Ga naar inhoud
  • 0

Deels uitvallen LED achterlichten.


R-line

Vraag

Sinds kort heb ik bij mijn rechterachterlicht een uitval van een deel van de ledjes, het zijn 5 ledjes op rij en soms doen ze het dagen goed en dan zijn ze weer uit, bij mijn linkerknipperlicht doet 1 oranje ledje het soms niet.

 

Is dit een vaker voorkomend probleem en is dit evt zelf op te lossen door bv de achterlichten eruit te halen en contactjes te controleren?

 

Groetjes Theo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt hier een probleem.... er zit een slecht kontakt op je led-ring of je hebt een defecte led. Om aan de ring te kunnen dien je je lamp open te breken. Heb ik al gedaan... 2 van de 4 glas gebroken...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blijkbaar een vaker voorkomend euvel. Ik zag laatst een 3C variant rijden met een knipperlicht achter die het maar half deed. Vanochtend wees een collega van mij me erop dat ook bij mij een deel van het knipperlicht linksachter niet meedeed. De Passie staat nu bij de dealer voor een paar akkefietjes en voor de roetlucht en dus ook het achterlicht ...

 

Ik heb een Ford Focus 1.6 Trend meegekregen (Ford dealer), maar dat is ff een enorme stap terug .... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook hier weer het bekende probleem,bovenste vier van mijn linker achterlicht uitgevallen,weet niet wat voor rommel leds Hella erin zet ( die van de Guymod blijven het gewoon doen) maar dit is al de 2de keer,vorige keer had gelukkig een forum lid nog 2 buitenste units voor mij beschikbaar.Aangezien ik de donkere hella lampen heb en daar erg moeilijk aan te komen is zit ik er maar over te denken om weer de oem lampen er in te zetten. Dus als iemand nog buitenste donkere hella’s heeft of de binnenste wil ruilen tegen aangepaste binnenste oem lampen hou ik me aanbevolen. Bij wie moet ik inmiddels zijn voor de aangepaste binnenste versies??

 

Gr Jeroen

aangepast door dragon76
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

VW maakt duidelijk al meerdere jaren gebruik van inferieure achterlichten.

Ook bij mij (aan beide zijden) teveel LED’s defect - dus géén APK...!

 

Waar LED verlichting een lange levensduur zou moeten hebben, gaan deze bij VW sneller kapot dan ‘ouderwetse’ pitjes.

En enige coulance bij vervanging: daar hebben ze bij de importeur i.c. fabriek nog nooit van gehoord!

Zo wordt VW rijden een dure hobby.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Ikbenhet

 

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had hier ook last van bij APK: heb toen bij Winparts o.i.d. 2x nieuw achterlicht unit gekocht, á €75/st. Viel me mee qua prijs en past perfect. Vervangen denk ik 5 minuten werk per kant.

 

Daar heb ik ze inderdaad ook vandaan, merk TYC, deze doen het tot nu toe zonder problemen.

VW vroeg 235 Euro (per stuk) die sporen echt niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 26-2-2019 at 20:29, tiptronic said:

Hier ook 20% stuk bij het linker achterlicht, kan dat mbt APK?

Nee, dat mag niet meer, links en rechts moeten gelijk zijn, als aan de andere kan dezelfde hoeveelheid ledjes stuk zijn is dat toegestaan tenzij de totale lichtopbrengst minder dan 25% is dan is het afkeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

https://www.partsandpaint.nl/nl/shop/onderdelen/volkswagen/passat-03-05-10-10/achterverlichting

Deze vond ik op internet en zijn nog iets goedkoper. Bij mij missen er ook vier ledjes rechts buiten. Ik begrijp dus dat het niet meer mag met apk? Vorig jaar mocht het nog zeiden ze toen bij apk. Moet volgende week weer ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is grijs hoor. Heel officieel mag het wel: 

Werking en toestand verplichte lichten en retroreflectoren

Artikel 5.2.55

Actuele regelgeving

  1. 1.

    De in artikel 5.2.51 bedoelde lichten moeten goed werken. Indien een licht wordt gevormd door meerdere lichtbronnen, mag door defecte lichtbronnen het oorspronkelijk lichtoppervlak met niet meer dan 25% afnemen.
     
    Maar er staat ook dat lampen met gelijke functie gelijk moeten zijn. Bedoeld wordt dat een remlichtje aan de ene kant niet 5 watt mag zijn en aan de andere kant 25 watt. Bij een auto is dat verweer wel te voeren omdat bijna alle lampen dubbel zijn uitgevoerd.
     
     
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden