Ga naar inhoud
  • 0

Koelwater temperatuur lampje


gooisetaferelen

Vraag

Halle kenners,

 

Is tie weer, inmiddels de thermostaat en de sensor vernieuwd van de Passat uit 1993 een CL edition.

Alleen om een of andere onverklaarbare reden knippert zo nu en dan het lampje van de temperatuur. Ik snap hier geen moer van immers het koelwater is op het juiste niveau en de temperatuur staat keurig op de negentig graden.

 

Alles is nieuw dus daar kan het ook niet aan liggen. Uit contact met een volkswagen dealer weet ik dat het lampje ook nog kan knipperen als de zekering van de ventilator stuk is. Echter de fan draait gewoon keurig wanneer de temperatuur de 90 graden voorbij gaat.

 

Kortom ik heb geen idee meer waarom dit stomme lampje knippert. Overigens als ik de motor uit en aan zet is het weg, tenminste dat was vannavond. Het zou ook nog lucht kunnen zijn maar hoe haal je dat het beste uit het koelsysteem. De koppakking is trouwens ook pas vernieuwd dus daar kan het ook niet mee te maken hebben.....

 

Wie helpt mij dit probleem op te lossen.

 

Groetsels vanuit Hilversum....

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou je eens met draaiende motor aan het kabeltje van de niveausensor aan de onderkant van het koelvloeistofreservoir willen frommelen? En iemand laten kijken of het lampje nu gaat branden/knipperen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga ik zeker proberen, bedankt voor beide opmerkingen, verder kreeg ik vandaag een tip van een volkswagen monteur. Hij wist te melden dat de stekker van het dashboard, het klokkenstelsel zal ik het maar even noemen, vaak slechte contacten heeft.

 

Dus ik heb klokkenhuis gedemonteerd en printplaat daaruit gesleuteld. Vervolgens heb ik alle contacten opnieuw gesoldeerd en nu alles weer gemonteerd, was al met al een koud kunstje. Volkswagen heeft dat in tegenstelling tot de thermostaat bij dit blok, 18i CL niet te moeilijk gemaakt.

 

Verder ga ik de andere twee dingen die jullie noemde ook nog proberen.

Vandaag tijdens een rit van 200 km geen problemen gehad. Overigens wist de monteur ook nog te melden dat het geen lucht kan zijn...

Dus dat valt af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden