Ga naar inhoud
  • 0

Philips Night guide lampen


Freeez

Vraag

Ik heb vorige week de Philips night guide lampen gekocht en gemonteerd. Dit zijn de H7S types voor achter een lens (dimlicht dus). Ik moest 36 euries aftikken de twee.

 

Klein positief verschil in de diepte, doch over het algemeen geheel is toch lichter, en zeker de zijkanten, dit valt echt op. Ben benieuwd hoe lang ze meegaan.

 

Ik merk niet bijzonder veel van de geel / blauw kleuren ?

 

Iemand ook ervaring met deze lampen ?

 

p.s wat een takke werk om deze te vervangen. Mijn handen vol met hansaplastjes.........

 

Freeez met kolenschup handen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ze door de dealer erin laten zetten bij de eerste beurt van m'n 3C nu een klein jaar en 40dkm geleden.

 

Erg tevreden erover en tis een soort poor-mans Xenon. Idd wat beter in verte, geel/blauw valt met name op borden aan de kant die reflecteren op geel/blauw maar tegenliggers minder verblinden.

 

Voor die paar tientjes zeker nieuwe als ze kapot zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gaan bij mij al ruim jaar mee en bevallen mij ook zeer goed veel beter dan de normale lampen, vooral bij reflecties op borden en dergelijke, maar ben toch bezig met xenon alleen wil het orgineel en dat valt nog niet mee.

 

Verklaar eens waarom origineel. O.k. de looks zijn beter alleen hebben we getest en bleek after market meer licht te geven (6000 K).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou voor origineel gaan daar:

 

Xenon veel meer UV licht produceert, kan de originele (halogeen) koplamp hier tegen ?. (op de zaak hebben we gaten gebrand met UV licht in kunststof ESD matten.....in een paar seconden). Ik zeg niet dat dit een probleem is, ik weet alleen niet zeker of het kunststof gebruikt in Xenon versies identiek zijn aan die van Halogeen varianten.

 

En ten tweede, ik wil er ook de actieve hoogte regeling bij hebben, en dat is dus wel in de originele.....en neen ik bedoel niet de 'normale hoogte regeling)

 

Maarja thats me....(ben tevens ook te pinnig om hier diep voor in de buidel te gaan :wink: )

 

Ben wel met iedereen eens dat Xenon een enorme verbetering geeft op halogeen units....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Freez, volgens mij is het materiaal van de xenon en de halogeen schijnwerpers gelijk, gaten erin branden?? Geloof ik absoluut niet in, dan had toch iedereen die het hier gedaan heeft (inkl ondergetekende) daar last van gehad. Vdub rijdt dr ook al een hele tijd mee rond zonder problemen en daarnaast ken ik diverse anderen die het hebben. Wat denk je dat het kost als je alles orig laat ombouwen??

 

Bumper ongespoten € 425, sproeiers € 100, extra pomp ong € 40, hoogteregeling circa € 150, 2de hands xenon koplampen rond € 550. Daarnaast evt dus spuiten en arbeidsloon. Tel uit je verlies!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds wanneer heb je voor automatische hoogte regeling originele koplampen nodig ?

De regeling in de lamp werkt bij mijn weten via het zelfde motortje dat je nu voor de handmatige regeling gebruikt...

 

Alleen de aansturing is anders...

 

Onderdelen:

http://www.passatplus.de/umbauteile/lwr/index.htm

 

Soort van how to:

http://www.passatplus.de/umbauten/lwr/index.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sinds wanneer heb je voor automatische hoogte regeling originele koplampen nodig ?

De regeling in de lamp werkt bij mijn weten via het zelfde motortje dat je nu voor de handmatige regeling gebruikt...

 

Alleen de aansturing is anders...

 

Onderdelen:

http://www.passatplus.de/umbauteile/lwr/index.htm

 

Soort van how to:

http://www.passatplus.de/umbauten/lwr/index.htm

 

Is idd juist maar ik nam aan dat Freez orig xenon koplampen wilde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb Philips night guide lampen er in zitten, en net als de vorige reviews bevallen ze zeer goed. Veel relaxter om mee de nacht door te rijden dan de standaard lampen. 8)

Het luistert wel nauw voor je hoogte afstelling. Hoe hoger ze staan hoe meer effect je van deze lampen hebt, zonder je tegenliggers te verblinden natuurlijk. :wink: Van de zomer wil ik xenon lampen monteren, ik ga zeker voor after market omdat deze toch meer lichtopbrengst lijken te hebben dan de originele.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bumper ongespoten € 425, sproeiers € 100, extra pomp ong € 40, hoogteregeling circa € 150, 2de hands xenon koplampen rond € 550. Daarnaast evt dus spuiten en arbeidsloon. Tel uit je verlies!!!

 

Of legt dit geld bij je volgende passat (met Xenon.....) :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vanavond ook een setje Philips Night Guide erin gezet.

Echter, volgens mij had ik een oud setje of 1 van de 1e setjes gekocht zonder handleiding erin want ik heb ze verkeerd om geplaatst denk ik.

Ik heb nl. links fel blauw licht en rechts rustig geel.

Op de lampen zelf staat niets en op de verpakking ook niet. Iemand hier ervaring mee?

Nu snap ik wel dat ik ze om moet wisselen :roll: maar nu kan ik weer alles loshalen :x .

Scheelt dat ik lange dunge vingers heb :lol:

 

BTW ik zie echt wel goed kleur verschil t.o.v. de standaard lampen. Als je dat niet ziet moet je echt eens naar Hans Anders 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Freeez;

Vandaar dat vaak moderne halogeen lampen op de verpakking aangeven dat er een UV filter op zit (coating).

Want UV licht en plastic zijn inderdaad geen goede combinatie.

 

En aangezien moderne autos geen koplamp-glas meer gebruiken maar plastics, filteren lampen-fabrikanten het UV licht op de lamp zelf middels een coating.

 

Wat betreft hoogte- cq. niveau-regeling;

 

Ik heb orginele Xenon koplampen die achteraf gemonteerd zijn.

 

De hoogte-regeling van de orginele 3BG Halogeen koplampen via het bekende duimwielschakelaartje in het dashboard kan helaas niet gebruikt worden om op de (orginele) Xenon koplampen aan te sluiten.

 

De hoogte-regeling van de orginele 3BG Halogeen koplampen maakt gebruikt van een gelijkstroommotertje, en heeft 3 aansluitingen.

 

Terwijl de niveau-regeling (klein nuance-verschil, ik leg dat zo uit) van de orginele Xenon koplampen een zogenoemde stappenmotortje is.

Daarbij heeft dit motortje 4 aansluitingen en wordt middels wisselstroom (lees: gemoduleerd, via pulsjes) aangestuurd.

 

Doe de volgende test met je (Halogeen) hoogte-regeling;

Ga voor een muur staan met je auto zodat je goed de licht (en lichtstreep aan de bovenkant) kunt zien. Zegge en schrijven een meterje of 2 a 3.

Als je nu aan het duimwielschakelaartje draait zie je duidelijk de bovenkant (lichtstreep) omhoog of omlaag gaan. Maar je zult ook bemerken dat dit tijd in beslag neemt. Als je aan het duimwielschakelaartje draait, duurt het een paar seconden voordat de lichtstreep stopt met omhoog of omlaag bewegen.

Hoogte-regeling is bedoelt om eventuele te hoog of te laag schijnende verlichting te kunnen compenseren als gevolg van belading e.d. (bakstenen, stoeptegels, mutten hout of aardappelen, caravan, boedelbak, etc).

Het is dus niet ontworpen om snel (lees: binnen enkele milliseconden) het niveau van de koplampen te compenseren.

 

Bij niveau-regeling (van Xenon maar meer en meer merken schijnen dit als standaard te hebben) wordt de positie van de assen ten opzichte van de auto constant gemeten. Met truukjes zoals een (ter vergelijk) compas in een vloeistof bol, worden veranderingen van de stand van de auto ten opzichte van de beide assen gemeten en gecompenseerd.

Met dien verstande dat dit heel snel gebeurt, echt milliseconden.

 

Met als doel dat als je (bijv) over een hobbel of andere verhoging of verdieping in de weg, je koplampen netjes op niveau blijven en eventuele tegemoetkomend verkeer niet kan verblinden.

 

Niveau-regeling is dus veel dynamischer.

En hoogte-regeling is meer statisch.

 

Ik heb ergens wel eens gelezen dat iemand zijn stel-motoren van zijn Halogeen koplampen heeft overgezet naar de Xenon koplampen, maar heb daar verder weinig informatie over gevonden.

 

Dus als je (orginele) Xenon koplampen gaat gebruiken, ben je wel je hoogte-regeling (via het duimwielschakelaartje) kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmm het plaatje op de Philips site ziet eruit als volgt:

3_zones_nightguide.jpg

 

Bij mij zit het gele licht toch echt aan de rechterkant en blauw links.

Ik heb 10 min. in't donker rondgereden en van alle kanten bekeken.

Dus de lampen zijn onderling gelijk aan elkaar?

 

Ik heb de Reflector versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op de site staat o.a.:

 

*Opgelet: NightGuide is niet geschikt voor GB. Het zou het tegenovergestelde effect hebben.

 

Wat is GB?

 

H7 R of S? Dit hangt ervan af welk type verlichtingsoptiek u gebruikt.

Recente ontwikkelingen in de verlichtingstechnologie hebben geleid tot nieuwe ontwerpen en technieken om licht op de weg te projecteren.

Philips heeft 2 uitvoeringen van H7 NightGuide ontwikkeld:

 

- H7 R voor reflectorsystemen, het meest traditionele lichtbundelsysteem.

 

- H7 S voor projectorsystemen, met een extra optisch systeem dat het licht stuurt.

 

Ik weet 100% zeker dat ik de H7R heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yep lampen zijn gelijk....tenminste ik heb geen rechts of links gezien

 

Volgens mijn heb je de ander nodig (DE lens)

In de Passat zitten DE lenzen...S-versie

Zie mijn Avatar..... 8)

 

Maar je kan dit controleren:

Het licht (Blauw/geel) word gemaakt doe een (bijna) vierkante

coating laag wat op het glas is aangebracht.

Je kan dit zien dus ook controleren met de Reflector versie van je....

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden