Ga naar inhoud

welke klei?


Fopperr

Aanbevolen berichten

Als je medium of zware klei gebruikt krijg je inderdaad was micro krasjes die je met een beetje polijsten zo weer weg hebt.

Met de milde klei heb je dat eigenlijk niet, tenzij er zoveel vuiligheid in zit dat het een schuurspons geworden is.

 

Spray and Wipe, what else?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een spray and wipe icm Monello clay gebruiker. Werkt prima. Mijn eerste set was ook zo'n set van mequiars. Werkt ook goed. Ik verdun de detailer spray of S&W ook altijd 1:1. De truuk van het kleien is dat je de klei het werk laat doen. Dus vrijwel niet drukken en goed nat houden. En regelmatig, liever te vaak dan te weinig, goed doorkneden.

 

De klei bewaar ik altijd in een geseald zakje. Eerst goed doorkneden en goed besprenkelen met S&W. Dan in het zakje met nog een pufje S&W en goed dichtdoen. Zo blijft hij lekker soepel.

 

Ik vind de klei van mequiars trouwens fijner om mee te werken dan de Monello klei. Die laatste is vrij hard om te kneden. Zeker als je een nieuw stuk pakt. Met de Monello heb ik juist weer minder maring. S&W vind ik fijner dan een detailspray. Lijkt minder vettig/olieachtig. Vooral op de ruiten en plastic delen. De oude klei gebruik ik voor mijn wielen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben trouwens een beetje aan het experimenteren met de wetcoats. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Ik heb nu washcoat, wetcoat en bathe staan. Eerste indruk is goed, maar over standtijden kan ik nog niets zeggen.

 

Ons polootje is altijd als eerst het slachtoffer. De auto gewassen, gekleid en gepolished met Poorboys World Pro Polish. Daarna de wetcoat van Gyeon per deel aangebracht, verdeeld met de zachte spons van Monello en afgespoten met de HD. Natuurlijk niet op de ramen.

 

01360c9f8d397ad0f53bd911e45e6c07.jpg961f492f88de4e5c8599bb9ea1fc9132.jpgd86eca274e3662129a4bf7ae63ffa969.jpgb5e216906447ca83baa1407963b9fe1d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, goed resultaat. Mis wel het waxen zelf, over een paar weekjes even lekker in de wax zetten hèhè. En ik had meer sheeting verwacht, maar dit was miezerregen dus dat blijft meer liggen denk ik.

 

Het mooie van dit spul is dat het heel snel is aangebracht en ook tussen de naden komt. Wel oppassen met de ruiten. Die washcoat schijnt nog beter te zijn trouwens. Leuk om het allemaal eens te proberen.

 

Nu bijhouden met bathe+ :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klei is redelijk persoonlijk. De ene houdt van een stugge klei omdat die zo goed afneemt, de andere vindt het niet erg om met een wat mildere klei wat langer door te moeten werken.

Hier een aantal claybars in voorraad. Vroeger gebruikte ik Dodo Juice maar toen een jaar of wat terug de pond te duur werd, steeg ook de Dodo Juice mij teveel in prijs.

Meguiars professional werkt ook lekker.

Recent aan het experimenteren geslagen met Carpro. Bevalt prima en is betaalbaar. No Nonsense klei.

 

Angelwax heeft ook verschillen varianten (Soft Medium en Heavy). Hiervan heb ik de blauwe (medium)en de paarse (heavy) geprobeerd, ook een prima claybar die goed betaalbaar is en prima resultaten geeft.

 

(ik zet mijn snoepwinkeltje er nu even niet bij, jullie weten waar ik het haal he)

aangepast door BlackPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spray and whipe is op waterbasis, en dan kan je hem nog verdunnen 50% met water. Dus zuinig in gebruik.

 

Wie gebruiken er kleihandschoenen?

 

Nee geen kleihandschoenen gebruikt. Wel de "polyshave" varianten eens geprobeerd. Een shave kleiblok een doek en een machinepad. Allemaal niet slecht maar ik wil gewoon een goed contact met de klei en de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spray and whipe is op waterbasis, en dan kan je hem nog verdunnen 50% met water. Dus zuinig in gebruik.

Wie gebruiken er kleihandschoenen?

Geen handschoen, wel een microfiber doek met aan 1 kant een klei kant.

Werkt erg goed, heb sindsdien geen klei meer gebruikt.

Gebruikte het in combi met IronX, ook een prima smering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden