Ga naar inhoud

garantieuitbreiding


vlkswgnpsst

Aanbevolen berichten

Dag allen .

 

Ik heb een Passat van 2010 gekocht in Duitsland . De europese garantie van die wagen loopt af in 2012 .

Graag had ik 1-2 jaar extra garantie gekocht .

 

Wat mijn lokale VW garage exact zei is dat je in Belgie 2 jaar extra garantie kan aankopen op een nieuwe wagen tot 3 maanden na de ingebruikname van het voertuig .

 

Dus maw dat dit in mijn geval niet kan , is dit zo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey bedankt voor je snelle reply(s) .

 

Ik zou het willen aankopen (iets van 550€ voor 2 jaar dacht ik) omdat ik hier op het forum al veel horrorstories gelezen heb ivm DSG automaten van 2010 ..

En 2 jaar op een auto is sowieso erg weinig vind ik , terijl KIA er .. 7 geeft . De garantie loopt trouwens af in april 2012 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke

die verhalen heb ik nog niet gelezen.

maar goed als je sommige bedragen leest is 550 euro niet zo veel. ahoewel ik zoals eerder gezegd het dan geen garantie meer vindt.

en de garantie van kia moet je ook nog maar afwachten of ze na 5 jaar niet alles op slijtage gooien.

dus dat is niet echt te vergelijken.

maar de auto valt dus nu net buiten de garantie.

ik heb via mijn verzekering pech hulp verzekerd dit kon met en zonder onderdelen inbegrepen is dat geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Kia gehad en die 7 jaar garantie geld alleen op de carroserie en alleen als je hem die 7 jaar ook dealeronderhoud...

op alle bewegende delen heb je bij Kia 3 jaar garantie geloof ik. maar zoals gezegd als na 100000 km je schokbrekers kapot gaan, dan kun je die mooi zelf dokken want dat is inderdaad normale slijtage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Kia gehad en die 7 jaar garantie geld alleen op de carroserie en alleen als je hem die 7 jaar ook dealeronderhoud...

op alle bewegende delen heb je bij Kia 3 jaar garantie geloof ik. maar zoals gezegd als na 100000 km je schokbrekers kapot gaan, dan kun je die mooi zelf dokken want dat is inderdaad normale slijtage

 

heb je er ook ooit gebruik van gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al die reclame waarin gestrooid wordt met extra lange garantie periodes is één grote misleiding. Kijk maar eens op de site van Kia Nederland. Daar staat duidelijk vermeld: "7 jaar garantie tenzij de auto > 150.000km heeft gereden binnen de 7 jaar. Dan vervalt de regeling".

Ook bij VW kennen ze dit, ben ik zelf onlangs achter gekomen. Drie jaar garantie, rij je met je auto binnen 3 jaar een ton op de klok dan vervalt de 3 jaar garantie. :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar het bijkopen van garantie is de meest grote onzin die er is. Van een auto mag je per definitie verwachten dat deze meerdere jaren meegaat (economische levensduur) Van een auto uit 2010 helemaal.

Los van alle 'truuks' over kilometers mag je als consument verwachten dat je auto het blijft doen bij normaal gebruik!

Ik zou niet eens beginnen aan het kopen van extra garantie.

 

@ Alfred: > 21 428,5714 km/jaar bij een Kia of > 33 333,3333 km/jr bij VW. Tsjah.....

Ik denk dat je bij zoveel kilometers sowieso wel afspraken maakt met een dealer en dit ook op papier laat zetten. Wellicht dat leasen dan ook voordeliger is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het overigens wel gewoon mogelijk hoor om garantie bij te kopen, zolang de garantie nog niet verlopen is. Met mijn passat had ik voorkeursselectie garantie (1 jaar). Tot de afloopdatum van de garantie kon ik een verlengde garantie aanschaffen.

 

Zie http://www.pouwvolkswagen.nl/verlengde-garantie.html

 

"Volkswagen Verlengde Garantie kan voor 12 of 24 maanden worden afgesloten bij aankoop van een nieuwe auto of in de periode van de fabrieksgarantie. Na deze periode kunt u uw garantie tot vier jaar verlengen (tot uw auto max. 6 jaar oud is)."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Kia gehad en die 7 jaar garantie geld alleen op de carroserie en alleen als je hem die 7 jaar ook dealeronderhoud...

op alle bewegende delen heb je bij Kia 3 jaar garantie geloof ik. maar zoals gezegd als na 100000 km je schokbrekers kapot gaan, dan kun je die mooi zelf dokken want dat is inderdaad normale slijtage

 

heb je er ook ooit gebruik van gemaakt?

 

Nope nooit gebruik van hoeven maken.... Hij was van plastic dus roesten deed hij niet :D... verder ook nooit problemen gehad met de Kia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tijdens mijn internet zoektochten blijkbaar genoeg slechte commentaren/ervaringen gelezen om er een topic over te starten . De links heb ik niet bijgehouden of zo .

 

Een paar topics die ik kon terugvinden zijn :

http://passat.be/viewtopic.php?f=109&t=36057&start=0

viewtopic.php?f=109&t=33232

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... G-issues...

 

Vandaar mijn vraag aan de professionals hier of er eigenlijk echt een probleem is met deze DSG automaten . Ik ga de mijne namelijk volgende week afhalen en zou graag weten waar ik aan toe ben .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@collin ook al sta je in je recht, gelijk krijgen is een tweede. Daarnaast kan het soms zoveel moeite kosten om je gelijk te krijgen dat het kan lonen om 'gezeik af te kopen'. Zo zie ik garantie uitbreidingen.

 

Het lastige met auto's is dat je er altijd iets kapot kan gaan, en dat het bakken met geld kan kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@collin ook al sta je in je recht, gelijk krijgen is een tweede. Daarnaast kan het soms zoveel moeite kosten om je gelijk te krijgen dat het kan lonen om 'gezeik af te kopen'. Zo zie ik garantie uitbreidingen.

 

Het lastige met auto's is dat je er altijd iets kapot kan gaan, en dat het bakken met geld kan kosten.

 

Dat is inderdaad de voornaamste reden waarom ik de garantie zou willen verlengen .

Ik zie garages zoals verzekeringen . Ze doen er alles aan om maar geen kosten te hebben . Klantje minder malen ze niet om .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden