of verzekeringspremies! :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Collin,

 

Volgens mij krijg je de essentie van het verhaal niet helemaal mee. Ik betaal nu € 160,- per maand (wat betaal jij?) voor mijn verzekering. Is dat goedkoop? Nee, maar wel een heel complete verzekering. Als ik dan out of the blue een mailtje krijg dat mijn premie 30% omhoog gaat door de vele claims (ik heb afgelopen jaar geen schuldschade gehad), dan zit men toch gelijk echt in mijn irritatiezone...Geen enkele reden voor mij om klant te blijven!

 

Ik wil dus best een dikke premie betalen, maar als ik tegen mijn klanten zeg dat ik vind dat ik te weinig verdien en de tarieven daarom maar (eenzijdig) even 30% verhoog, hou ik geen klant over! Als jij me dat trucje wel kunt leren, huur ik je per direct in - tegen een heel dik tarief - om bij mij in dienst te komen als consultant... 8-)

 

En het Waarborgfonds? Ben jij wel 's bij je auto aangekomen met verkregen schade met een briefje van een getuige? Ik niet...Laat dat nou net een vereiste zijn...Voor iemand anders ben ik dit wel een keer geweest. Zo'n fijne knakker die na het checken van z'n eigen auto gewoon wegrijdt! Sukkel...

 

Ik heb in 2009 een mooie schade achter gekregen op een parkeerplaats (reed ik nog Audi) en begin 2010 heb ik zelf een schade veroorzaakt. Tsja, dan bouw je weinig op...Dus met betalen heb ik geen moeite, met unfaire plotselinge verhogingen des te meer!

 

@Matthijs: thx, ga er achter aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerdtdi... 400 euri.. all risk???

dan ga ik morgen ook naar de rabo...

 

heb ook max. aan no claim, zelfde auto als jij, betaal nu 90 euro per maand.

Hebben jullie geen gezeik gehad ivm alarm dan? Dat was bij mijn vorige verzekering... zit geen alarm op, dus is niet te verzekeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Collin,

 

Volgens mij krijg je de essentie van het verhaal niet helemaal mee. Ik betaal nu € 160,- per maand (wat betaal jij?) voor mijn verzekering. Is dat goedkoop? Nee, maar wel een heel complete verzekering. Als ik dan out of the blue een mailtje krijg dat mijn premie 30% omhoog gaat door de vele claims (ik heb afgelopen jaar geen schuldschade gehad), dan zit men toch gelijk echt in mijn irritatiezone...Geen enkele reden voor mij om klant te blijven!

Had de essentie wel meegekregen, maar lees voorts alleen persoonlijke verhalen waarbij men appels met peren loopt te vergelijken. Vandaar ook m'n reactie ;)

 

Maatschappijen doen aan schadekansberekening. Bij je verzekeraar is dus gebleken dat ze teveel aan schades hebben moeten uitkeren, en dan gaan inderdaad de premies omhoog. Dat komt niet out of the blue, maar deze berekeningen worden jaarlijks bijgehouden. Vergis je niet, m.i. is 30% een aanzienlijke verhoging.

Ik betaal overigens nog geen 50 euro p/mnd en heb nu 5 schadevrije jaren.

Ik wil dus best een dikke premie betalen, maar als ik tegen mijn klanten zeg dat ik vind dat ik te weinig verdien en de tarieven daarom maar (eenzijdig) even 30% verhoog, hou ik geen klant over! Als jij me dat trucje wel kunt leren, huur ik je per direct in - tegen een heel dik tarief - om bij mij in dienst te komen als consultant...

Dus lijdt je liever verlies dan je vergoedingstarief bij te stellen? :wink:

 

En het Waarborgfonds? Ben jij wel 's bij je auto aangekomen met verkregen schade met een briefje van een getuige? Ik niet...Laat dat nou net een vereiste zijn...Voor iemand anders ben ik dit wel een keer geweest. Zo'n fijne knakker die na het checken van z'n eigen auto gewoon wegrijdt! Sukkel...

Vereiste is dat je een getuige moet hebben die aan kan tonen dat je de auto zonder schade hebt geparkeerd. Hoeft niet noodzakelijk een derde te zijn, kan ook familie zijn.

Sneu is het inderdaad dat men gewoon doorrijdt. Een superkansloze actie :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden