dim70 Geplaatst 27 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 juli, 2011 Hallo mensen. Kan iemand mij vertellen of het een moeilijk karwei is om een voorwiellager van een Passat 2.0 tdi variant te vervangen? Heb via etka gezien dat het niet geperst zit maar een compleet onderdeel is, weet alleen niet of het een lastige klus is om zelf te doen! Bedankt al vast.. Groet Dimitri Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dim70 Geplaatst 4 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2011 Zijn de wiellagers van de Passat zo goed dat nog nooit iemand ze heeft hoeven te vervangen??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 4 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2011 Lijkt mij niet zo moeilijk hoewel ik het bij een Passat nog nooit heb gedaan, wanneer je het voorwiel eraf haalt moet je het zo kunnen zien. Het lastigste is de de centrale wielbout van de aandrijfas, die erg vast kan zitten, deze moet je na demontage vervangen. Kost een paar euro bij de dealer. Voor de rest is het m.i. een beetje sleutelen met gezond verstand. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dim70 Geplaatst 4 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2011 Hey Willem, Bedankt voor je antwoord, ga het lager maar eens bestellen denk ik. Groeten Dimitri Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 4 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2011 Zorg dat je het wiellager niet beschadigd:(oude lager kun je waarschijnlijk weinig meer beschadigen) Centrale asbout eerst losdraaien +/- halve slag en dan wagen opkrikken. Dan bout verwijderen, spoorstang losmaken(meestal met trekkertje) en beide draagarm moeren verwijderen, draagarm naar beneden drukken, desnoods bandenlichter er even tussenhouden en astap uit het lagergat trekken. Van te voren remklauw, schijf etc verwijderen en zorgen dat je de klauw even met een tie-rib aan de veer o.i.d. vastmaakt Na montage van de as wel een nieuwe centrale bout monteren, kost een paar euro, de oude is 6 kant en een vervanger is 12 kant, zo vast mogelijk aandraaien met de hand, wagen laten zakken, vervolgens met 200 NM na trekken plus nog een halve slag met behulp van iemand die de voetrem intrapt (gegevens ElsaWin), ik kom zelf met een pijp op de sleutel niet verder dan een kwartslag. Dacht dat erbij sommige lagersetjes een as-bout meegeleverd wordt Succes! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dim70 Geplaatst 6 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 augustus, 2011 Hoi Willem, Bedankt voor je uitgebreide omschrijving, zal er een hoop aan hebben als ik m'n auto weer terug heb dan!! Gisteren op de A-59 ineens gloeispiraal lampje en motor sloeg af, motorstorung werkstadt besuchen! Gelijk naar de longlifeservice gebeld en de ANWB was er binnen het half uur, helaas kreeg hij de auto ook niet meer lopend! Auto op de berging naar de dealer in Roosendaal en leenauto gekregen (goed geregeld moet ik zeggen die longlifeservice). Nog niks gehoord maar vrees dat het meest geschreven verhaal op dit forum over motorstoringen ook voor mij gaat gelden! Afwachten dus... Groet Dimitri Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 6 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 6 augustus, 2011 Hoop voor je dat het geen pompverstuiver is, sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 19 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2011 voorwiellager is nmw niet zonder pers te doen. Ik heb van de vele Passats die ik doe tot nu toe 1 gehad met een kapot wiellager, dat was een 3B van 1998. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dim70 Geplaatst 24 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 september, 2011 Mijn vriendin heeft eind vorig jaar met 50km p/u een stoeprandje gespot, zal toen wel iets beschadigd zijn vrees ik! Heb het lager in de garage laten vervangen toen mijn auto daar stond met een kapotte verstuiver, net zo makkelijk maar wel "ietsje" duurder! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TinusTG Geplaatst 24 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 24 september, 2011 Als het je verstuivers zijn..naar de VW dealer brengen!! 100% coulance vanaf 13 september.. ik heb het vorige week meegemaakt!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dim70 Geplaatst 24 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 september, 2011 I know, zijn er reeds drie vervangen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TinusTG Geplaatst 24 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 24 september, 2011 Nou dan ben je na deze 150.000 km klaar als het goed is.. ik heb er nog 3 te gaan.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
dim70
Hallo mensen.
Kan iemand mij vertellen of het een moeilijk karwei is om een voorwiellager van een Passat 2.0 tdi variant te vervangen?
Heb via etka gezien dat het niet geperst zit maar een compleet onderdeel is, weet alleen niet of het een lastige klus is om zelf te doen!
Bedankt al vast..
Groet Dimitri
Link naar reactie
Delen op andere sites
11 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten