Ga naar inhoud

Iemand bekend met de Passat V6 TDI??


ibibi

Aanbevolen berichten

Hee mensen,

 

Een tijdje afwezig geweest omdat ik de passat destijds verkocht heb omdat we meenden wel met een kleinere auto toe konden :embarassed:

Na nu een tijdje in een bora tdi omgereden te hebben willen we nu toch weer een passat hebben. (die ruimte) 8-)

 

Nu is mijn oog gevallen op een passat v6 tdi, dit omdat ik wel redelijk wat vermogen wil en automaat wil rijden.

Vorige passat was een 3bg 100pk aut en dit was niet vooruit te branden.

 

Laatst in een v6 tdi gereden (deze was tot 176pk gechipt) en ik ben om, blind heet zo iets :mrgreen:

Wat rijdt dat heerlijk soepeltjes.

 

Nu weet ik al een aantal problemen met de v6 en, namelijk nokkenassen en brandstofpomp probs.

Maar zijn er nog meer dingen om op te letten?

 

Het gaat dan om deze auto,

 

http://link.marktplaats.nl/464461272

 

Heb al contact gehad met dit bedrijf en die konden me vertellen dat ie idd een beurt nodig heeft en de abs sensor + olie sensor vervangen moet worden.

Volgens hem was de ditributie al vervangen.

 

Kent iemand deze auto of het bedrijf waar die te koop staat.

 

gr rudolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een veilige en voor het spaarvarken slimme aankoop wil doen NOOIT een 2.5V6 TDI kopen.

 

Zie voor details ook tdiclub.nl :

- Nokkenassen probleem (wat terugkomt na vervangen)

- Brandstofpomp die defect raakt

- Een 4 cylinder 110 of 130 pk haalt dat vermogen ook wel na een kleine ingreep

- Hoog verbruik

 

Let wel, qua geluid en als het rijdt zal het super zijn maar als je een betrouwbare en te betalen auto zoekt moet je ver uit de buurt blijven van een 2.5V6TDI, en al helemaal van deze bouwjaren.

 

Aanvulling: ik zie nu pas dat dit een automaat is. Als dat een 4traps automaat is zou ik de auto al helemaal laten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 traps automaat van VW zijn best goed. Als je maar optijd de bakolie en het filter vervangt. (geld ook voor tiptronic)

Mijn 100pk TDI is bij km stand 170K gechipt naar ca 135 pk. Ik heb inmiddels ruim 450.000 op de teller staan zonder problemen.

Ook van de tiptronic bak zijn problemen bekend. Vraag hier maar op t forum aan Marcel van Es. Die kan je daar een hele avond mee entertainen ;-)

De 130 PK TDI is incombinatie met tiptronic automaat tot ca 165 pk veilig te tunen. Ga je daarboven dan kun je ervan uit gaan dat de bak te veel op z'n lazer krijgt en vroegtijdig problemen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover mijn kennis gaat is de 4trap (AG4) nooit geleverd incombinatie met een V6TDI daar is altijd een tiptronic ingegaan omdat de AG4 het hoge koppel niet aan kan. Dus is dat probleem ook opgelost. ;-)

maar verder zou ik ook voor een 1.9TDI met tiptronic gaan alhoewel die ook niet super zuinig omgaan met diesel. Gemiddeld tussen 1 op 12~14.

Is altijd nog beter dan een V6 natuurlijk.

 

btw

ik rij met mijn AG4 1.9TDI ca 1 op 16~17 en bij snelweg gebruik iets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 2 maal een V6 tdi gehad.... de eerste een 3b model en de laatste was een 3bg! beide auto's heb ik als fijn ervaren en het geluid is gewoon subliem... als je hem start lijkt het gewoon een vrachtwagen met dat machtige zware geluid.

 

Bij de 3bg is wel een andere automaatbak ingekomen maar veel verdere problemen heb ik niet gehad zoals de nokkenassen ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden