Ga naar inhoud
  • 0

How-To vervangen lampje knipperlicht


Thunderflash

Vraag

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bioj mij moet je na het verwijderen van de torckx gewoon het komplete knipperlicht van binnen naar buiten ( en niet van buiten naar binnen) verwijderen, zit aan de tegbenovergestelde kant van de schroef met een pennetje in de bumper....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een van jullie kan me vast wel vertellen hoe de plastic grill rondom het mistlicht kan worden verwijderd.... Ik heb die kruiskopschroef inmiddels gevonden, mar als ik dan aan de mistlampgrill trek,mdan krijg ik 'm niet zomaar los.... Zit deze nog ergens vast geklikt? Ik ben bang dat ik de grill kapot trek daar waar vhet gat voor de mistlamp zit... Als iemand het me kan vertellen, dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De grille zit nog wat vast met een paar lipjes die in de uitsparing in de bumper zijn geklikt.

De gleuven waar de lipjes in passen zie je op de laatste foto. Links onderaan het mistlicht zie je zo een gleuf.

De grille kan er met wat harder trekken uitgehaald worden. Wel moet je de grille er uitwippen van de zijkant naar de richting van de centrale grille omdat de grille aan de kant van de centrale grille in de bumper gehaakt zit met een haakje dat op de zijkant van de grille zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

– Contact en alle elektrische verbruikers uitschakelen en startknop in stand 0 (aanslag) losklikken.

– Bevestigingsbout -1- eruit draaien en afdekking -2- van de vergrendeling -pijl- uit de bumper losklikken.

post-5260-1423826147,257_thumb.png

– Bevestigingsbout -pijl- aan de onderzijde van het knipperlicht eruit draaien.

– Knipperlicht -1-, rekening houdend met de lengte van de aangesloten kabels, uit de bumper trekken.

post-5260-1423826147,507_thumb.png

– Steker -1- ontgrendelen en lostrekken en knipperlicht -2- samen met de erop geklikte beschermlijst verwijderen.

post-5260-1423826147,5382_thumb.png

– Lampfitting -1- in -pijlrichting- draaien en uit knipperlichthuis -2- verwijderen.

– Gloeilampje voor knipperlicht uit de lampfitting trekken.

post-5260-1423826147,6007_thumb.png

Lampje voor knipperlicht: 12V 21W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt volgens mij niet. Ik heb een 3C uit 2009 en ik kan zonder het mistlamp te demonteren het knipperlicht verwijderen. De kruisschroef is net te bereiken zonder het mistlicht te verwijderen.

 

Ik wilde namelijk'm'n silvervisions monteren maar er blijkt een oranje kapje in te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pfff. net effe bij Joris die kap verwijderd rond zijn mistlamp maar het lipje aan de binnenkant (bij de grille zeg maar) brak hierdoor af. Nu getracht met hard plastic lijm het op zijn plek te houden door het lipje terug te lijmen. Is er een bepaalde manier om die kap eraf te halen.

Torx los en dan naar beneden en eruit trekken? Dat stond hier en dus ook zo toegepast. Echter loop je tegen je mistlamp aan met het eraf halen. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hee Anton, je bent me mooi voor..... het zit je toch niet lekker merk ik wel....

Bij thuiskomst zat de grill er nog wel in idd, alleen aan de kant van de middengrill zit de mistlichtgrill toch echt nog steeds een stuk losser. Helemaal opgelost is het dus nog niet. Voorlopig zal het nog wel blijven hangen, maar we moeten anders toch maar even een metalen lipje erachter zetten....

 

En als iemand hier weet hoe je idd die mistlampgrill er op een normale manier af kan halen, zonder dat je het binnenste lipje af breekt, dan hoor ik (en Anton uiteraard) het graag. We hebben de andere mistlampgrill nog niet open durven trekken voor het geval we daar ook de binnenste lip afbreken....

 

Wie oh wie heeft hier een antwoord op? Guyke wellicht? ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Normaal gezien is het gewoon de torx losmaken en dan de grille eruit draaien maar dan naar de richting van de middelste clip die nu is afgebroken. Dus de grille (als je recht voor het grilleke zit) naar je toe trekken aan de kant van de torx en dit met een scharnierbeweging naar de kant van de waar de clip is afgebroken.

Is moeilijk uit te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Wulfke: Zo heeft Anton het ook gedaan. De clip die afgebroken is, is niet die in het midden, maar die tegen de middengrill in de bumper zit (klein plat voetje).

 

Bij het maken van de scharnierbeweging, kan je op een gegeven moment niet zomaar verder, omdat de ring die om het mistlicht zit tegen het mistlicht aan komt..... het enige dat je dan nog kan doen is langzaam verder trekken en hopen dat je niet uitschiet of iets breekt..... en dat laatst is dus helaas wel gebeurd toen de plastic ring van het mistlicht ineens voorbij de mistlamp schoot....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als dat lipje afgebroken is kan je heel makkelijk zo'n zwarte torkcx schroef (met een bijna platte kop) in de grille onder het lipje boren, is zo goed als onzichtbaar, en je grille zit beter vast dan ooit...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden