Ga naar inhoud
  • 0

Aandrijving kompressor afgebroken


Maurice

Vraag

Tijdens onze vakantie in Spanje kwam er ondanks regelmatig onderhoud aan de airco geen koele lucht meer uit de ventilatieroosters.

 

Aangezien ik niet de hele tijd met een hete auto wilde rijden ben ik toch maar langs de VW garage gereden voor een analyse. Met 35 euro was het probleem bekend met een richtprijs voor het maken, ongeveer 310 euries. De aandrijving van de kompressor was stuk, een onderdeeltje van ongeveer 180 euro ex btw. Inclusief arbeid kwam het bedrag uit op 330 euro.

 

Verder zag ik overigens heel veel Passats met pech langs de weg staan, of op een trailer op weg naar huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het ligt er natuurlijk aan wat je vermeldt met het geen dat de aandrijving van de compressor is afgebroken ?

 

Is alleen de magneetkoppeling vervangen ? of heel de santemekraam die erbij toebehoort?

 

Als alleen de magneetkoppeling is vervangen ? ben je voor die prijs, op z'n maastrichts dialect gezegd bezeikt.

Magneetkoppeling alléén kost 65 euro, de complete set ! magneetkoppeling, spoel, poelie inclusief lager kost om de nabij 175,- euro..ex btw.

 

Was je beter af geweest met een nieuwe compressor..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden